Graden/rangen bij de voormalige GPP

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Mathieu22
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2023, 13:49

Graden/rangen bij de voormalige GPP

Bericht door Mathieu22 »

Hallo,
Voor een historisch onderzoek, zou ik graag de rangen/graden van de voormalige Gerechtelijke Politie bij de Parketten kennen. Een link naar een goede site daarover is ook ok hoor. Liefst wel met een vergelijk naar de toenmalige Rijkswacht, de lokale politie en de huidige situatie. Ik weet dat het niet helemaal te vergelijken is, maar wat ik tot hiertoe gevonden heb (met 'eerstaanwezend' etc.) vind ik erg verwarrend. Alvast bedankt om een niet-politieman te helpen!
Groeten,
Mathieu
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Graden/rangen bij de voormalige GPP

Bericht door jehowi »

Mathieu22 schreefCOLON 06 Mrt 2023, 20:08 Hallo,
Voor een historisch onderzoek, zou ik graag de rangen/graden van de voormalige Gerechtelijke Politie bij de Parketten kennen. Een link naar een goede site daarover is ook ok hoor. Liefst wel met een vergelijk naar de toenmalige Rijkswacht, de lokale politie en de huidige situatie. Ik weet dat het niet helemaal te vergelijken is, maar wat ik tot hiertoe gevonden heb (met 'eerstaanwezend' etc.) vind ik erg verwarrend. Alvast bedankt om een niet-politieman te helpen!
Groeten,
Mathieu
Meer dan wat op Wikipedia staat, vind ik ook niet. Die graden zijn ook verwarrend, vandaar dat ze misschien nu vereenvoudigd zijn.
BUTTON_POST_REPLY