Centrale directies, gedeconcentreerde directies?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Nasp
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2012, 17:28

Centrale directies, gedeconcentreerde directies?

Bericht door Nasp »

Hoi,

Naar aanleiding van mijn laatste proef voor inspecteur zou ik graag nog wat info willen. Het kan misschien een domme vraag zijn maar ik lees overal andere dingen.
In het boekje 'ik word politie-inspecteur' lees ik dat de federale politie uit 30 centrale directies bestaat en 54 gedeconcentreerde directies. Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven zodat het wat duidelijker word?

De federale gerechtelijke politie bestaat uit 27 gedeconcentreerde diensten en 6 centrale diensten?
Kan iemand mij het aub wat duidelijker maken?
Zijn er nog zo bepaalde cijfers die ik moet weten?
Want ik zie even het bos niet meer door de bomen :roll:

Alvast bedankt !
Gr Niels
Functioneel parcours: geslaagd
Cognitieve proef: geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Medische test: goedgekeurd
Selectiecommissie: geslaagd

START 3 JUNI 2013 plot Genk
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Centrale directies, gedeconcentreerde directies?

Bericht door Dimitri »

Die cijfers moet je niet weten. Die heb ik zelfs nooit geleerd. En al die info rond de gedeconcentreerde directies ook niet. Ik heb gewoon geleerd wat de algemene structuur is. Meer niet.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Centrale directies, gedeconcentreerde directies?

Bericht door vdv »

Langs de andere kant kan je daar moeilijk komen verkondigen dat er x- aantal gedeconcentreerde diensten zijn zonder te weten wat dat eigenlijk is.

Ik heb het vermelde boek nog niet in mijn handen gehad, maar voor 20 euro mocht de inhoud wel iets meer in detail gaan.
Heb je de website van de federale politie al bekeken?
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_dgj_gda_nl.php

Simpel gezegd: geconcentreerd: diensten die samenzitten op één plaats (kazernes van Etterbeek)
gedeconcentreerd: diensten die verspreid liggen over heel het land, meestal per gerechtelijk arrondissement.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Centrale directies, gedeconcentreerde directies?

Bericht door Dimitri »

Waarom niet? Ik heb in het algemeen de structuur eens bekeken en ik heb ook telkens eerlijk geantwoord dat ik het niet wist waar ze dieper op begonnen in te vragen. Ik betwijfel ook sterk als het doel van de commissie ook echt is dat je zo veel theoretische kennis hebt. Ik heb vaak de indruk dat velen paniekeren in de hoeveelheid info en krampachtig proberen zo veel mogelijk in zich op te nemen. Op mijn gesprek had ik meer "Wat als?" vragen en wat zou je doen als dit of dat gebeurt. En van daaruit blijven doorbomen en me proberen te laten twijfelen om te zien hoe standvastig je bent in je oordeel.
BUTTON_POST_REPLY