Wat waar en niet?

BUTTON_POST_REPLY
serpentinos
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013, 22:02

Wat waar en niet?

Bericht door serpentinos »

Ik heb al heel veel posts gelezen, maar komen toch vaak tegenstrijdige antwoorden terug.
Ik weet, niemand kan het voorspellen .. Maar enig idee hoelang de medische proef duurt? (Met de veronderstelling dat de dokter wél op tijd komt, in tegenstelling tot wat je leest in andere posts).
Ze spreken van een halve dag. Ik moet er morgen om 8u zijn, ben ik dan pas tegen de middag terug buiten? Komt de dokter pas als iedereen getest is? Komt iedereen op een ander uur of verzamelt de groep morgen om 8u? Kan iemand uitleggen wat er in het algemeen gebeurd en hoe het gesprek bij de dokter verloopt? Ik heb op medisch vlak nog niet veel meegemaakt, dan zal het gesprek vermoedelijk ook kort zijn?

Alvast bedankt!

PS: Het medisch gedeelte op dit forum blijkt niet veel recente berichten te hebben, valt het onderzoek zo tegen? :-D
Anaël
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2015, 15:06

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Anaël »

Ik mag morgen ook gaan! Volgens mij zal het toch een halve dag duren.
Cognitieve proeven: GESLAAGD
Fysieke proeven : GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Antecedentenonderzoek: GESLAAGD
Commissie : GESLAAGD
Medische onderzoek:
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Seb »

Het zal ongeveer een halve dag duren. Ik moest er ook om 8u00 zijn (je kan binnen vanaf 7u30) en ik denk dat ik rond de middag buiten was (heb er nog een half uur zitten wachten op de dokter die bezig was omdat ik nog iets moest vragen). Iedereen moet er op hetzelfde moment zijn. Om te starten moest iedereen een formulier invullen met enkele terugkerende vragen die je eerder al ingevuld hebt (druggebruik, allergieën,...). Ook als je attesten van 't een of 't ander hebt, moet je die dan bij je dossier voegen. Dan starten de onderzoeken: urine-onderzoek, lengte en gewicht, consultatie bij de dokter, ogen en gehoor testen. Verloopt allemaal een beetje door elkaar (bv urine-onderzoek bij de ene terwijl iemand anders z'n ogen getest worden). De dokter maakte bij ons geen grote intrede, op een bepaald moment mocht de eerste persoon de praktijk binnengaan, dus geen idee rond hoe laat ze er bij jullie zal zijn, bij ons liet ze in elk geval niet op zich wachten.
Het gesprek met de dokter is vrij basic: last van allergieën? Gezond gebit? Medicatie die je neemt? Bepaalde aandoeningen? Maar in feite is dat gewoon je dossier overlopen die je 's morgens al ingevuld hebt. Ook eventueel overlopen van attesten die je 's morgens bij je medisch dossier gevoegd hebt (in mijn geval ivm mijn ogen). Dan wordt je bloeddruk gemeten, moet je enkele gekke oefeningen doen (kikkersprongen maken, ter plaatse trappelen met je ogen dicht om je evenwicht/oriëntatie te checken,...), ze luistert naar je hart enz. Duurt al bij al 15 à 20 min.

Ogen/gehoor testen wijst zichzelf uit (lettertjes aflezen, kleuren kunnen onderscheiden voor je ogen en op een knop drukken als je een fluittoon hoort om je gehoor te testen.

Urine-onderzoek: moet je niets voor doen, gewoon in potje plassen :) en de rest in de wc ;-) en natuurlijk zorgen dat je geen funky substanties genuttigd hebt maar dat doe je sowieso beter niet als toekomstige dienaar van de wet.

Lengte/gewicht meten: gewoon jezelf zijn, in je ondergoed weliswaar ;-)


Het gesprek met de dokter neemt het meeste tijd in beslag van alle proeven, als je als laatste aan de beurt komt kan het goed zijn dat je 2 uur later buitenkomt dan de eerste persoon die mag beschikken. Weet wel niet hoe ze de volgorde bepalen (kan niet meer zeggen als het alfabetisch was of niet).

Als je geen ernstige medische aandoeningen hebt, hoef je je eigenlijk nergens zorgen over te maken. Vertrek tijdig, want een parkeerplaats vinden in de buurt is niet altijd evident.
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Ocelot »

Ik was om 11u al buiten. Vond wel dat het vlot vooruit ging.
Laureaat selectieproeven
Chiyo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 12:48

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Chiyo »

Ik heb een heel andere ervaring wat betreft dat medisch onderzoek. Medisch ben ik perfect in orde. Doordat ik een slechte band heb met mijn moeder en deze laatste ook een klacht tegen mij indiende, is dat medisch onderzoek uitgemond in een psychisch kruisverhoor. (Nochtans ben ik geslaagd voor de psychologische testen.) De eerste keer werd ik 'tijdelijk ongeschikt' verklaard. Een jaar later en met het voorstel om therapie te volgen mocht ik opnieuw op gesprek.
Een eerlijke kans heb ik naar mijn gevoel niet gehad. Toen de dokteres me kwam ophalen gooide ze letterlijk de deur voor mijn neus dicht. Zonder overdrijven. Eens binnen ging het van kwaad naar erger. Ik kreeg voortdurend opmerkingen zoals: "Juffrouw, ik merk dat uw hand op uw buik ligt. U zat ooit in de buik van uw moeder, dat betekent iets." Dat ik twee verslagen bij me had waarin twee psychologen onafhankelijk van elkaar verklaren dat ik psychisch gezond ben alsook dat de situatie uit mijn jeugdjaren mij niet hindert in mijn functioneren betekent blijkbaar niets.

Voeg daar aan toe dat ik 'gelogen' heb over de ene joint die ik ooit rookte. Concreet: ik heb er ooit één aan mijn lippen gehad als tiener, die niet opgerookt. Enkel vastgehouden. Daarna er één gerookt uit nieuwsgierigheid. De niet opgerookte heb ik pas tijdens het tweede gesprek vermeld. En je kan het al raden, vorige week kreeg ik een brief in de bus waarin staat dat ik ongeschikt ben voor een functie bij de politie. Objectief kan je dit toch niet noemen? Kan ik hiertegen niets meer ondernemen? Advies zou heel erg welkom zijn. Alvast bedankt.
Navi
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 12:56

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Navi »

Hallo

Maandag 22/05/2017 doe ik de medische proef in Etterbeek.
In de uitnodiging spreken ze van geschikte kledij aan te hebben. Ik heb hier vele reacties overlopen, maar geen concreet antwoord gevonden.
Wat moet ik verstaan onder 'geschikte kledij'?

Bedankt.
Navi
Selectieprocedure Basiskader INP Geslaagd
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Vermeulen M »

Navi schreefCOLONHallo

Maandag 22/05/2017 doe ik de medische proef in Etterbeek.
In de uitnodiging spreken ze van geschikte kledij aan te hebben. Ik heb hier vele reacties overlopen, maar geen concreet antwoord gevonden.
Wat moet ik verstaan onder 'geschikte kledij'?

Bedankt.
Navi
Maakt niet uit. Zolang je maar niet aankomt in een zwembroek met slippers
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
wolf1973
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2017, 03:29

Re: Wat waar en niet?

Bericht door wolf1973 »

Ik moet ook op maandag 22 mei 2017 op de medische keuring zijn. Deze keer wel geen bevestigingsmail gekregen. Nog iemand dit probleem?
Navi
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 12:56

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Navi »

wolf1973 schreefCOLONIk moet ook op maandag 22 mei 2017 op de medische keuring zijn. Deze keer wel geen bevestigingsmail gekregen. Nog iemand dit probleem?
Hallo

Ik kreeg gewoon een uitnodiging via mail.
In de uitnodiging staat er wel:

U dient, ten laatste 5 werkdagen vóór de dag van het onderzoek, uw aanwezigheid te bevestigen! Dit kan via email
(admnl@jobpol.be) of fax (02 644 83 41). Maak hierbij steeds melding van uw identiteit, de examendatum én
de aard van de proef. Indien u niet bevestigt dan zal u automatisch vervangen worden en kunt u op de voorziene
datum niet deelnemen aan de medische proef.

Heb ik gedaan, maar hier niets terug gehoord. Ik veronderstel dat dit ok is.

Groeten,
NAVI
Selectieprocedure Basiskader INP Geslaagd
Navi
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 12:56

Re: Wat waar en niet?

Bericht door Navi »

Hier een eigen update:

Gewone kledij is voldoende om naar de medische proef te gaan.
Je moet wel 2 maal in je ondergoed staan. Eens bij het meten en wegen en een keer bij de dokter.

Groeten,
NAVI
Selectieprocedure Basiskader INP Geslaagd
BUTTON_POST_REPLY