Cognitieve proeven

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
meel
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2020, 18:18

Cognitieve proeven

Bericht door meel »

Hallo,

Ik ben recent mijn cognitieve proeven gaan afleggen:
- Abstract
- Numeriek
- Verbaal (begrijpend lezen)

- Taal

De 3 bovenste gingen naar mijn mening echt wel goed. Dus daar heb ik wel een tevreden gevoel over. :-)
Maar de reden dat ik taal apart heb gezet, is omdat mijn bevindingen het volgende zijn:
Deze taalproef is echt té. Het zijn woorden dat ik nog nooit gezien heb, laat staan dat ik er de betekenis van ken... Zulke woorden worden echt NIET gebruikt in het dagelijkse leven. Niet in privé, noch op professioneel vlak.
Er zijn ook een paar vragen die naar mijn mening niets met taal te maken hebben, maar eerder met algemene kennis over bepaalde zaken...
Ik beheers de Nederlandse taal echt wel goed, heb er nooit problemen mee gehad... Tot nu?
Bijv.: er kan iemand een heel woordenboek vanbuiten leren, maar niet in staat zijn een verslag te schrijven zonder 10 fouten, maar dus wel slagen op deze taalproef. :| Dan vraag ik me toch even af waar de prioriteit ligt?
Is er iemand het hier ook over eens of ben ik de enige dat dit zo ziet?
Heb eens research gedaan op dit forum en als ik het goed begrijp:
Als ik bijv. 39 haal op taal en de rest bijv. 70, dan mag ik alles opnieuw doen? :eek:

Groetjes
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Cognitieve proeven

Bericht door jehowi »

meel schreefCOLON 16 Dec 2020, 18:36 Hallo,

Ik ben recent mijn cognitieve proeven gaan afleggen:
- Abstract
- Numeriek
- Verbaal (begrijpend lezen)

- Taal

De 3 bovenste gingen naar mijn mening echt wel goed. Dus daar heb ik wel een tevreden gevoel over. :-)
Maar de reden dat ik taal apart heb gezet, is omdat mijn bevindingen het volgende zijn:
Deze taalproef is echt té. Het zijn woorden dat ik nog nooit gezien heb, laat staan dat ik er de betekenis van ken... Zulke woorden worden echt NIET gebruikt in het dagelijkse leven. Niet in privé, noch op professioneel vlak.
Er zijn ook een paar vragen die naar mijn mening niets met taal te maken hebben, maar eerder met algemene kennis over bepaalde zaken...
Ik beheers de Nederlandse taal echt wel goed, heb er nooit problemen mee gehad... Tot nu?
Bijv.: er kan iemand een heel woordenboek vanbuiten leren, maar niet in staat zijn een verslag te schrijven zonder 10 fouten, maar dus wel slagen op deze taalproef. :| Dan vraag ik me toch even af waar de prioriteit ligt?
Is er iemand het hier ook over eens of ben ik de enige dat dit zo ziet?
Heb eens research gedaan op dit forum en als ik het goed begrijp:
Als ik bijv. 39 haal op taal en de rest bijv. 70, dan mag ik alles opnieuw doen? :eek:

Groetjes
Kun je mij dan een aantal voorbeelden van woorden geven die zijn gepasseerd tijdens je proef?
Als je een T-score van 39 haalt op taal, moet je bij een volgende poging niet alles opnieuw doen. Je krijgt een vrijstelling voor de zaken waarop je geslaagd bent. Een T-score is een statistische score, gebaseerd op de resultaten van de andere kandidaten. Je kunt bijvoorbeeld een 4 op 10 hebben gescoord op een taaloefening, maar omdat de gemiddelde score van de andere kandidaten ligt op 4/10, kun je alsnog geslaagd zijn.
BUTTON_POST_REPLY