Proeven inspecteur

BUTTON_POST_REPLY
goovi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2021, 02:22

Proeven inspecteur

Bericht door goovi »

Hallo Allemaal ,

Ik heb me een tweetal weken geleden ingeschreven voor de proeven.
Deze week ben ik dan tot bij een beroepsvoorlichter geweest die mij vertelde dat de proeven veranderd zijn.
Blijkbaar zou de commissie weggevallen zijn?
Dat de sportproef verandert was en het videoverslag weggevallen is wist ik al.

Klopt dit dat de commissie ook weggevallen is?
Hebben jullie nog enige tips voor de proeven? :-D

alvast bedankt!
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Proeven inspecteur

Bericht door karim_2140 »

Beste,

Om u zo goed mogelijk voor te bereiden, raad ik u aan om de website: jobpol.be te raadplegen. Daar vindt u meer info over de nieuwe selectieprocedure.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Proeven inspecteur

Bericht door jehowi »

goovi schreefCOLON 19 Dec 2021, 15:05 Hallo Allemaal ,

Ik heb me een tweetal weken geleden ingeschreven voor de proeven.
Deze week ben ik dan tot bij een beroepsvoorlichter geweest die mij vertelde dat de proeven veranderd zijn.
Blijkbaar zou de commissie weggevallen zijn?
Dat de sportproef verandert was en het videoverslag weggevallen is wist ik al.

Klopt dit dat de commissie ook weggevallen is?
Hebben jullie nog enige tips voor de proeven? :-D

alvast bedankt!
Groepsproef en postbakoefening is ook afgeschaft. Eigenlijk kun je bijna niet meer falen :lol:
Tips genoeg op dit forum. Als je wat concreter bent, wil ik er ook wel geven, maar algemene tips ga je hier voldoende vinden.
goovi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2021, 02:22

Re: Proeven inspecteur

Bericht door goovi »

jehowi schreefCOLON 22 Dec 2021, 07:20
goovi schreefCOLON 19 Dec 2021, 15:05 Hallo Allemaal ,

Ik heb me een tweetal weken geleden ingeschreven voor de proeven.
Deze week ben ik dan tot bij een beroepsvoorlichter geweest die mij vertelde dat de proeven veranderd zijn.
Blijkbaar zou de commissie weggevallen zijn?
Dat de sportproef verandert was en het videoverslag weggevallen is wist ik al.

Klopt dit dat de commissie ook weggevallen is?
Hebben jullie nog enige tips voor de proeven? :-D

alvast bedankt!
Groepsproef en postbakoefening is ook afgeschaft. Eigenlijk kun je bijna niet meer falen :lol:
Tips genoeg op dit forum. Als je wat concreter bent, wil ik er ook wel geven, maar algemene tips ga je hier voldoende vinden.

Dank u voor de reactie. Ik ben momenteel vooral bezig met alles te bestuderen over de federale politie en lokale politie.
Zijn er tips die je kan geven ivm het gesprek met de psycholoog? Natuurlijk actualiteit is een ook must.

Of tips over wat je nog zou moeten weten over de federale politie?

Mvg
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Proeven inspecteur

Bericht door jehowi »

goovi schreefCOLON 22 Dec 2021, 21:51
jehowi schreefCOLON 22 Dec 2021, 07:20
goovi schreefCOLON 19 Dec 2021, 15:05 Hallo Allemaal ,

Ik heb me een tweetal weken geleden ingeschreven voor de proeven.
Deze week ben ik dan tot bij een beroepsvoorlichter geweest die mij vertelde dat de proeven veranderd zijn.
Blijkbaar zou de commissie weggevallen zijn?
Dat de sportproef verandert was en het videoverslag weggevallen is wist ik al.

Klopt dit dat de commissie ook weggevallen is?
Hebben jullie nog enige tips voor de proeven? :-D

alvast bedankt!
Groepsproef en postbakoefening is ook afgeschaft. Eigenlijk kun je bijna niet meer falen :lol:
Tips genoeg op dit forum. Als je wat concreter bent, wil ik er ook wel geven, maar algemene tips ga je hier voldoende vinden.

Dank u voor de reactie. Ik ben momenteel vooral bezig met alles te bestuderen over de federale politie en lokale politie.
Zijn er tips die je kan geven ivm het gesprek met de psycholoog? Natuurlijk actualiteit is een ook must.

Of tips over wat je nog zou moeten weten over de federale politie?

Mvg
Bekijk het competentieprofiel. Klantgericht optreden, motivatie, integriteit/normbesef, coping, afwezigheid van psychopathologie/extremisme en inzet tonen worden daar nog getest.

Klantgericht optreden: Investeer in het gesprek. Geef geen korte antwoorden, maar leg situaties uit aan de hand van de STAR-methode (situatie, taak, actie, resultaat, reflectie). Laat zien dat je vlot en communicatief bent. Geef voorbeelden van mensen helpen, problemen oplossen, conflicthantering... als dit gevraagd wordt. Volg de actualiteit en laat zien dat je maatschappelijk betrokken bent.

Inzet tonen: Toon aan dat je een doorzetter bent, zin voor initiatief hebt... ze zullen zeker vragen stellen over je studieparcours en werkverleden om te zien hoe vlot dit allemaal verlopen is. Ze zullen ook nagaan wat je meerwaarde is bij je huidige werkgever.

Motivatie: zorg dat je voorbereid bent. Weet waaraan je begint. Ga eens langs bij een lokale en federale dienst. Contacteer eens de politieschool en bekijk de opleiding. Spreek eens met een beroepenvoorlichter, volg een infosessie, denk eens na wat je bij de politie zou willen doen en wat het takenpakket is op die dienst.Hoe ziet een dag van die mensen eruit? Wat voor oproepen kunnen zij krijgen? Laat zien dat je het politielandschap kent: Structuur federale politie met alle onderdirecties, de volledige naam van de politie, het verschil tussen de lokale en federale politie, maar ook de gelijkenissen, zonaal en nationaal veiligheidsplan en wie het opstelt, de "bazen" bij de lokale en federale politie, de zeven basisfunctionaliteiten van de lokale politie, politieraad/politiecollege...Het is ook niet allemaal rozengeur en maneschijn bij de politie. Sta ook eens stil bij de nadelen, je plannen voor de toekomst en wanneer je verwacht die te bereiken...Denk goed na over de allerbelangrijkste vraag van die dag: waarom politie? Maak dit sterk door uit te leggen waarom je bepaalde zaken net bij de politie zoekt en niet in een andere functie.

Coping: Blijf je stress de baas tijdens het gesprek. Denk eens goed na over je sterktes en zwaktes, en hoe je hiermee in het dagelijks leven aan de slag gaat, wees voldoende veerkrachtig en zelfzeker. Neem feedback op een correcte manier aan.

Normbesef/integriteit: Gooi alles op tafel omtrent je verleden. Zaken verzwijgen is uit den boze. Geef ook voorbeelden van momenten dat je morele moed getoond hebt en anderen op wangedrag gewezen hebt. Neem je verantwoordelijkheid op. Tracht te redeneren over de voorbeeldfunctie, maak de afweging tussen de letter van de wet en de geest van de wet.

Afwezigheid van psychopathologie: Laat zien dat je ingrijpende gebeurtenissen uit je leven hebt kunnen verwerken en dat die geen probleem gaan zijn om je job bij de politie uit te voeren.
BUTTON_POST_REPLY