Sollicitatiegesprek

BUTTON_POST_REPLY
Bart S
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2022, 12:52

Sollicitatiegesprek

Bericht door Bart S »

Mag ik vragen wat er zoal verwacht wordt van je, bij het sollicitatiegesprek in de door u gekozen zone na het behalen van het certificaat? Gaat dergelijk gesprek over bv je kennis van de probleemwijken, kennis van de grote verkeersassen en wegen, het zonaal veiligheidsplan, ... . Of gaat dergelijk sollicitatiegesprek meer over de persoon zelf die komt solliciteren?

Bedankt alvast,
Bart
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Sollicitatiegesprek

Bericht door jehowi »

Bart S schreefCOLON 10 Sep 2022, 06:41 Mag ik vragen wat er zoal verwacht wordt van je, bij het sollicitatiegesprek in de door u gekozen zone na het behalen van het certificaat? Gaat dergelijk gesprek over bv je kennis van de probleemwijken, kennis van de grote verkeersassen en wegen, het zonaal veiligheidsplan, ... . Of gaat dergelijk sollicitatiegesprek meer over de persoon zelf die komt solliciteren?

Bedankt alvast,
Bart
Daar kan niemand op antwoorden. Er bestaat weinig regelgeving rond. Elke zone vraagt wat ze willen en scoort hoe ze willen. De ene zone zal meer vragen stellen over de persoon, de andere over motivatie, integriteit, nog een andere over het grondgebied... Kwestie van vraag en aanbod. In een zone waar ze enorm veel volk zoeken en blij zijn dat er iemand komt solliciteren, moet je van dat sollicitatiegesprek niet te veel verwachten.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Sollicitatiegesprek

Bericht door vdv »

Ik zetel in zo'n lokale selectiecommissie.
We trachten vooral de kandidaat te leren kennen om te kijken of zijn/haar profiel binnen onze zone past. Dus we laten de persoon zich voorstellen en stellen daarover bijvragen. Vorige werkervaringen, studies, hobby's, ...

Ook een casus kan aan bod komen om na te gaan hoe de persoon redeneert; omgaat met dilemma's.

Vragen over de zone zelf (probleemsituaties, zvp, jaarverslag, wie de burgemeesters zijn, ... ) komen ook aan bod om de motivatie te testen: heeft de persoon de moeite gedaan om zich degelijk voor te bereiden.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Bart S
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2022, 12:52

Re: Sollicitatiegesprek

Bericht door Bart S »

Beiden hartelijk dank voor de info!
BUTTON_POST_REPLY