Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

Sinds 01/01/2014 is de volgorde van de proeven veranderd en valt de proef bij de selectiecommissie vóór de medische proef. Hoe zit het dan met het antecedentenonderzoek? Ik dacht altijd dat men dat onderzoek deed juist voor de commissie zodat de commissie jouw volledig dossier in haar bezit had op het moment van de laatste proef. nu is alles omgedraait. Iemand een idee?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door slisse »

Ik ben gisteren bij de commissaris geweest voor het antecedenten onderzoek. Binnenkort volgt dus normaal gezien de jury. Dus deze volgorde is nog steeds dezelfde
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Arne_- »

Het is wel degelijk eerst antecedenten nu. Heb ook een brief ontvangen dat volgorde is veranderd.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

Hoe word ik dan op de hoogte gebracht van het antecedentenonderzoek? Of staat er dan plots een wijkagent / commissaris bij mij aan de deur?

Wat houdt het onderzoek in feite in?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door VRS »

In Inforevue 4/2013 is er een artikel gewijd aan het moraliteitsonderzoek en hoe ze dat nu aan het verbeteren zijn (een soort uniforme vragen/checklijst voor gans België).
http://issuu.com/fedpolbelgium/docs/13_ir04_nl
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door slisse »

Sw@tLorD schreefCOLONHoe word ik dan op de hoogte gebracht van het antecedentenonderzoek? Of staat er dan plots een wijkagent / commissaris bij mij aan de deur?

Wat houdt het onderzoek in feite in?
Ik kreeg een mail voor een afspraak te plannen.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

slisse schreefCOLON
Sw@tLorD schreefCOLONHoe word ik dan op de hoogte gebracht van het antecedentenonderzoek? Of staat er dan plots een wijkagent / commissaris bij mij aan de deur?

Wat houdt het onderzoek in feite in?
Ik kreeg een mail voor een afspraak te plannen.
Was dat lang nadat je een bevestiging van slagen voor de persoonlikheidsproef had gekregen per post?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door slisse »

Sw@tLorD schreefCOLON
slisse schreefCOLON
Sw@tLorD schreefCOLONHoe word ik dan op de hoogte gebracht van het antecedentenonderzoek? Of staat er dan plots een wijkagent / commissaris bij mij aan de deur?

Wat houdt het onderzoek in feite in?
Ik kreeg een mail voor een afspraak te plannen.
Was dat lang nadat je een bevestiging van slagen voor de persoonlikheidsproef had gekregen per post?
Net geen maand. Voorlopig gaat alles vlot. Hopelijk krijg ik ook snel de uitnodiging voor de commissie in de bus:)
Wenoz
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2014, 18:05

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Wenoz »

Ik heb persoonlijkheidsonderzoek gehad op 14/01 en een brief van slagen gekregen op 21/1. Heb voorlopig nog geen brief ontvangen ivm het antecendentenonderzoek.

Ik wou ook nog vragen of , aangezien het antecedenten onderzoek niet federaal maar lokaal is, het binnen de ene politiezone langer kan duren dan bij de andere? Ik woon in Gent, zou het dan even vlot moeten verlopen als bij een kleinere zone?
AINP:

Fysieke proef: Geslaagd
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek: Geslaagd (14/04)
Selectiecomissie: in afwachting op uitnodiging
Medische proef: in afwachting op uitnodiging

Antecedentenonderzoek: Geslaagd (19/03)
NinaLC
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2013, 14:40

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door NinaLC »

Wenoz schreefCOLON
Ik wou ook nog vragen of , aangezien het antecedenten onderzoek niet federaal maar lokaal is, het binnen de ene politiezone langer kan duren dan bij de andere? Ik woon in Gent, zou het dan even vlot moeten verlopen als bij een kleinere zone?
Ik heb mijn persoonlijkheidsonderzoek gehad op 20/12/2013 en brief van slagen ontvangen op 08/01/2014. Ondertussen ben ik bij de wijkagent op gesprek geweest op 19/02, nadat hij mij de week ervoor telefonisch contacteerde om een afspraak te maken. Eens zijn verslag binnen is, zullen ze mij wel uitnodigen voor de selectiecommissie. Ik ben bijna aan mijn 2 maanden wachttijd, dus hopelijk snel bericht.
Alle zone's, groot of klein, hebben wijkagenten (die in de meeste gevallen het antecendentenonderzoek doen), dus vermoed ik dat het ongeveer hetzelfde zal zijn. (of je moest ineens met 10 kandidaten zijn voor 1 wijkagent).
Ik heb eens met Brussel gebeld ivm die wachttijd van 2 maanden. Dit zou zijn omdat de proeven (selectiecommissie en medisch) van volgorde gewisseld zijn. En mensen die in oktober hun persoonlijkheidstest gedaan hebben, vielen in de nieuwe regeling en kregen voorrang. Daarmee de wachttijd.
Na slagen van je persoonlijkheidstest maken zij tevens je gegevens over aan een dienst in Brussel die dan op hun beurt, met de nodige opgezochte informatie over kandidaat, de opdracht geeft aan de wijkagenten. Misschien je licht eens opsteken bij jouw eigen politiezone of zij al opdracht ontvangen hebben?
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

Ik wacht momenteel nog altijd op mij antecedentenonderzoek. Al ik weet is dat mijn dossier al bij de lokale politie ligt ter behandeling. De dame aan de telefoon wist mij enkel te vertellen dat deze dienst geen afspraak maakt. Ik mag mij dus een verrassingsbezoekje verwachten, maar ik heb schrik dat dit lang gaat duren. Ik werk dagelijks van 8 tot 16.30. Vol ongeduld zit ik elk moment thuis wachten tot er iemand aanbelt :)

Midden maart verlopen mijn '2 maanden'.

Geduld, het is een mooie deugd :)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Mrblomme »

Sw@tLorD schreefCOLONIk wacht momenteel nog altijd op mij antecedentenonderzoek. Al ik weet is dat mijn dossier al bij de lokale politie ligt ter behandeling. De dame aan de telefoon wist mij enkel te vertellen dat deze dienst geen afspraak maakt. Ik mag mij dus een verrassingsbezoekje verwachten, maar ik heb schrik dat dit lang gaat duren. Ik werk dagelijks van 8 tot 16.30. Vol ongeduld zit ik elk moment thuis wachten tot er iemand aanbelt :)

Midden maart verlopen mijn '2 maanden'.

Geduld, het is een mooie deugd :)
Ik heb mijn persoonlijkheidsproef op 10/02 gedaan en daarnet de wijk-inspecteur al over de vloer gehad. Die zei wel dat ze gisteren nog maar de aanvraag ontvangen had maar dat liefst zo snel mogelijk doet. In sommige zones zijn er waarschijnlijk "dringender" prioriteiten... Maar het komt ook wel in orde bij jou! :-D
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

Mrblomme schreefCOLON
Sw@tLorD schreefCOLONIk wacht momenteel nog altijd op mij antecedentenonderzoek. Al ik weet is dat mijn dossier al bij de lokale politie ligt ter behandeling. De dame aan de telefoon wist mij enkel te vertellen dat deze dienst geen afspraak maakt. Ik mag mij dus een verrassingsbezoekje verwachten, maar ik heb schrik dat dit lang gaat duren. Ik werk dagelijks van 8 tot 16.30. Vol ongeduld zit ik elk moment thuis wachten tot er iemand aanbelt :)

Midden maart verlopen mijn '2 maanden'.

Geduld, het is een mooie deugd :)
Ik heb mijn persoonlijkheidsproef op 10/02 gedaan en daarnet de wijk-inspecteur al over de vloer gehad. Die zei wel dat ze gisteren nog maar de aanvraag ontvangen had maar dat liefst zo snel mogelijk doet. In sommige zones zijn er waarschijnlijk "dringender" prioriteiten... Maar het komt ook wel in orde bij jou! :-D

Gisteren heb ik nog even met mijn wijkagent gesproken en die heeft het nagekeken en blijkt dat mijn dossier nog niet tot bij hem is geraakt. Hij zei mij dat hij die moraliteitsonderzoeken via het gerecht krijgt. Wat ik op zich een beetje vreemd vind. Ik heb schrik dat mijn dossier ergens vast zit, ... ik ben op van de zenuwen. Ik zou doodgraag aan mijn jurygesprek willen beginnen zodat ik, bij slagen (hout vasthouden), in oktober zou kunnen starten in een polititeschool.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Mrblomme »

Sw@tLorD schreefCOLON
Mrblomme schreefCOLON
Sw@tLorD schreefCOLONIk wacht momenteel nog altijd op mij antecedentenonderzoek. Al ik weet is dat mijn dossier al bij de lokale politie ligt ter behandeling. De dame aan de telefoon wist mij enkel te vertellen dat deze dienst geen afspraak maakt. Ik mag mij dus een verrassingsbezoekje verwachten, maar ik heb schrik dat dit lang gaat duren. Ik werk dagelijks van 8 tot 16.30. Vol ongeduld zit ik elk moment thuis wachten tot er iemand aanbelt :)

Midden maart verlopen mijn '2 maanden'.

Geduld, het is een mooie deugd :)
Ik heb mijn persoonlijkheidsproef op 10/02 gedaan en daarnet de wijk-inspecteur al over de vloer gehad. Die zei wel dat ze gisteren nog maar de aanvraag ontvangen had maar dat liefst zo snel mogelijk doet. In sommige zones zijn er waarschijnlijk "dringender" prioriteiten... Maar het komt ook wel in orde bij jou! :-D

Gisteren heb ik nog even met mijn wijkagent gesproken en die heeft het nagekeken en blijkt dat mijn dossier nog niet tot bij hem is geraakt. Hij zei mij dat hij die moraliteitsonderzoeken via het gerecht krijgt. Wat ik op zich een beetje vreemd vind. Ik heb schrik dat mijn dossier ergens vast zit, ... ik ben op van de zenuwen. Ik zou doodgraag aan mijn jurygesprek willen beginnen zodat ik, bij slagen (hout vasthouden), in oktober zou kunnen starten in een polititeschool.
Via het gerecht? Nee hoor, er wordt een mail gestuurd vanuit Brussel naar de desbetreffende zone...
Ik heb daar voor gebeld, toen ik langsging om het commissariaat hadden die nog nooit van mij gehoord.

Daarop heb ik gebeld naar DSR en die wisten mij te vertellen dat ze wel degelijk een mail gestuurd hadden maar die was blijkbaar niet toegekomen ofzo (typisch). Deze hebben ze opnieuw verstuurd en 2 dagen daarna had ik al bezoek...
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

Is men dan 's avonds gekomen ofzo?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
BUTTON_POST_REPLY