Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door Boyke_1989 »

Klopt het dat er volgend jaar geen opleiding AINP start in mei/juni?
Ik vraag dit omdat ik recent een mail stuurde naar de Vesta met de vraag wanneer de eerstvolgende opleiding start. Ik kreeg als antwoord: oktober 2013.

Maar ik dacht altijd dat er in het voorjaar ook één start of is dat iets dat men pas beslist bij enorm veel aspiranten?

Grtz,

Boyke_1989
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door NickVE »

Oktober kunnen ze garanderen, mei of juni niet, hoewel dat de voorbije jaren wel altijd zo is geweest.
INP PZ Antwerpen
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door Boyke_1989 »

Oké bedankt.
Wanneer weten ze meestal of het ook start in mei/juni?
Krijgen toekomstige aspiranten hier tijdig bericht van?
Zodat je op tijd ontslag kan nemen op je werk.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door NickVE »

Ik wou dat ik een glazen bol had... maar helaas :-).
INP PZ Antwerpen
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door Boyke_1989 »

Hehe :) wou dat ook, dan wist ik al hoe men persoonlijkheidsproef morgen gaat aflopen :p
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
merckyrompy
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2011, 17:43

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door merckyrompy »

Bij mij zeiden ze vorig jaar ook dat er enkel begin oktober een opleiding startte. Uiteindelijk kreeg ik dit jaar in april het resultaat dat ik geslaagd was voor de jury en dat ik kon kiezen of ik de opleiding wou starten 1 juni of 1 oktober. Omdat ik ervan uitging dat er enkel opleidingen starten op 1 oktober, had ik juli en augustus al vakanties gepland. Spijtig, want als ik het had geweten was ik veel liever in een kleine groep gestart in juni!
AINP Proef 1: Geslaagd op 14/06/2011
AINP Proef 2: Geslaagd op 12/09/2011
AINP Proef 3: Geslaagd op 07/11/2011
AINP Proef 4: Geslaagd op 30/03/2012
Vesta op 1/10/2012
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door Boyke_1989 »

merckyrompy schreefCOLONBij mij zeiden ze vorig jaar ook dat er enkel begin oktober een opleiding startte. Uiteindelijk kreeg ik dit jaar in april het resultaat dat ik geslaagd was voor de jury en dat ik kon kiezen of ik de opleiding wou starten 1 juni of 1 oktober. Omdat ik ervan uitging dat er enkel opleidingen starten op 1 oktober, had ik juli en augustus al vakanties gepland. Spijtig, want als ik het had geweten was ik veel liever in een kleine groep gestart in juni!
Kreeg je meteen die vraag toen je uw uitslag van de commissie kreeg of wanneer juist?
Is handig om te weten kwestie van evt. ontslag nemen op je werk. Succes!
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
merckyrompy
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2011, 17:43

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door merckyrompy »

Boyke_1989 schreefCOLON
merckyrompy schreefCOLONBij mij zeiden ze vorig jaar ook dat er enkel begin oktober een opleiding startte. Uiteindelijk kreeg ik dit jaar in april het resultaat dat ik geslaagd was voor de jury en dat ik kon kiezen of ik de opleiding wou starten 1 juni of 1 oktober. Omdat ik ervan uitging dat er enkel opleidingen starten op 1 oktober, had ik juli en augustus al vakanties gepland. Spijtig, want als ik het had geweten was ik veel liever in een kleine groep gestart in juni!
Kreeg je meteen die vraag toen je uw uitslag van de commissie kreeg of wanneer juist?
Is handig om te weten kwestie van evt. ontslag nemen op je werk. Succes!

Ik kreeg begin april een brief met de uitslag dat ik geslaagd was en dat ik spoedig op de hoogte zou worden gehouden van de keuze van de school en half april kreeg ik de brief waar ik de keuze van school en de start van de opleiding kon kiezen. Dus dat was vrij snel.
Moet nu wel zeggen dat de school achteraf naar 't schijnt wel spijt had dat ze de kandidaten vrije keuzen hadden gelaten tss starten op 1/6 of op 1/10, omdat blijkbaar iedereen 't er nog wat van wou pakken in de zomer en veel te weinig kandidaten zich hadden ingeschreven voor de start van 1/6 en veel te veel voor de start van 1/10. Dus 't zou kunnen dat jij geen keuze hebt wat betreft de start-datum, tenzij je een gegronde reden hebt dat je op een bepaalde datum niet zou kunnen beginnen (bvb: dat je nog uw volledige opzeg-periode moet uitdoen). Je kan beginnen van meteen tot 2 jaar nadat je definitief resultaat hebt gekregen (ik kreeg mijn uitslag begin april 2012 en ik zou dus ten laatste begin april 2014 aan de opleiding moeten beginnen).
AINP Proef 1: Geslaagd op 14/06/2011
AINP Proef 2: Geslaagd op 12/09/2011
AINP Proef 3: Geslaagd op 07/11/2011
AINP Proef 4: Geslaagd op 30/03/2012
Vesta op 1/10/2012
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door Boyke_1989 »

Is het toegelaten als je zegt dat je sowieso bvb naar Vesta wil gaan ipv andere campussen? Kwestie dat Vesta beter bereikbaar zou zijn bvb? Maw mag je andere scholen weigeren als ze jou dit aanbieden? Omdat je daar simpelweg niet zo goed geraakt.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
merckyrompy
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2011, 17:43

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door merckyrompy »

Boyke_1989 schreefCOLONIs het toegelaten als je zegt dat je sowieso bvb naar Vesta wil gaan ipv andere campussen? Kwestie dat Vesta beter bereikbaar zou zijn bvb? Maw mag je andere scholen weigeren als ze jou dit aanbieden? Omdat je daar simpelweg niet zo goed geraakt.
Ik heb op eender welk formulier altijd maar 1 keuze ingevuld, zijnde Antwerpen. Ik woon nl. op 10 minuten van deze school, dus dat zou pas echt belachelijk zijn, als ze me naar een andere school zou hebben gestuurd.
AINP Proef 1: Geslaagd op 14/06/2011
AINP Proef 2: Geslaagd op 12/09/2011
AINP Proef 3: Geslaagd op 07/11/2011
AINP Proef 4: Geslaagd op 30/03/2012
Vesta op 1/10/2012
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Geen opleiding AINP mei/juni 2013?

Bericht door Boyke_1989 »

Inderdaad, mijn grootouders wonen er trouwens ook erg dichtbij.
Voor mij is de Vesta het best bereikbaar (zou er bijna met de fiets naartoe kunnen). Zouden ze moeilijk doen als je de andere scholen weigert indien ze vragen of je daar kan gaan? Puur omwille van het dagelijks verplaatsen. Ik wil wel zo snel mogelijk starten met de opleiding als ik door de selectie ben, maar liefst van al in de Vesta. Hoop dat men dit begrijpt. Ik heb nu wel op dat keuze-formulier alle scholen geordend van 1 tem 6, maar wel de Vesta steeds op 1 gezet.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
BUTTON_POST_REPLY