Doen of niet?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Boubsy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2016, 21:45

Doen of niet?

Bericht door Boubsy »

Vandaag de fysieke proef gedaan..
Als ik het nu zo bekijk heb ik veel te weinig getraind.
Maar zoals gezegd ben ik ook al 45 plus, en twijfel nu of ik het nogmaals zou proberen, eventueel nu met de voorbereiding die op de job site staat.
Het verbaasde mij ook een beetje dat er toch ook een aantal jonge mensen niet geslaagd waren :|
Ik had het zo graag gewild :cry:
ndu
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2015, 11:27

Re: Doen of niet?

Bericht door ndu »

Doen, ik ben ook 40, gewoon langzaam aan cardio doen, en opbouwen, met een basisconditie lukt het wel
Doen!!
grt
neil
BASISKADER

Functioneel parcours: 19.11.2015 - geslaagd 19.11.2015
Cognitieve proef: 19.11.2015 - geslaagd 07.12.2015
Persoonlijkheidsproef : 08.01.2016 - geslaagd 19.01.2016
Selectiecommissie :03/03/2016 - geslaagd 15.03.2016
Medische proef :05/04/2016 - geslaagd 08/04/2016
Gebruikers-avatar
Boubsy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2016, 21:45

Re: Doen of niet?

Bericht door Boubsy »

En cardio, doe je dat best in de fitness?

Weet je wat raar was, ik geraakte goed overal over en op, maar die uithouding was gewoon wég!!!
Dus idd zal ik op een andere manier moeten trainen op de proef..
Bedankt alvast voor je antwoord :-)
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Doen of niet?

Bericht door Bart V »

Beste voorbereiding is gewoon gaan lopen en iedere 100-150m wat oefeningen doen. Hiervoor kan je gewoon de natuurlijke elementen gebruiken, zoek ergens een rustig park waar wat omgevallen bomen liggen (hiermee simuleer je de evenwichtsbalk waar je over moet en de plint om over te kruipen). De mat waar je over moet springen is ook makkelijk fictief in te plannen in een kort loopparcours. Je zal ook wel ergens een trap vinden in een of ander openbaar domein. Wees creatief en je kan goed trainen. Je kan er ook wat sit-ups /pompen insteken om het looprondje voor jezelf wat afmattend te maken.

Je hoeft zeker geen 10km kunnen lopen om die sportproef tot een goed einde te kunnen brengen (tijdens de opleiding is 10km wel wenselijk). Bij dergelijke proef ligt de nadruk op de intensiteit en niet op duurniveau. Eerder genoemd alternatief parcours in een looprondje van pakweg 3km is voldoende, wel pakweg 2km opwarmen voor je eraan begint. Eens je er wat in getraind raakt doe je om 50m een hindernis en maak je het parcours maar 1km lang maar wel aan hoog tempo, bvb. door na iedere oefening even 20m te sprinten en dan terug 30m aan iets normaler tempo vooraleer de volgende oefening aan te vatten.

Hoeveel tijd was je over de limiet?
PZ Gent
Gebruikers-avatar
Boubsy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2016, 21:45

Re: Doen of niet?

Bericht door Boubsy »

Beste Bart, veel te veel over de tijd ;-) Maar ik ben nu cardiotraining aan het doen.Even met personal trainer.
Zo begrijp je beter waar het om draait.. Je hartslag en de zuurstof aldus..
We gaan ervoor!
BUTTON_POST_REPLY