Selectieproeven zijn aangepast

BUTTON_POST_REPLY
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door karim_2140 »

Wat is er verandert?

Verschillende maatregelen zijn genomen:

- Er zijn markeringen aangebracht op de grond
- Er is handgel zodat je u handen kan ontsmetten
- Mondmasker dragen is verplicht!

Computergestuurde testen:

- 3x/dag reinigen van de pc's
- En respecteren van de veiligheidsafstand tijdens het afleggen van de testen.

Interviews:

- Er zijn beschermwanden geplaatst om de interviews veilig te laten verlopen

De dienst onthaalt in deze periode dagelijks tussen de 26 en 32 kandidaten. Dit getal loopt anders makkelijk op tot 100 per dag. (dus vraag jij je af hoe dat het komt dat je nog geen uitnodiging hebt gekregen? of vind je dat het te traag gaat dan is dit mogelijk een antwoord op je vraag!)

Infosessies:

De dienst rekrutering organiseert nu ook online infosessies. zie jobpol.be voor meer info!

Persoonlijkheidsproef:


Vanwege de coronamaatregelen zou de situatieproef die deel uitmaakt van de persoonlijkheidsproef zijn afgeschaft. als iemand dit kan bevestigen, dan mag hij dit altijd meedelen.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
SorinaV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2018, 11:57

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door SorinaV »

Dag Karim

Bedankt voor de info! Hoe heb je deze verkregen?
Dit verklaart inderdaad waarom de selectie momenteel zo traag verloopt (ik heb mijn kandidatuur verzonden op 17/04/2020 en tot op heden nog geen communicatie ontvangen).
Heb je enig idee of de sportproef nog steeds door gaat bij de cognitieve proef?
Ik heb namelijk gehoord dat deze zou verplaatst zijn naar de dag waarop de medische proef plaatsvindt, zodat er minder mensen tegelijk deelnemen.

Groet!
ducheynea10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2016, 22:43

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door ducheynea10 »

Hoi Karim,

Ik deed in April de persoonlijkheidsproef. De situatieproef is inderdaad (tijdelijk?) afgeschaft . Je moet enkel nog het gesprek met de psycholoog doen en een computergestuurde postbakoefening.
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door karim_2140 »

Dag SorinaV

Functioneel parcours:

De sportproef is inderdaad uitgesteld. Van zodra deze terug kan georganiseerd worden, zal deze bij de laatste proef (medisch onderzoek) geplaatst worden.


Bronnen: Twitteraccount Federale Politie en Jobpol.be
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Belgian
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2018, 18:28

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door Belgian »

karim_2140 schreefCOLON 15 Jun 2020, 13:20 Dag SorinaV

Functioneel parcours:

De sportproef is inderdaad uitgesteld. Van zodra deze terug kan georganiseerd worden, zal deze bij de laatste proef (medisch onderzoek) geplaatst worden.


Bronnen: Twitteraccount Federale Politie en Jobpol.be
Beste Karim,

Voor zover ik weet klopt deze info niet. Ik heb vandaag een mail gehad dat de sporttest zal veranderen naar de shuttle run test. Alsook zal deze nog steeds op de eerste plaats in de keten blijven staan.

Groeten
Selectieprocedure INP
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door karim_2140 »

Beste Belgian

Ik heb deze info ontvangen in een privébericht via de 'Facebookpagina van jobpol'. dus ik ga ervan uit dat dit klopt!. maar er kunnen altijd dingen wijzigen.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
kortrijk93
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2019, 17:33

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door kortrijk93 »

Het zou mij sterk verbazen moest de nieuwe fysieke proef niet worden uitgesteld naar het medisch onderzoek aangezien er al mensen (zoals ik vorige week) de cognitieve proef gedaan hebben zonder de fysieke proef.
Moest het niet zo zijn, dan zou de hele procedure opnieuw nodeloos verlengd worden voor mensen die zich al vele maanden geleden hebben ingeschreven.
Belgian
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2018, 18:28

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door Belgian »

Beste,

Gisteren heb ik een email ontvangen van de dienst selectie en rekrutering. Hierin stond dat de sportproef vanaf midden juli weer zal beginnen. Er stond ook in dat deze proef nu een keuze zal zijn tussen het normale parcours of de beep test(mits deze zou worden goedgekeurd door MiBiZa). Het betreft een officiële mail van de selectiedienst, ik vermoed dat jullie deze ook nog zal krijgen. Om eventjes terug te komen op Kortrijk93 zijn bericht, welkom bij de proeven ik heb deze nog nooit vlekkeloos weten te verlopen. Dus bereid u toch maar voor om speciaal daarvoor nog eens terug te gaan. Een reden waarom dat de sportproef als eerste is en niet meer als een van de laatste dingen is puur omdat er al een pak afvallen op de sportproef. Als je daar dan nog tijd en middelen in moet steken om de hele keten te laten doorlopen zou simpelweg niet echt een goede zaak zijn.

Groeten
Selectieprocedure INP
SorinaV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2018, 11:57

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door SorinaV »

Beste Kortrijk93 en Belgian

Ik heb vandaag mijn bevestigingsbrief van inschrijving voor de proeven ontvangen. Ik heb hierop een 8 tal weken gewacht.
Hierin stond nog niks vermeldt omtrent de aanpassing van de sportproef of een andere timing.
Wat houdt de beep test juist in bij de politietesten?
Ik heb dit even gegoogled maar vind verschillende varianten. :)

Groeten
Douglasvda89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2019, 11:28

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door Douglasvda89 »

beste ducheynea10 ,

betekent dit dat de situatieproef volledig afgeschaft wordt? Of zal dit doorgaan eens de corona voorbij is?
groetjes.
ducheynea10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2016, 22:43

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door ducheynea10 »

Douglasvda89 schreefCOLON 06 Jul 2020, 17:15 beste ducheynea10 ,

betekent dit dat de situatieproef volledig afgeschaft wordt? Of zal dit doorgaan eens de corona voorbij is?
groetjes.
Ik heb ze allessinds niet moeten afleggen en ben volledig geslaagd. Ik denk dus dat ze volledig zijn weggevallen ;)

groetjes
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door Morli »

Hallo!
Ik heb ook een uitnodiging ontvangen om de Beep-test te komen afleggen. Normaal volgt nadien het medisch onderzoek en de selectiecommissie. Klopt dit? Of welke stappen zullen er nu nog volgen (indien ik slaag voor de Beep-test, natuurlijk)?

En Ducheynea10, heb jij alles behaald dit jaar? Hoe verliep het? Heb je nog enige tips?

Alvast bedankt voor de respons!


Mvg,
Morli
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
ducheynea10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2016, 22:43

Re: Selectieproeven zijn aangepast

Bericht door ducheynea10 »

Morli schreefCOLON 21 Jul 2020, 22:11 Hallo!
Ik heb ook een uitnodiging ontvangen om de Beep-test te komen afleggen. Normaal volgt nadien het medisch onderzoek en de selectiecommissie. Klopt dit? Of welke stappen zullen er nu nog volgen (indien ik slaag voor de Beep-test, natuurlijk)?

En Ducheynea10, heb jij alles behaald dit jaar? Hoe verliep het? Heb je nog enige tips?

Alvast bedankt voor de respons!


Mvg,
Morli
De volledige procedure heeft bij mij ongeveer 9 maanden ingenomen. Van tips kan ik enkel zeggen dat je je zo goed mogelijk moet voorbereiden: doorloop dit forum eens, ga naar (online) info sessies van jobpol, praat met mensen die werkzaam zijn bij de politie en maak notities en samenvattingen. Denk ook goed na over jezelf en wat je bij de politie precies wilt doen en bereiken, had de indruk dat men daar ook wel veel aandacht aan besteede. Voor concrete tips en zaken die gevraagd worden denk ik dat er genoeg staan op dit forum bij de verschillende testen :) succes!
BUTTON_POST_REPLY