Reis geboekt zomervakantie

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
**Ben**
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2021, 18:03

Reis geboekt zomervakantie

Bericht door **Ben** »

Hallo allemaal,

Is er iemand die weet wat er gebeurd als je opleiding start, maar je voor deze zomer reeds een reis geboekt/betaald hebt?
Moet je de opleiding dan uitstellen?
Gaat de politieschool in verlof voor een bepaalde periode (uiteraard niet voor mijn verlof maar misschien heb ik geluk en is het in dezelfde periode)?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Reis geboekt zomervakantie

Bericht door jehowi »

**Ben** schreefCOLON ↑02 Mrt 2022, 11:43 Hallo allemaal,

Is er iemand die weet wat er gebeurd als je opleiding start, maar je voor deze zomer reeds een reis geboekt/betaald hebt?
Moet je de opleiding dan uitstellen?
Gaat de politieschool in verlof voor een bepaalde periode (uiteraard niet voor mijn verlof maar misschien heb ik geluk en is het in dezelfde periode)?
Dat weet je dan toch op voorhand?
Je kunt om geldige redenen vragen om een opleiding te laten uitstellen. Geldige redenen zijn bijvoorbeeld ziekte, ongeval, zwangerschap... op vakantie gaan denk ik niet dat daarbij hoort.
Op de politieschool krijg je inderdaad ook verlofperiodes, maar meestal proberen ze die te plaatsen in de kleinere schoolvakanties (herfst, krokus, Kerst, Pasen...), zodat studenten hun kinderen kunnen opvangen. Het lijkt me sterk dat een opleiding die in juni start al ergens in juli/augustus zal verlof geven.
**Ben**
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2021, 18:03

Re: Reis geboekt zomervakantie

Bericht door **Ben** »


Dat weet je dan toch op voorhand?
Je kunt om geldige redenen vragen om een opleiding te laten uitstellen. Geldige redenen zijn bijvoorbeeld ziekte, ongeval, zwangerschap... op vakantie gaan denk ik niet dat daarbij hoort.
Op de politieschool krijg je inderdaad ook verlofperiodes, maar meestal proberen ze die te plaatsen in de kleinere schoolvakanties (herfst, krokus, Kerst, Pasen...), zodat studenten hun kinderen kunnen opvangen. Het lijkt me sterk dat een opleiding die in juni start al ergens in juli/augustus zal verlof geven.
Goh, dat weet je niet op voorhand he.
Als je in oktober boekt voor het volgende jaar kan je zoiets wel tegenkomen.
Een geldige reden is dat uiteraard niet, daarom net mijn vraag.
Maar als een opleiding inderdaad start in juni gaat men deze inderdaad niet onderbreken in augustus.
Zijn de data waarop de opleidingen starten gekend? Of liggen die nog niet vast?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Reis geboekt zomervakantie

Bericht door jehowi »

**Ben** schreefCOLON ↑03 Mrt 2022, 08:28

Dat weet je dan toch op voorhand?
Je kunt om geldige redenen vragen om een opleiding te laten uitstellen. Geldige redenen zijn bijvoorbeeld ziekte, ongeval, zwangerschap... op vakantie gaan denk ik niet dat daarbij hoort.
Op de politieschool krijg je inderdaad ook verlofperiodes, maar meestal proberen ze die te plaatsen in de kleinere schoolvakanties (herfst, krokus, Kerst, Pasen...), zodat studenten hun kinderen kunnen opvangen. Het lijkt me sterk dat een opleiding die in juni start al ergens in juli/augustus zal verlof geven.
Goh, dat weet je niet op voorhand he.
Als je in oktober boekt voor het volgende jaar kan je zoiets wel tegenkomen.
Een geldige reden is dat uiteraard niet, daarom net mijn vraag.
Maar als een opleiding inderdaad start in juni gaat men deze inderdaad niet onderbreken in augustus.
Zijn de data waarop de opleidingen starten gekend? Of liggen die nog niet vast?
van waar ben je afkomstig? De meeste scholen bieden meerdere opleidingen per jaar aan. Gewoonlijk starten deze in maart, mei/juni, september/oktober en november/december.

Er is net in maart een lichting begonnen op het PLOT en het PIVO. Op het PLOT start de volgende lichting in mei 2022. Het is vaak afhankelijk ook van de doorstroming in een bepaalde regio. De politiescholen zelf gaan je hier concretere info over kunnen geven.
**Ben**
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2021, 18:03

Re: Reis geboekt zomervakantie

Bericht door **Ben** »

Bij mij zou dat de opleiding in WPS zijn, als ik selectieprocedure goed afrond natuurlijk.
**Ben**
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2021, 18:03

Re: Reis geboekt zomervakantie

Bericht door **Ben** »

Maar alvast bedankt voor de info, Jehowi, ik neem dan even contact op met de WPS 🙂
BUTTON_POST_REPLY