Proeven

BUTTON_POST_REPLY
Davinder
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 15:38

Proeven

Bericht door Davinder »

Beste leden

Ik heb mij ingeschreven voor de proeven. Kunnen jullie mij meer info geven wat de testen juist inhouden en waar je best kan leren voor de proeven.

Als je in hebt geschreven Hoe lang duurt het vooraleer dat je antwoord krijgt dat je de eerste proef kan komen doen

Mvg
alex85
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2018, 14:03

Re: Proeven

Bericht door alex85 »

Beste,

er zijn veel verschillende zaken om je optimaal voor te bereiden op de proeven. Eerst en vooral vindt je een uitgebreide uitleg over wat de testen inhouden op www.jobpol.be
Ook het boek "ik word politie inspecteur" is een zeer handig werkinstrument. Verder bevat dit forum heel wat nuttige info over medekandidaten die de testen al doorlopen hebben. Deze vindt je terug onder links- selectie/opleiding. Ook is het aan te raden om met een beroepsvoorlichter van je eigen politiezone te gaan praten.

Na inschrijven kan het een hele poos duren vooraleer er een uitnodiging voor de eerste test volgt. Ikzelf ben reeds ingeschreven sinds 29/12/2018 voor de selectie van inspecteur en heb sinds 2 weken een bevestiging van inschrijven gekregen. Wees dus vooral niet zenuwachtig als het lang duurt vooraleer er een antwoord volgt. De doorlooptijd van de proeven bedraagt al snel een jaar. Geduld is dus een schone deugd.

Alvast veel succes gewenst met uw deelname
Met vriendelijke groet,
Alex85
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019 niet geslaagd
Medisch onderzoek:/
Davinder
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 15:38

Re: Proeven

Bericht door Davinder »

Ja, dankuwel voor de info.
Maar ik heb gehoord dat je verslag moet maken van de filmje hoe kan je daar op voorbereiden en wat moet je opletten tijdens dat filmpje
alex85
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2018, 14:03

Re: Proeven

Bericht door alex85 »

Beste,

naar mijn mening kan je jezelf niet echt voorbereiden op het videoverslag. Het belangrijkste waarop je moet letten zijn de details. Oefen voor jezelf korte beschrijvingen in van personen, nummerplaten herkennen. Let ook op dat je de zaken kort en duidelijk omschrijft, voorbeeld man 1m80 , zwart haar, kleding.... Omschrijf ook wat je ziet en vorm geen eigen mening hierbij. Als iemand een zakje wit poeder draagt, zeg je dus niet het is cocaïne aangezien je dit niet zeker weet. Deze proef schetst je inzicht in zaken, hoe je de zaken omschrijft en test ook de zinsbouw en correcte schrijfwijze.

Hopelijk ben je iets wijzer met deze info
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019 niet geslaagd
Medisch onderzoek:/
Davinder
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 15:38

Re: Proeven

Bericht door Davinder »

Ik weet dat er hier vroeger ergens een voorbeeldvideo de ronde deed. Dit was handig om op voorhand eens te testen hoeveel dingen je kon onthouden en wat te oefenen.

Weet er iemand of er nog zo'n filmpjes de ronde doen?
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Proeven

Bericht door RobinH »

Beste,

Om een goed verslag te maken, moet je objectief blijven. Ik heb mijn verslag als volgt gemaakt. Eerst aandachtig naar de video gekeken en dan als je moest noteren, alles gewoon uitschrijven en dan continu herlezen en dingen bijvoegen of anders formuleren. Als je denkt dat je klaar bent, dan ga je nog eens alle zinnen af om te kijken of ze juist gespeld zijn en of de zinsbouw klopt.
BUTTON_POST_REPLY