Hulp gevraagd voor functioneel parcour

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
TVW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2023, 08:40

Hulp gevraagd voor functioneel parcour

Bericht door TVW »

Dag allen

Ik heb vorige week mijn sportproef afgelegd in 3:00, de tijdslimiet is 2:50, dus ik was 10 seconden te laat. Ik begrijp niet goed waarom ik niet sneller was. Mijn conditie is echter heel goed. Ik loop bijvoorbeeld 10 km in 50 minuten, dus deftig tempo. Verder zit ik ook 3-5 keer de week in de fitness voor krachttraining.
Tijdens de proef ging mijn hartslag niet hoger dan 135 bpm, dus goed houdbaar.
Is het mogelijk om in 8 weken die 10 seconden (liefst wat meer, zodat ik wat buffer heb) eraf te halen? Hoe doe ik dit het beste? Kwa techniek denk ik dat dit bij mij wel meevalt, de trap pak ik met 3 treden te gelijk. De mat is ook geen probleem om over te springen en de plint gaat ook redelijk goed. Enkel de tunnel glijd ik niet echt door.
Er zijn er die visueel duidelijk minder sportief zijn, die toch sneller zijn dan ik en dan heb ik het over zeker 2:45.

Iemand die een idee heeft van wat mijn probleem is? :-D
Ik begrijp het echter niet.
INP - Inschrijving op Jobpol => 28-02-2023
INP - Ontvangst bevestigingsbrief van inschrijving => 09-03-2023
INP - Cognitieve & fysieke proef => uitgenodigd
INP - Persoonlijkheidsproef => nog geen uitnodiging
INP - Medische proef => nog geen uitnodiging
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Hulp gevraagd voor functioneel parcour

Bericht door jehowi »

TVW schreefCOLON 23 Mrt 2023, 12:40 Dag allen

Ik heb vorige week mijn sportproef afgelegd in 3:00, de tijdslimiet is 2:50, dus ik was 10 seconden te laat. Ik begrijp niet goed waarom ik niet sneller was. Mijn conditie is echter heel goed. Ik loop bijvoorbeeld 10 km in 50 minuten, dus deftig tempo. Verder zit ik ook 3-5 keer de week in de fitness voor krachttraining.
Tijdens de proef ging mijn hartslag niet hoger dan 135 bpm, dus goed houdbaar.
Is het mogelijk om in 8 weken die 10 seconden (liefst wat meer, zodat ik wat buffer heb) eraf te halen? Hoe doe ik dit het beste? Kwa techniek denk ik dat dit bij mij wel meevalt, de trap pak ik met 3 treden te gelijk. De mat is ook geen probleem om over te springen en de plint gaat ook redelijk goed. Enkel de tunnel glijd ik niet echt door.
Er zijn er die visueel duidelijk minder sportief zijn, die toch sneller zijn dan ik en dan heb ik het over zeker 2:45.

Iemand die een idee heeft van wat mijn probleem is? :-D
Ik begrijp het echter niet.
Als je 10 km loopt op 50 minuten, snap ik ook niet wat het probleem is. Dat is voldoende om te slagen in de opleiding. Jezelf een beetje pijn willen doen en wat gas bijgeven misschien? Ik deed ze in 1:45.
LTom
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 16:59

Re: Hulp gevraagd voor functioneel parcour

Bericht door LTom »

Je kan best ook op interval trainen, dus interval trainingen inlassen in uw loopschema en een tip voor de tunnel is een lange broek aandoen zodat je er goed kan doorschuiven
- INP Inschrijving: 24/09/2021
- INP Sportproeven: 26/04/2022 GESLAAGD
- INP Persoonlijkheidsproef: 27/06/2022
- INP Medisch onderzoek: in afwachting
- INP Sollicitatiegesprek in PZ: in afwachting
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Hulp gevraagd voor functioneel parcour

Bericht door vdv »

Wel moeilijk te zeggen zonder u bezig te zien. Als je een goede loper bent zal het toch aan je techniek liggen.
Te traag over de evenwichtsbalk? Of het beklimmen van die balk? De tunnel? Hoe kom je neer na de trap? Verlies je daar tijd alvorens te vertrekken?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY