Even de mist in gegaan.

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
dylanh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2016, 10:01

Even de mist in gegaan.

Bericht door dylanh »

Hallo allemaal,

Ik wil me graag terug inschrijven voor de politieproeven.
Hier heb ik al eens aan meegedaan toen ik 18 jaar oud was, ondertussen ben ik 23 jaar.
Het is een droom van mij om bij de politie te werken.

Alleen heb ik 2 jaar geleden enkele foutjes gemaakt..
- verhoord voor slagen & verwondingen waarbij het slachtoffer er erg aan toe was.
- verhoord voor vernieling van iemands auto. ( hier had ik niets mee te maken )

Ik heb ook vernomen dat je best niet liegt,
dus zou ik ook nog moeten vertellen over druggebruik.

- voor mijn 18 jaar ben ik opgepakt met een mes in mijn rugzak en dit kwam op mijn strafblad.
Had het in mijn rugzak gestoken omdat ik ruzie had met een groep Albanezen op school en was daarna vergeten dat het er nog in stak.

Ondertussen heb ik mij herpakt. Ik heb een goede vriendin, ga bijna niet meer uit, drink niet, gebruik geen drugs, fitness al bijna 6 jaar op hoog niveau, 2 jaar boks gedaan en een goede nieuwe job.

Ondanks alles heb ik geen strafblad.
Ik vroeg me af hoe ik mij hieruit kan lullen?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Even de mist in gegaan.

Bericht door vdv »

Door het heden te benadrukken, en de reden waarom je het mes bij had zeg je beter niet...
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Even de mist in gegaan.

Bericht door VRS »

Ik vroeg me af hoe ik mij hieruit kan lullen?
Zoals je dit zinnetje formuleert krijg ik toch wel bedenkingen... :eek: Als kandidaat al beginnen denken om je uit dergelijke fouten te "lullen" geeft niet direct blijk van de juiste ingesteldheid. 't Zou nog begrijpelijk zijn mocht het gaan om onmiddellijke inningen voor wat te hoge snelheid of een eenmalig experimentje met cannabis in je verleden... Maar het gaat blijkbaar om slagen en verwondingen (was jij de dader?), drugsgebruik (een trek van een joint of regelmatig gebruik en erger?), verboden dracht van een wapen... Gezien ik de details en ook jou niet ken is 't eigenlijk niet aan mij om te oordelen, maar dat alles kan je anderzijds ook moeilijk slechts kattenkwaad noemen als je nota bene bij de politie wil gaan (zeker als sommige dingen nog maar twee jaren geleden gebeurd zijn toen je al goed en wel meerderjarig was).

Nu: goed als je je herpakt hebt.
Zulke fouten verzwijgen of erover liegen heeft alleszins geen nut (en is op z'n minst uit den boze voor wie bij de politie wil). Als het al niet vanzelf naar boven komt tijdens de selectieprocedure zal je alleszins expliciet vragen krijgen daaromtrent. 't Is een kwestie van daar volledig en eerlijk op te antwoorden met de nodige uitleg. 't Is echter niet verboden om jezelf in een beter daglicht te stellen door te zeggen welke eventuele goeie redenen je had voor je handelingen destijds, wat je eraan gedaan hebt, hoe je je leven verbeterd hebt en waarom je eventueel toch nog een geschikte kandidaat zou zijn... Dat lijkt me de correcte manier van doen die ook meevalt voor jou.
BUTTON_POST_REPLY