Videoproef tips?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Anoniempje20201201
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2020, 17:22

Videoproef tips?

Bericht door Anoniempje20201201 »

Hallo iedereen. Ik had graag even wat info gehad i.v.m. de proef waar men een verslag moet schrijven over een video fragment.
Ik heb begin dit jaar mijn proeven afgelegd, maar ik was niet geslaagd voor de video proef.

Dit waren mijn resultaten:
Cognitieve vaardigheidsproeven --- Geslaagd
- Redeneervermogen - 62
- Kennis van de taal - 57
Cognitieve vaardigheidsproeven(Video) --- Mislukt
- Videoproef - Inhoud - 48.1
- Videoproef - Vorm - 20
Sport proef --- Geslaagd
- Hindernissenparcours - 02m.34s.
- Krachtproef 00m.37s.

Mijn eerste vraag is, wat is het redenering van de punten/eindresultaat van de proeven?
En ik veronderstel dat men met "Videoproef - Vorm" de schrijfwijze, taalfouten, leestekens..... etc. bedoelen?

Zijn er mensen die tips hebben voor beter te presteren tijdens de videoproef? Zelf ben ik al een tijd bezig met mijn reportage/opstel vaardigheden te verbeteren d.m.v. scenes van Niveau 4 en andere (Politie) series.

Mvg.
Een gemotiveerd persoon
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Videoproef tips?

Bericht door jehowi »

Anoniempje20201201 schreefCOLON 03 Dec 2020, 16:56 Hallo iedereen. Ik had graag even wat info gehad i.v.m. de proef waar men een verslag moet schrijven over een video fragment.
Ik heb begin dit jaar mijn proeven afgelegd, maar ik was niet geslaagd voor de video proef.

Dit waren mijn resultaten:
Cognitieve vaardigheidsproeven --- Geslaagd
- Redeneervermogen - 62
- Kennis van de taal - 57
Cognitieve vaardigheidsproeven(Video) --- Mislukt
- Videoproef - Inhoud - 48.1
- Videoproef - Vorm - 20
Sport proef --- Geslaagd
- Hindernissenparcours - 02m.34s.
- Krachtproef 00m.37s.

Mijn eerste vraag is, wat is het redenering van de punten/eindresultaat van de proeven?
En ik veronderstel dat men met "Videoproef - Vorm" de schrijfwijze, taalfouten, leestekens..... etc. bedoelen?

Zijn er mensen die tips hebben voor beter te presteren tijdens de videoproef? Zelf ben ik al een tijd bezig met mijn reportage/opstel vaardigheden te verbeteren d.m.v. scenes van Niveau 4 en andere (Politie) series.

Mvg.
Een gemotiveerd persoon
Vorm is inderdaad spelling, grammatica, woordenschat, interpunctie, etc.
Kun je enkel oefenen. Inhoudelijk was het wel oké. Vreemd dat je 57 scoort op Nederlands, maar dan onvoldoende scoort op vorm.
Heb je chronologisch gewerkt? Werden je 7 W's beantwoord? Objectief gebleven? Niet te veel beeldspraak gebruikt?
Anoniempje20201201
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2020, 17:22

Re: Videoproef tips?

Bericht door Anoniempje20201201 »

Dank u wel alvast voor uw reactie,

Ik was niet voldoende voorbereid dan ik nu ben. En vermoed dat ik fouten heb gemaakt i.v.m. chronologisch te werken en qua tijden(verleden tijd/tegenwoordige tijd ....). Objectief, wat bedoel je hiermee in de zin van het voorstel. Dat ik me baseerde of feiten? en zelf geen conclussie's trok?
Zoals "De inspecteurs vonden een zak met drugs" i.p.v. "De inspecteurs vonden een zak met wit poeder" ?

Mvg.
Een gemotiveerd persoon
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Videoproef tips?

Bericht door karim_2140 »

TIPS VERSLAG
    Je bekijkt het fragment en je noteert niets.
      Denk na over wat, hoe, waar, wanneer, wie.
        Na het fragment noteer je een schema op je kladblad.
          Onmiddellijk noteren: tijdstip, plaats, nummerplaat, merk auto.
            Gebruik de juiste chronologie.
              Schrijf op basis van je schema een verslag.
                Min. 20, max 25 regels, op pc= kort en bondig relaas van feiten dus niet te veel details.Foute details= verlies van
                  punten. Bij een korter fragment minder lijnen: bij verslag 4: 15 à 20 lijnen. Opgelet: 1 lijn= 53 tekens
                    Beschrijf wat er gebeurt, gebruik dus ook doe-werkwoorden.
                      Geen interpretaties, wel beschrijven wat je ziet, een weergave van de feiten. doodgeschoten is niet hetzelfde als neergeschoten
                        Gebruik de tegenwoordige tijd, wissel niet van tijden.
                          Correct Nederlands, correct gespeld, aandacht voor leestekens en hoofdletters, zeker geen dt-fouten.
                            Hoe vlugger je kunt typen, hoe meer tijd je over hebt voor je verslag.
                              Hou timemanagement in het oog! 40 minuten voor het schrijven van het verslag= max. 10 minuten voor het noteren van je schema en je details, 25 minuten voor het schrijven van je verslag, 5 minuten om alles na te lezen en te verbeteren.
                              Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
                              Test 2: Persoonlijkheidsproeven
                              Test 3: Selectiecommissie
                              Test 4: Medische proef
                              Moraliteitsonderzoek
                              BUTTON_POST_REPLY