BMW R1200RT 2014 police version

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
RTiste
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2014, 16:16

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door RTiste »

Volgens journalisten zou de nieuwe zoveel beter zijn dat de vorige Lucht / olie gekoelde versie met DOHC.
Het zou natuurlijk jammer zijn dat een nieuwe motor niet net iets beter is dan zijn voorganger.
In BMW Motorrad is een vergelijking tussen de beide motoren en het verschil zou niet zo immens zijn, behalve dan dat de nieuwe alles
gemakkelijker doet dan de vorige, logisch.
Maar wat is jullie mening hierover, jullie zitten er (bijna) iedere dag op en moeten de verschillen toch goed kunnen appreciëren.
Met dank voor jullie antwoord.
Groetjes
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

Alles wordt zo door BMW aangeleverd, maar die zij-LED's zijn wel extra gevraagd.
RTiste
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2014, 16:16

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door RTiste »

Robby schreefCOLONAlles wordt zo door BMW aangeleverd, maar die zij-LED's zijn wel extra gevraagd.
Het zijn wel heel dikke LED's, niet perse mooi op deze moto.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door dielangemotormuis »

De Koninklijke Marechaussee heeft na de nieuwe aanbesteding weer gekozen voor de Yamaha FJR1300.
Hier onder een aantal afbeeldingen van het nieuwste model.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door SHERIFF »

onbegrijpelijk dat men weer voor Yamaha kiest
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door dielangemotormuis »

Want??

Ik zelf een BMW rijder in hart en nieren maar moet eerlijk toegeven dat deze FJR prima rijdt.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door GS-Walter »

Wij hebben vandaag de BMW R1200RT LC gaan afhalen en in gebruik genomen. De eerste ordedienst (doortocht Scheldeprijs in onze zone) en kilometers (175) verliepen zeer aangenaam.
Stuurt veel scherper en lichter dan de vorige. Meer koppel en comfortabeler. Eén vervelend detail is dat je, wanneer je de zijbok uitzet, je goed moet uitzien om hem niet in z'n 1 te zetten.
De vaste boordradio moet nog geplaatst worden, en het probleem met de software ging (wss) over de toewijzingen die je kan doen met de 4 functieknoppen.
In combinatie met ons nieuwe geel fluo uniform en de gele valhelm, hadden we heel wat bekijks (soms ook vragende blikken van: is dat nu politie) in de bevoorradingszone van de Scheldeprijs. Er waren zelfs collega's die dachten dat onze Nederlandse collega's op bezoek waren.... ;-)

Grtz.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

Waren de collega's van Antwerpen ook niet van de partij?
Dat zijn allemaal gele mannekes ;-)
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door GS-Walter »

Robby,
wij moesten enkel de doortocht in gans de zone en de bevoorradingspost van de Scheldeprijs doen, dus zijn niet in Schoten en omgeving geweest. ;-)
Nieuwe moto's.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door VRS »

Het ziet er niet mis uit moet 'k zeggen :) Er zijn toevallig nog geen Waalse korpsen die ook voor geel gaan? :p
En verandert er bij de federale politie nu ook iets op dat vlak of is het nog wachten tot er weer centen zijn?
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

En die helmen met ingebouwd zonnevizier zijn ook wel een meerwaarde, niet?
Zo zie je minder van jullie gezicht :-D
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

En die helmen met ingebouwd zonnevizier zijn ook wel een meerwaarde, niet?
Zo zie je minder van jullie gezicht :-D
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door SHERIFF »

dielangemotormuis schreefCOLONWant??
Ik zelf een BMW rijder in hart en nieren maar moet eerlijk toegeven dat deze FJR prima rijdt.
ik vind dat die FJR erg stug is, helemaal niet goed wendbaar en de zithouding is te sportief. Ik blijf BMW het beste vinden.
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Steven'84 »

VRS schreefCOLONEn verandert er bij de federale politie nu ook iets op dat vlak of is het nog wachten tot er weer centen zijn?
Niets meer van gehoord, maar zal waarschijnlijk niet voor direct zijn.
Vorig jaar was de streefdatum ergens in 2017 dacht ik.

We krijgen zeer binnenkort echter wel splinternieuwe WPR parka's, uiteraard in het oranje... :-)
WPR Brabant
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door GS-Walter »

Ik weet niet meer waar ik het gehoord of gelezen heb, maar de feds zouden geen geld hebben om nieuwe motorpakken te ontwikkelen zodat men overweegt om toch ook voor de gele (of rode uiteraard) fluo pakken te gaan. Dat ze iets moeten doen staat vast, want de blauwe zijn niet meer te bestellen via de feds.
Ik hoop dat ze eindelijk eens hun trots opzij kunnen zetten en overnemen wat Antwerpen ontwikkelde.
Wanneer je onze motorpakken ziet (met de blauwe logo's), kan je toch moeilijk zeggen dat wij niet herkenbaar zijn, of wel? In elk geval heb ik vorige week en vandaag nergens problemen gehad met iemand die mij niet als politie motard herkende.... ;-)

Ik heb vandaag een heel traject afgelegd op de E34 waar een enorme file stond, en je kan je niet inbeelden hoeveel vragende blikken ik heb gezien, maar ze gingen wel allemaal heel braaf opzij ....

Ivm de RT's - FJR.
Ik heb het geluk gehad om al met meerdere merken moto's te rijden, en voor politiewerk is deze RT LC volgens mij het meest geschikt. Ik ga niet zeggen dat de FJR slecht is, maar wanneer je de 2 kort na elkaar kan rijden, dan weet je wat ik bedoel.


Grtz
BUTTON_POST_REPLY