Agent v/d politie

BUTTON_POST_REPLY
Serova
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2012, 19:50

Agent v/d politie

Bericht door Serova »

Beste forumleden,

Ik heb proberen de zoekfunctie te gebruiken maar kom uit bij zeer oude topics Bij deze mijn eigen topic.

Korte schets, driemaal meegedaan voor INP. Laatste poging was in December 2019. Afgekeurd bij de commissie wegens te weinig kritiek kunnen aanvaarden (ik deed nochtans mijn best om te tonen dat ik "sterk" in mijn schoenen stond blijkbaar iets teveel naar hun goesting).

Nu dat ik driemaal mijn kansen heb gewaagd voor INP mag ik jammer genoeg hier dus niet meer aan deelnemen.

Nu is mijn vraag als ik me inschrijf als agent heb ik statistisch gezien meer kans? Ik probeer aan mijzelf te werken maar karakter veranderen is natuurlijk moeilijk. Ik had ook gedacht me in te schrijven als beveiligingsagent maar zie dit minder zitten aangezien ik van de kust ben en geen zin heb om aan de andere kant van het land te gaan werken.

Maak ik als agent noch kans om INP te worden aangezien ik (extern) al drie pogingen achter de rug heb? De examens naar INP is dat gewoon meedoen met het extern aanwervingsprogramma of is dit een verkort intern programma? Hoelang moet ik werken als agent om deze examens te mogen meedoen?

Alsook heb ik wat schrik dat als ze zien dat ik meegedaan heb als INP en driemaal mislukt ben hierin ik puur agent word voor de promotie naar INP, wat eigenlijk wel waar is.

Ik hoop dat iemand me hierin de juiste informatie kan verlenen, alvast bedankt.
Gesmoyer
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019, 07:42

Re: Agent v/d politie

Bericht door Gesmoyer »

Serova,

Dit komt rechtstreeks uit het selectiereglement voor interne werving AP -> INP, van 2018-19:

DEELNEMINGSVOORWAARDEN
Volgende voorwaarden dienen bij het afsluiten van de inschrijvingen vervuld te zijn om te kunnen deelnemen aan de selectieproeven:

1) lid zijn van het kader van agenten van politie met minimum twee jaar kaderanciënniteit in het kader van agenten van politie op 30 april 2018;
2) geen laatste evaluatie met eindvermelding “onvoldoende” hebben gekregen
3) geen zware tuchtstraf hebben opgelopen die nog niet is uitgewist;
4) sinds 21 december 2013 niet reeds drie maal gefaald zijn in de selectieproeven voor overgang naar het basiskader;
5) In voorkomend geval, zes jaar kaderanciënniteit hebben opgebouwd na het niet slagen voor de basisopleiding voor het beoogde kader of na een
ontslag of een herplaatsing wegens beroepsongeschiktheid voor het beoogde kader;
6) in het bezit zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de
aanwerving in de betrekkingen van niveau C bij de federale rijksbesturen zoals opgenomen in de bijlage 1 van het koninklijk besluit van 2 oktober
1937 houdende het statuut van het rijkspersoneel, of bij ontstentenis geslaagd zijn voor een kaderproef.

De selectieproeven bestaan uit:
- een beroepsproef;
- een advies betreffende de evaluatie van het potentieel;
- het functioneel parcours;
- een persoonlijkheidsproef;
- het onderzoek van het dossier door de deliberatiecommissie.

Best even bij de Rekrutering & Selectie dienst informeren aangaande uw 3 pogingen voor externe werving INP. In de voorwaarden staat enkel vermeld dat u geen 3 keer gefaald mag zijn op de selectieproeven voor "overgang naar basiskader".

Hopelijk ben je hier al iets mee,

Mvg
Serova
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2012, 19:50

Re: Agent v/d politie

Bericht door Serova »

Dankjewel voor de ruime info ik zal me eens verder informeren via dienst rekrutering!
BUTTON_POST_REPLY