Gesprek burgerfunctie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Djemz
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2021, 19:12

Gesprek burgerfunctie

Bericht door Djemz »

Hallo,

Ik heb een paar weken terug bericht gekregen dat ik geslaagd ben voor het schriftelijk examen als niveau C administratief assistent. Volgende maandag is er een laatste mondelinge proef.

Kunnen jullie me soms wat tips geven over hoe ik me hierop kan voorbereiden? Vragen die vaak gesteld worden,..?

Voor mijn schriftelijk had ik al de gemeentes in de zone geleerd, burgemeesters, korpschef, de verschillende rangen, verschil tussen lokale en federale. Dus dat ga ik nog eens opfrissen.

Op het schriftelijk examen werd er gevraagd naar de naam van korpschef, de taken van lokale politie, de gemeentes binnen de zone, enkele situatieschetsen, planning opmaken en dan nog een persoonlijkheidstest.

Is het mondelinge dan meer van hetzelfde, maar dan om te zien hoe je verbaal over komt? Ik ben verbaal wel sterk, maar als er daar 4 hoog gerangschikten voor me zitten dan kom ik verbaal wel een pak minder over dan hoe ik echt ben, daar heb ik wat schrik voor. Als het een beetje een gemoedelijke sfeer is dan ben ik wel meer op mijn gemak.

Ik ben al heel blij dat ik zo ver geraakt ben en zou het zonde vinden om het nu nog te verpesten aangezien er in mijn streek nu ook weer niet zoveel burgerfuncties vrij komen. En er zijn er 3 nodig, dus de kansen zijn wel hoog.

Iemand een idee hoeveel er ongeveer geselecteerd zouden zijn voor het mondelinge?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Gesprek burgerfunctie

Bericht door karim_2140 »

Hoe bereid ik me voor?

Raadpleeg het competentieprofiel en bestudeer dit. Stel uzelf de vraag: "Over welke vaardigheden beschik ik wel/niet."

Ga een praten met een beroepenvoorlichter of iemand die er al tewerkgesteld is. Zie: https://www.politie.be/5998/nl/contact/diensten

Tijdens het bijkomend gesprek gaan ze het geen wat je bij de persoonlijkheidsproef genoteerd hebt. Nog eens verifiëren en toetsen. Als je iets niet weet zeg dan dat je het niet weet en begin geen dingen te verzinnen.

Veel succes!
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Djemz
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2021, 19:12

Re: Gesprek burgerfunctie

Bericht door Djemz »

Ja ik zie dat de beroepenvoorlichter van onze streek ook net de korpschef is van de zone van de functie waar ik solliciteer..

Komt dat niet raar over dan?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Gesprek burgerfunctie

Bericht door jehowi »

Djemz schreefCOLON 05 Jan 2021, 15:10 Ja ik zie dat de beroepenvoorlichter van onze streek ook net de korpschef is van de zone van de functie waar ik solliciteer..

Komt dat niet raar over dan?
Er zullen nog wel beroepenvoorlichters in die zone zitten.
Djemz
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2021, 19:12

Re: Gesprek burgerfunctie

Bericht door Djemz »

Meh niet echt een goed gevoel aan overgehouden. Ik zit er nu al 2 dagen mee in mijn kop. Ik heb in de namiddag 4u gaan sporten om me weer een beetje goed te voelen want ik was eigenlijk enorm down na het gesprek.

En niet direct omwille van wat ze zegden, maar ben vooral teleurgesteld in mezelf dat ik gewoon nooit zelfzeker overkomt in zulke gesprekken terwijl ik in het dagelijks leven echt wel zelfzeker ben en ook niet verlegen ben.

Had me voorgenomen om niet te veel stress te hebben, maar tijdens mijn voorstelling zeiden ze al: "heb je zoveel stress?". Dat hebben ze een keer of 3 gezegd. Wees eens jezelf, laat je stress eens los. Het is jammer dat we niet zien hoe je echt bent,..

Ik heb gewoon toegegeven dat ik stress had omdat ik de job echt graag wou.
Hopelijk deden ze het om me op stang te jagen, maarja..

Ik zou het wel echt enorm jammer vinden want die vacature is me echt op het lijf geschreven.
BUTTON_POST_REPLY