1e proeven

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Y.pare
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2022, 11:21

1e proeven

Bericht door Y.pare »

Hallo

Ik heb pas mijn 1e testen gedaan.
Nederlands, numeriek etc vond ik behoorlijk makkelijk en duidelijk.

Maar het abstract gedeelte vond ik heel moeilijk. Ik zag hier heel weinig patronen etc in terugkomen. Ik heb verschillende testjes op internet gedaan en in het verleden al cognitieve testen gedaan waarin ik "gemiddeld" scoorde op abstract redeneren maar deze vrees ik dat geen topper was 😅

Iemand een idee hoe de puntenverdeling loopt? Moet je op elk onderdeel geslaagd zijn of is het de optelsom van de cognitieve testen?
Iemand een idee hoe lang het nu in het nieuwe systeem duurt voor je de uitslag krijgt?


Mvg
INPTOBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2022, 03:01

Re: 1e proeven

Bericht door INPTOBE »

Voor beide ( taal en cognitieve ) proeven dien je een minimale t-score van 40 te behalen. Maar goed nieuws, indien je bijvoorbeeld bij numeriek heel goed scoorde en bij abstract iets minder goed, dan worden beide scores samen opgeteld en indien het samen minimaal 40 is, ben je geslaagd op de proef. Voor taal exact hetzelfde.

PS: Corrigeer me als ik verkeerd ben. :)
AINP
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: 1e proeven

Bericht door jehowi »

Y.pare schreefCOLON ↑11 Feb 2022, 11:26 Hallo

Ik heb pas mijn 1e testen gedaan.
Nederlands, numeriek etc vond ik behoorlijk makkelijk en duidelijk.

Maar het abstract gedeelte vond ik heel moeilijk. Ik zag hier heel weinig patronen etc in terugkomen. Ik heb verschillende testjes op internet gedaan en in het verleden al cognitieve testen gedaan waarin ik "gemiddeld" scoorde op abstract redeneren maar deze vrees ik dat geen topper was 😅

Iemand een idee hoe de puntenverdeling loopt? Moet je op elk onderdeel geslaagd zijn of is het de optelsom van de cognitieve testen?
Iemand een idee hoe lang het nu in het nieuwe systeem duurt voor je de uitslag krijgt?


Mvg
Je moet op zowel het onderdeel "redeneervermogen" als het onderdeel "kennis van de Nederlandse taal" minstens een statistische T-score van 40 behalen. Voor een T-score vergelijkt men de testresultaten van alle andere kandidaten (niet van die dag, maar over verschillende testmomenten). De T-score 50 is hierbij het algemeen gemiddelde resultaat. Deze bevindt zich dus op de tabel op “0”.

Afbeelding

Bv: 1000 kandidaten hebben gemiddeld 12/20 gehaald op de test. Dit is dus de score die zich op “0” bevindt op de tabel en gelijkstaat aan een T-score van “50”. De kandidaten die ondergemiddeld hebben gescoord en zich op “-1” bevinden op de tabel, behaalden nog net een T-score van “40”. De kandidaten op “1” haalden met hun score van 14/20 op de test een T-score van “60”, zij die op 2 of hoger eindigden haalden 70 of meer. Indien je op een bepaald onderdeel dus een T-score van 60 haalde, heb je hierop bovengemiddeld gescoord. Haalde je op een onderdeel 42, dan heb je ondergemiddeld gepresteerd op dit onderdeel, maar toch nog voldoende om te slagen.
Y.pare
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2022, 11:21

Re: 1e proeven

Bericht door Y.pare »

Thx
BUTTON_POST_REPLY