Beveiligingsagent selectieprocedure

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

Beste,

Ik zit momenteel in de richting Integrale Veiligheid als voorbereiding op de selectieproeven van de Politie. En Ik ben erg geïnteresseerd in de functie van Beveiligingsagent maar ik zit met een aantal vragen. Welke verschillen zijn er met de selectieproeven van Inspecteur aangezien ik op Jobpol zeer minieme verschillen merk tussen de twee functies. En ik denk toch dat er een vrij groot verschil zou moeten zijn als je kijkt naar het verschil in takenpakket. Weet iemand hier iets meer over?


Met vriendelijke groeten,
Kiyan
Yoshy
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013, 21:38

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Yoshy »

Ik denk dat er wel degelijk verschil in zit. Je hebt namelijk ook een ander herkenningspunt. Zo hebben beveiligingsagenten geen 2 sterren maar 2 schuine strepen. Ik vermoed dat je voornamelijk bewaking in rechtbanken enzo zal uitvoeren.

Als je een diploma hebt, lijkt mij ook dat je in dezelfde loonschaal zit als INP van politie :P
Bevestiging kandidatuur INP: 07/09/21

Cognitieve proef: Geslaagd (15/10/21)
Functioneel parcours: (10/12/21)
Persoonlijkheidsproef: Ntb
Selectiecommissie: ntb
Medisch onderzoek: ntb
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 20:41 Ik denk dat er wel degelijk verschil in zit. Je hebt namelijk ook een ander herkenningspunt. Zo hebben beveiligingsagenten geen 2 sterren maar 2 schuine strepen. Ik vermoed dat je voornamelijk bewaking in rechtbanken enzo zal uitvoeren.

Als je een diploma hebt, lijkt mij ook dat je in dezelfde loonschaal zit als INP van politie :P
Ah oké dat zou wel handig zijn dat ik hetzelfde zou verdienen. Weet jij toevallig hoe de selectiecommissie er nu uitziet? Ik zag dat ik moest postuleren bij de Directie Beveiliging van de Federale Politie. Maar is het nog steeds dezelfde selectiecommissie zoals vroeger of is het meer een sollicitatiegesprek geworden? Ik had horen zeggen dat je niet meer op de rooster gelegd werd zoals vroeger :-)
Yoshy
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013, 21:38

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Yoshy »

Ik heb er geen idee van, helaas. Ik moet vrijdag voor mijn Beep-test. En ik hoop erdoor te zijn :P Ben je al ver in je selectie?
Bevestiging kandidatuur INP: 07/09/21

Cognitieve proef: Geslaagd (15/10/21)
Functioneel parcours: (10/12/21)
Persoonlijkheidsproef: Ntb
Selectiecommissie: ntb
Medisch onderzoek: ntb
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 20:52 Ik heb er geen idee van, helaas. Ik moet vrijdag voor mijn Beep-test. En ik hoop erdoor te zijn :P Ben je al ver in je selectie?
Alvast succes! Nee, ik ga wachten tot het einde van mijn opleiding Integrale Veiligheid. Ondertussen kan ik informatie verzamelen en na het schooljaar ga ik mijn inschrijven. Hopelijk is het dan nog steeds de Beep-test maar er gaan geruchten rond dat het terug het functioneel parcour zal worden. Wat ik minder interessant vind maar niets aan te doen helaas :snif:
Yoshy
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013, 21:38

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Yoshy »

Kiyan schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:06
Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 20:52 Ik heb er geen idee van, helaas. Ik moet vrijdag voor mijn Beep-test. En ik hoop erdoor te zijn :P Ben je al ver in je selectie?
Alvast succes! Nee, ik ga wachten tot het einde van mijn opleiding Integrale Veiligheid. Ondertussen kan ik informatie verzamelen en na het schooljaar ga ik mijn inschrijven. Hopelijk is het dan nog steeds de Beep-test maar er gaan geruchten rond dat het terug het functioneel parcour zal worden. Wat ik minder interessant vind maar niets aan te doen helaas :snif:
Komt helemaal goed. Ik ben ook geen topsporter... Ik denk dat het vooral ook de bedoeling is dat men kijkt of je 'verder' kan groeien. Want ik weet wel dat je op de politieschool ook veel sport...
Bevestiging kandidatuur INP: 07/09/21

Cognitieve proef: Geslaagd (15/10/21)
Functioneel parcours: (10/12/21)
Persoonlijkheidsproef: Ntb
Selectiecommissie: ntb
Medisch onderzoek: ntb
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:09
Kiyan schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:06
Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 20:52 Ik heb er geen idee van, helaas. Ik moet vrijdag voor mijn Beep-test. En ik hoop erdoor te zijn :P Ben je al ver in je selectie?
Alvast succes! Nee, ik ga wachten tot het einde van mijn opleiding Integrale Veiligheid. Ondertussen kan ik informatie verzamelen en na het schooljaar ga ik mijn inschrijven. Hopelijk is het dan nog steeds de Beep-test maar er gaan geruchten rond dat het terug het functioneel parcour zal worden. Wat ik minder interessant vind maar niets aan te doen helaas :snif:
Komt helemaal goed. Ik ben ook geen topsporter... Ik denk dat het vooral ook de bedoeling is dat men kijkt of je 'verder' kan groeien. Want ik weet wel dat je op de politieschool ook veel sport...
Dat is zeker en vast de waarheid! Ze hebben graag gemotiveerde personen dus als ze zien dat je alles geeft gaan ze je misschien wel doorlaten moest het niet gelukt zijn. De conditie is inderdaad bij te schaven op de politieschool wat waarschijnlijk bij de meesten wel nodig is. Maar komt helemaal goed het gaat je lukken! :P
Yoshy
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013, 21:38

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Yoshy »

Kiyan schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:15
Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:09
Kiyan schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:06

Alvast succes! Nee, ik ga wachten tot het einde van mijn opleiding Integrale Veiligheid. Ondertussen kan ik informatie verzamelen en na het schooljaar ga ik mijn inschrijven. Hopelijk is het dan nog steeds de Beep-test maar er gaan geruchten rond dat het terug het functioneel parcour zal worden. Wat ik minder interessant vind maar niets aan te doen helaas :snif:
Komt helemaal goed. Ik ben ook geen topsporter... Ik denk dat het vooral ook de bedoeling is dat men kijkt of je 'verder' kan groeien. Want ik weet wel dat je op de politieschool ook veel sport...
Dat is zeker en vast de waarheid! Ze hebben graag gemotiveerde personen dus als ze zien dat je alles geeft gaan ze je misschien wel doorlaten moest het niet gelukt zijn. De conditie is inderdaad bij te schaven op de politieschool wat waarschijnlijk bij de meesten wel nodig is. Maar komt helemaal goed het gaat je lukken! :P
Laat ons hopen! Ik ga gewoon het beste van mezelf geven uiteraard...
Bevestiging kandidatuur INP: 07/09/21

Cognitieve proef: Geslaagd (15/10/21)
Functioneel parcours: (10/12/21)
Persoonlijkheidsproef: Ntb
Selectiecommissie: ntb
Medisch onderzoek: ntb
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:17
Kiyan schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:15
Yoshy schreefCOLON 06 Dec 2021, 21:09

Komt helemaal goed. Ik ben ook geen topsporter... Ik denk dat het vooral ook de bedoeling is dat men kijkt of je 'verder' kan groeien. Want ik weet wel dat je op de politieschool ook veel sport...
Dat is zeker en vast de waarheid! Ze hebben graag gemotiveerde personen dus als ze zien dat je alles geeft gaan ze je misschien wel doorlaten moest het niet gelukt zijn. De conditie is inderdaad bij te schaven op de politieschool wat waarschijnlijk bij de meesten wel nodig is. Maar komt helemaal goed het gaat je lukken! :P
Laat ons hopen! Ik ga gewoon het beste van mezelf geven uiteraard...
Inderdaad, laat mij iets weten!
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door karim_2140 »

Euh! Neen, ze gaan je niet laten slagen, als ze zien dat jij iets meer je best doet dan een ander of wat dan ook. Je moet gewoon de trap halen. Doe je dat niet dan ben je niet geslaagd voor de sportproef. Bereid je goed voor, want de test is geen lachertje. Je postuleert namelijk voor een job bij de geïntegreerde politie.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

karim_2140 schreefCOLON 07 Dec 2021, 15:39 Euh! Neen, ze gaan je niet laten slagen, als ze zien dat jij iets meer je best doet dan een ander of wat dan ook. Je moet gewoon de trap halen. Doe je dat niet dan ben je niet geslaagd voor de sportproef. Bereid je goed voor, want de test is geen lachertje. Je postuleert namelijk voor een job bij de geïntegreerde politie.
Klopt eigenlijk wel. Ik ga mij vroeger inschrijven dan verwacht ergens in Februari op die manier heb ik meer kans dat de sportproef nog steeds de beep-test is. Dit is namelijk makkelijker voor te bereiden dan het functioneel parcour.
Kiyan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2021, 19:25

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door Kiyan »

Wat ik dan wel weer heb is dat ik maar 18 ben op dit moment en ik verjaar pas in September. Dus ik heb bang dat ze gaan zeggen dat ik nog niet oud genoeg/matuur genoeg ben. Wat denken jullie?
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Beveiligingsagent selectieprocedure

Bericht door karim_2140 »

Ik raad u aan om het selectiereglement eens te lezen, daar kan je alle info terugvinden over de selectieprocedure. Het selectiereglement vind je terug op jobpol.be bij documenten. Succes!
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
BUTTON_POST_REPLY