Positief advies psycholoog

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Landdhos
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2022, 04:48

Positief advies psycholoog

Bericht door Landdhos »

Hallo
Onlangs kreeg ik telefoon van DRP met de mededeling dat ik 5 mei naar Brussel mag voor de medische proef en maatname kledij. Er werd gezegd dat ik positief advies heb gekregen van de psycholoog. Maar nu moet dit nog voor de deliberatiecommissie. Maar ik neem aan dat met positief advies de kans heel groot is dat ik geslaagd ben en in de wervingsreserve beland of heb ik dat verkeerd?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Positief advies psycholoog

Bericht door jehowi »

Landdhos schreefCOLON 26 Apr 2023, 10:23 Hallo
Onlangs kreeg ik telefoon van DRP met de mededeling dat ik 5 mei naar Brussel mag voor de medische proef en maatname kledij. Er werd gezegd dat ik positief advies heb gekregen van de psycholoog. Maar nu moet dit nog voor de deliberatiecommissie. Maar ik neem aan dat met positief advies de kans heel groot is dat ik geslaagd ben en in de wervingsreserve beland of heb ik dat verkeerd?
Normaal wel. Je moet echter ook nog voldoen aan de scores die in het selectiereglement staan vermeld. De som van de scores op uw competenties moet minstens 50 zijn en je mag geen 1 scoren, maximaal 2x een 2 of 3 om gedelibereerd te worden, etc.
Ik heb nog mensen zien afvallen na positief advies. Het is de deliberatiecommissie die de eindbeslissing neemt.
Er zijn er ook die nadien horen dat ze niet geschikt zijn voor inspecteur, maar wel voor agent/beveiligingsagent.
MaartenVA
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2023, 14:06

Re: Positief advies psycholoog

Bericht door MaartenVA »

jehowi schreefCOLON 28 Apr 2023, 09:32
De som van de scores op uw competenties moet minstens 50 zijn en je mag geen 1 scoren, maximaal 2x een 2 of 3 om gedelibereerd te worden, etc.
Beste jehowi, ik denk dat je verkeerd bent. Als ik mij niet vergis mag je geen enkele keer 3 of minder halen. Vroeger mocht dit wel.

Groetjes
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Positief advies psycholoog

Bericht door jehowi »

MaartenVA schreefCOLON 11 Mei 2023, 22:23
jehowi schreefCOLON 28 Apr 2023, 09:32
De som van de scores op uw competenties moet minstens 50 zijn en je mag geen 1 scoren, maximaal 2x een 2 of 3 om gedelibereerd te worden, etc.
Beste jehowi, ik denk dat je verkeerd bent. Als ik mij niet vergis mag je geen enkele keer 3 of minder halen. Vroeger mocht dit wel.

Groetjes
Inderdaad. Volgens het selectiereglement:

Om geschikt verklaard te worden, moet de kandidaat minimum een globale eindscore10 van 50 behalen en een gewogen
eindscore van 4 of meer voor elke competentie/waarde. In dit geval stelt de deliberatiecommissie automatisch de geschiktheid
vast.

Een gewogen eindscore wilt zeggen dat er naar boven gerekend wordt vanaf dat je 3.5 hebt. 3.5 wordt dus een 4.

Heb je alsnog een tekort lager dan 3,5, dan beslist de deliberatiecommissie op meerderheid van stemmen.
BUTTON_POST_REPLY