Enkele vraagjes over de cognitieve proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Fus
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2015, 18:52

Enkele vraagjes over de cognitieve proef

Bericht door Fus »

Goeiedag,
Ik zal beginnen met me even voor te stellen.

Ik heet Jens, ben 25 jaar oud. Na mijn hoger secundair ben ik meteen het leger ingegaan. Na een kleine 7 jaar leven in de troep, streef ik naar een functie bij de politie. Ik ben gemotiveerd en bereid me volop voor op de testen. Maar nu zit ik toch nog met enkele vragen.

Volgende vragen zullen waarschijnlijk al enkele malen eerder gesteld zijn. Aangezien deze dateren van enkele jaren geleden, stel ik ze toch maar liever nog eens zelf. Dus als iemand zich geroepen voelt om mij enkele minuten te helpen, ik apprecieer het.

Het enige waar ik mij een beetje zorgen over maak zijn de cognitieve proeven.

1) De cognitieve proeven zouden dit jaar verandert zijn. Kan iemand mij daar een nauwkeurige update over geven? Want ik hoor verschillende dingen.

2) De test abstract denken. Nu heb ik voor de voorbereiding hiervan een boek gekocht: "Test abstract redeneervermogen" van de uitgever Orseu.
Deze zouden een voorbereiding zijn op de testen van selor. Ideale voorbereiding dacht ik, maar er zijn toch een aantal verschillen. Namelijk de functies:
-wijziging kleur
-wijziging vorm
-wijziging grootte
-toevoeging of verwijdering van horizontale lijn
-toevoeging of verwijdering van een verticale lijn
-permutatie

Nu is mijn vraag, komen deze overeen met de test van de politie? Want als ik de test op jobpol doe, lijkt het alsof een horizontale lijn kan veranderen in een verticale (en omgekeerd) door één enkele functie te activeren.....

3) Je krijgt 40 vragen, zijn die dan ook elk op 1:30 min af te werken? :-D

4) Wat vinden jullie van de moeilijkheidsgraad? Kan iemand de test eens beschrijven?

Alvast bedankt
:-D
Joerivdb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2016, 16:47

Re: Enkele vraagjes over de cognitieve proef

Bericht door Joerivdb »

Dag jens,

De cognitieve proeven zijn zoals aangegeven op jobpol. Deze bestaan uit redeneervermogen, begrijpend lezen, grafieken aflezen (met enkele berekeningen erbij) het zijn telkens een 40 tal vragen waarvoor je 20min hebt.

Nadien volgt er een film waarvan je een verslag moet schrijven gevolgd door meerkeuze vragen.

De testen zijn goed te doen. Maar onderschat het niet, een goede voorbereiding is goud waard ;-)
Cognitieve vaardigheden : 28/09/2017 Geslaagd
Functioneel parcours: 28/09/2017 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 20/04/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 06/06/2018 Geslaagd
Medisch onderzoek: 20/06/2018 Geslaagd
Start opleiding Inspecteur Paulo Gent: 01/10/2018
BUTTON_POST_REPLY