BMW R1200RT 2014 police version

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

De nieuwe BMW R1200RT in politieversie al gezien?
Momenteel in test.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door SHERIFF »

lelijke snuit. Verder vind ik hem wel mooi
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door GS-Walter »

Heel mooi!
In testfase, dus er kan nog aangepast worden?
Op het eerste zicht lijkt het mij alsof ze een oude R1200RT gestript hebben, en alles gewoon op de nieuwe gezet. Zij- en topkoffers, valbeugels, knipperlichten en sirenes komen zo van de oude RT.
Wanneer je dan naar de omliggende landen kijkt waar de uitrusting doorontwikkeld werd, zie je toch dat er modernere en mooiere mogelijkheden zijn.
- flitsen de ledjes onderaan de valbeugels vooraan mee bij blauw knipperlicht?
- flitsen de richtingsaanwijzers mee?
- waarom nergens zijdelingse knipperlichtjes?
- de blauwe led-knipperlichten vooraan staan wel heel hoog en 'knullig' opgesteld. Bij de Nederlandse collega's zijn de flitsers verwerkt in de kuip net boven de richtingsaanwijzers.
- waarom die oude grote ronde sirenes? Is er nu echt niks moderner te krijgen op de markt?
- mogelijkheid om een bordje te voorzien voor- en achteraan met knipperend 'volgen' (volgens Ned. model).
- de telescoop waarop het knipperlicht achteraan bevestigd is, hangt deels voor de uitlaat.
- is zo'n knipperlicht achteraan op een uitschuifbare telescoop eigenlijk nog wel nodig? (de WPR heeft dat intussen ook vast gemonteerd achter wanneer ik het goed gezien heb).

We kijken er vol verwachting naar uit wanneer ze geleverd gaan worden in onze zone.

Grtz
Walter.
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door sledge »

geef mij deze dan maar :

Afbeelding
Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door VRS »

Wat verschilt er zoal tussen die twee BMW's? (Heb echt geen kennis van moto's)
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

GS-Walter schreefCOLONHeel mooi!
In testfase, dus er kan nog aangepast worden?
Deze moto is ingeschreven voor de gunning van ons nieuw leasingcontract.
Daarom testen we hem dus.
Op het eerste zicht lijkt het mij alsof ze een oude R1200RT gestript hebben, en alles gewoon op de nieuwe gezet. Zij- en topkoffers, valbeugels, knipperlichten en sirenes komen zo van de oude RT.
Klopt grotendeels.
Bij het indienen zaten de opbouwtekeningen vanuit Duitsland (dus deze moto in Duitsland-kleuren) en die zag er exact 't zelfde uit.
Dat doet me vermoeden dat deze exact zo vanuit de fabriek geleverd wordt en dat andere opbouwen 'custom' zijn.
Deze moto is de standaard-full-option moto die als testmoto zal gebruikt worden voor alle geïnteresseerde zones.
- flitsen de ledjes onderaan de valbeugels vooraan mee bij blauw knipperlicht?
Dat zijn geen LED's, maar mistlichten.
- flitsen de richtingsaanwijzers mee?
Nee.
- waarom nergens zijdelingse knipperlichtjes?
Die zijn dus niet standaard voorzien, maar komen wel op onze moto's.
- de blauwe led-knipperlichten vooraan staan wel heel hoog en 'knullig' opgesteld. Bij de Nederlandse collega's zijn de flitsers verwerkt in de kuip net boven de richtingsaanwijzers.
Ja, dat klopt
Ivm die ingebouwde flitsers in de vorige RT (heb daar foto's van), dat is een eigen ontwikkeling van bepaalde firma's in NL (Abiom bv)
- waarom die oude grote ronde sirenes? Is er nu echt niks moderner te krijgen op de markt?
Je ziet die nog overal verschijnen. 'k Zie daar niet echt een probleem in.
Volgens mij zijn het nieuwe. Ze klinken alleszins ongelooflijk luid.
Voordeel is dat ze, net zoals de huidige, programmeerbaar zijn zodat je de gewenste toon krijgt.
- mogelijkheid om een bordje te voorzien voor- en achteraan met knipperend 'volgen' (volgens Ned. model).
Op het Duitse model staan deze op.
- de telescoop waarop het knipperlicht achteraan bevestigd is, hangt deels voor de uitlaat.
Dat is optisch bedrog denk ik.
Het is mij alleszins niet opgevallen.
- is zo'n knipperlicht achteraan op een uitschuifbare telescoop eigenlijk nog wel nodig? (de WPR heeft dat intussen ook vast gemonteerd achter wanneer ik het goed gezien heb).
Absoluut! Dat was zelfs een eis van ons.
De WPR kun je niet vergelijken met de andere motards hé.
Die telescopische paal gebruik ik zeer regelmatig als ik op een incident sta.
Als je de lamp omhoog schuift, kun je het knipperlicht van veel verder opmerken. Dat zorgt voor veiligheid.
De WPR heeft dat niet nodig. En daarbij: die enorme visbokaal achteraan op hun moto is er vooral gekomen omdat hun telescopische paal constant afbrak op de FJR hé.
We kijken er vol verwachting naar uit wanneer ze geleverd gaan worden in onze zone.
Als BMW de gunning wint, zal ik wel definitieve foto's maken, met alles er op en aan.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

Hielcom schreefCOLONWat verschilt er zoal tussen die twee BMW's? (Heb echt geen kennis van moto's)
Bedoel je 't verschil tussen de RT en de GS?

De RT is een toermoto en de GS is een all-road.
De RT geeft veel meer bescherming tegen wind en andere weerselementen.
Ga je van de macadam weg, is een GS beter.

Beiden zijn zeer wendbaar.
Ga je op een GS de autosnelweg op om hoge snelheden te halen, ga je dat niet zo aangenaam ervaren dan op een RT.
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door GS-Walter »

Robby,
ik zag de opbouw van Abiom en ja, dat is wat ik bedoelde inzake de flitsers in de kuip vooraan.

Telescoop achteraan. Wij gebruiken de telescoop ook dus die moet voorzien zijn. Maar ik breng die enkel op hoogte bij een incident, voor de rest staat ie laat ons zeggen half hoog.
Ik vind de vis bokaal op de FJR's van de WPR niet echt ..... geslaagd.

De sirenes zijn niet echt een probleem, zolang ze maar duidelijk en van ver hoorbaar zijn, en vooral dat ze werken. Alleen vraag ik mij af of hiervan geen compactere versie van te vinden is. Ik meen dat diegene die op onze moto's staan (zijn 8 jaar oud en de eerste R1200RT's in P uitvoering) ook programmeerbaar zijn, hetgeen in het begin voor heeeeeel veel problemen en pannes heeft gezorgd. En ze zien er optisch hetzelfde uit als diegenen op de testmoto.

Het bordje 'volgen - politie' vind ik persoonlijk tegenwoordig een must. Aangezien wij in een grenszone zitten, horen wij nogal wat noorderburen en andere buitenlanders hierover hun beklag maken.

De mistlichten? Mochten dit dus blauwe flitslichtjes worden (wat m.i. perfect kan) zou dat veel interessanter zijn. Dat, samen met de blauwe led's, zorgt ervoor dat je goed gezien wordt.

De zijdelingse zou eigenlijk gewoon standaard moeten zijn. Zichtbaarheid wordt steeds belangrijker in het drukke verkeer, ook zijdelings dus!

Waar moeten wij zijn om deze moto te vragen voor test?
Deze nieuwe RT zou de oude (lucht) opvolgen in het raamcontract. Alles wat besteld is na 14/02/14, zou de LC versie worden.

Mvg
Walter.
Laatst gewijzigd door 1 op GS-Walter, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

GS-Walter schreefCOLONTelescoop achteraan. Wij gebruiken de telescoop ook dus die moet voorzien zijn. Maar ik breng die enkel op hoogte bij een incident, voor de rest staat ie laat ons zeggen half hoog.
Euh, dat lijkt me ook de bedoeling.
Met een volledig uitgeschoven paal zou ik nu niet direct gaan rondrijden ;-)
Ik vind de vis bokaal op de FJR's van de WPR niet echt ..... geslaagd.
Nee. Dan kun je beter iets nemen zoals het onderstaande.

Afbeelding
De sirenes zijn niet echt een probleem, zolang ze maar duidelijk en van ver hoorbaar zijn, en vooral dat ze werken. Alleen vraag ik mij af of hiervan geen compactere versie van te vinden is. Ik meen dat diegene die op onze moto's staan (zijn 8 jaar oud en de eerste R1200RT's in P uitvoering) ook programmeerbaar zijn, hetgeen in het begin voor heeeeeel veel problemen en pannes heeft gezorgd. En ze zien er opties hetzelfde uit als diegenen op de testmoto.
'k Kan mij niet herinneren dat wij er problemen mee hadden.
Het bordje 'volgen - politie' vind ik persoonlijk tegenwoordig een must. Aangezien wij in een grenszone zitten, horen wij nogal wat noorderburen en andere buitenlanders hierover hun beklag maken.
Het bestaat, dus vraag er naar.
De mistlichten? Mochten dit dus blauwe flitslichtjes worden (wat m.i. perfect kan) zou dat veel interessanter zijn. Dat, samen met de blauwe led's, zorgt ervoor dat je goed gezien wordt.
Nu niet misschien?
In het donker verblind je iedereen.
De zijdelingse zou eigenlijk gewoon standaard moeten zijn. Zichtbaarheid wordt steeds belangrijker in het drukke verkeer, ook zijdelings dus!
Volledig mee akkoord.
Daarmee dat wij ze er ook op willen.
Waar moeten wij zijn om deze moto te vragen voor test?


Je zou eens kunnen proberen bij Kawasaki, maar bij BMW zou 't beste zijn :mrgreen:
Bij ons bestek stond dat ze een testmoto moesten voorzien van dag X tot dag Y en dat was ook zo.
Onze lokale verdeler, AMS (Jorssen) heeft hem dan voorzien.
Deze nieuwe RT zou de oude (lucht) opvolgen in het raamcontract. Alles wat besteld is na 14/02/14, zou de LC versie worden.
Als de federale nog tijd vindt om raamcontracten te maken ...

Bij ons is alles leasing hé.
Wij kopen niet meer aan.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door SHERIFF »

ik vraag me af waarom BMW de boxer blijft aanbieden terwijl ze de K-reeks hebben. Dat zijn veel betere motoren vind ik. De huidige K1600 zou de perfecte politiemoto zijn.
Afbeelding
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Berre »

Ik denk dat diene 1600 te zwaar zou zijn? Ik bedoel van werkelijk gewicht, en afhankelijk van waar'm ingezet wordt, niet echt handig in een stadsomgeving.

Van collega's uit Antwerpen en Kortrijk heb ik vernomen dat ze absoluut te spreken zijn van die 1200RT's. Bij ons in de zone staat er 1 in de garage, en niemand wil daar mee rijden.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door vdv »

SHERIFF schreefCOLONik vraag me af waarom BMW de boxer blijft aanbieden terwijl ze de K-reeks hebben. Dat zijn veel betere motoren vind ik.
Dat vind ik dus ook.

Ik heb privé nog een K1200GT van 2008. En van een collega die de nieuwe 1600 heeft (en vroeger de 1200) hoor ik dat die zeker niet te zwaar is, eenmaal je rijdt.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door SHERIFF »

wij hebben allemaal RT's, zowel de 1200, de 1150 als de 850. Heel goede moto's, maar ik zou dadelijk kiezen voor de K-reeks. Ze zijn zeker niet minder wendbaar dan de RT's. Als je echt wendbaar wil zijn, dan moet je kiezen voor de GS.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Robby »

GS-Walter schreefCOLON- flitsen de ledjes onderaan de valbeugels vooraan mee bij blauw knipperlicht?
- flitsen de richtingsaanwijzers mee?
Hier effe op terugkomen.
Vandaag was een andere collega de moto aan 't testen en toen merkte ik dat er wel meer flitst als dat ik dacht.
De mistlampen onderaan flitsen dus weldegelijk mee, maar ook de koplamp knippert.
Tomaselli
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2013, 20:53

Re: BMW R1200RT 2014 police version

Bericht door Tomaselli »

Ik heb al met de burgeruitvoering van de RT gereden en heeft persoonlijk wel mijn voorkeur op een 1600 :-D
De nieuwe RT is toch wel al zeker wat pittiger dan de luchtgekoelde versie.
BUTTON_POST_REPLY