De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
JolienM
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2019, 15:27

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door JolienM »

Gesmoyer schreefCOLON 23 Dec 2019, 14:55
JolienM schreefCOLON 23 Dec 2019, 14:00 Vandaag het fantastische nieuws gekregen dat ik geslaagd ben! Woehoe!!! Op naar de volgende! :)
Proficiat ! Veel succes nog ! Wacht al 2 weken op de uitslag van men medische, met hopelijk een opleiding uitnodiging !
Bedankt! Jij ook proficiat! Dat medische zal wel in orde zijn :-D
Inschrijving: 31/07/2019
Cognitieve proeven: VRIJSTELLING
Fysieke proeven: 26/09/2019 - GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: 11/12/2019 - GESLAAGD
Commissie:
Medische proef:
SVG
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2020, 07:23

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door SVG »

Goedemiddag iedereen,

Ik wou even informeren wat jullie hebben voorbereid voor de persoonlijkheidsproef. Vanwege de Corona is de groepsproef weg gevallen waardoor ik (denk ik) toch een betere voorbereiding zal nodig hebben.

Mijn voortraject gaat door op 20 juni maar heb 27 juni mijn test al..dus alle tips zijn welkom!

Groetjes,
S.
Kykx
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2019, 15:20

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kykx »

Hey,

ik had even een vraagje. Ik was jammer genoeg niet geslaagd voor mijn persoonlijkheidsproef en ik heb zojuist mijn papieren gekregen met de punten. Horen de punten afgerond te zijn of wordt er wel eens meer gebruik gemaakt van cijfers met komma? Want ik heb voor 1 onderdeel jammer genoeg een 3.9 gekregen. Als dit niet zo was, zou ik geslaagd zijn voor de proef waardoor ik nu wel een wat ambetant gevoel heb :/
Voor de rest die er nog aan beginnen, alvast veel succes gewenst.

Groeten

Kykx
EllenWestVlaanderen
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2018, 21:12

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door EllenWestVlaanderen »

Euuu zo jammer 😔😔😔

Ik binnenkort persoonlijkheidsproef, hoeveel onderdelen zijn er?
Heb je eventueel enkele tips?

Groetjes
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door jehowi »

EllenWestVlaanderen schreefCOLON 17 Aug 2020, 19:12 Euuu zo jammer 😔😔😔

Ik binnenkort persoonlijkheidsproef, hoeveel onderdelen zijn er?
Heb je eventueel enkele tips?

Groetjes
https://www.politiepagina.be/De-Persoonlijkheidsproef/
12efs
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2019, 16:14

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door 12efs »

Weet iemand of ze voor de persoonlijkheidsproef altijd telefonisch uitnodigen of is dit ook via uitnodiging per post?

Danku!
sndrnld
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2020, 19:42

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door sndrnld »

jehowi schreefCOLON 17 Aug 2020, 19:34
EllenWestVlaanderen schreefCOLON 17 Aug 2020, 19:12 Euuu zo jammer 😔😔😔

Ik binnenkort persoonlijkheidsproef, hoeveel onderdelen zijn er?
Heb je eventueel enkele tips?

Groetjes
https://www.politiepagina.be/De-Persoonlijkheidsproef/
Is deze site offline ? Kan hem niet meer vinden 😩
LTom
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 16:59

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door LTom »

Hierbij mijn ervaring van de persoonlijkheidsproef (nieuwe procedure) van maandag 27/06/2022. Dit omvatte enkel het interview met de psychologe waarbij ze zeiden dat de weggevallen commissie, nu deels bij dit gesprek zit.

Het was een aangenaam gesprek, op structuur kon ik alles correct vertellen en antwoorden alsook veel voorbeelden geven uit mijn leven en loopbaan adhv de STARR-methode. (als voorbereiding had ik voor elke competentie, 3 voorbeelden opgeschreven) + mijn motivaitie was uitgebreid en naar mijn gevoel zeer goed en zo kwam de psycholoog ook over dit te vinden.

Waar ik een minder goed gevoel over had was het volgende:
- De psychologe ging hard over mijn verkeersboetes. 6 in de afgelopen 2 jaar, ik weet dat dit er over is. Ik rijd 120km per dag (30.000km / jaar) en betrapte mezelf soms in andere gedachten dan bij de snelheid van de weg (traject waar 50, 70, 90 en 120 van toepassing is). Ze deed hier moelijk over en zei dat het 2 boetes waren zelfs tijdens mijn procedure en dat ik dus de regels gewoon aan mijn laars lap. Ik ben rustig gebleven en heb gezegd dat ik haar begrijp en weet dat ik hierin zeker fout ben en dat ik hieraan werk. (Limitor optie mezelf aan het aanleren zodat ik nooit over de snelheid kan gaan, doordat ik dit soms nog vergeet heb ik een post-it in mijn auto gehangen die steeds zichtbaar is met limitor op).

- casus over een collega die naar alcohol riekt, ga je met hem op dienst of niet en wat doe je? Hierbij zei ik dat het met deze collega hier over ga hebben en zeggen dat dit niet kan, zodat hij hier zelf aan kan werken en ik pas na meerdere keren hogerop zou gaan, direct naar de chef gaan is naar mijn mening niet collegiaal en integer naar de collega. Ik zou zelf ook vragen of deze persoon nog dronken is en hem de keuze laten of hij het verantwoord is voor mezelf en hemzelf om op dienst te vertrekken. Ik heb wel gezegd als ik merkte dat deze effectief dronken is, ik niet met hem op dienst ga omwille van veiligheid voor mezelf en de collega. De psychologe wou me van mening doen veranderen dat ik nooit met iemand op dienst mag gaan die naar alchohol ruikt en ik hier direct verdere stappen moest ondernemen. Ik ben van mening dat na een eerste keer je dit zelf met de collega moet regelen en over praten en hem de kans te geven hieraan te werken. De psychologe zei; ik heb de indruk dat iemand u gezegd heeft om bij u mening te blijven" (dit heb ik wel eerder in dit forum gezien dat dit gezegd werd). Maar ik stond achter mijn mening en zei dit ook dat ik hierbij bleef maar haar insteek ook snapte. Ik heb ook meegegeven dat ik ook wel iemand ben die in zijn mening kan groeien.
Achteraf bekeken was het idealiter om te zeggen tege deze collega dat hij ziek naar huis moest gaan.


Door deze 2 puntjes heb ik toch een iet wat onzeker gevoel overgehouden aan dit gesprek en weet ik niet wat ik moet verwachten.
* Heeft er iemand hier ervaring met snelhheidsboetes of ze hier over gaan vallen? Ik werk er wel degelijk aan en heb dit gezegd, ook dat dit niet kan, wat ik zelf ook vind.

* Iemand zijn ervaring met het blijven bij een mening ookal is deze niet helemaal juist?

Alvast bedankt
- INP Inschrijving: 24/09/2021
- INP Sportproeven: 26/04/2022 GESLAAGD
- INP Persoonlijkheidsproef: 27/06/2022
- INP Medisch onderzoek: in afwachting
- INP Sollicitatiegesprek in PZ: in afwachting
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door jehowi »

LTom schreefCOLON 29 Jun 2022, 09:55 Hierbij mijn ervaring van de persoonlijkheidsproef (nieuwe procedure) van maandag 27/06/2022. Dit omvatte enkel het interview met de psychologe waarbij ze zeiden dat de weggevallen commissie, nu deels bij dit gesprek zit.

Het was een aangenaam gesprek, op structuur kon ik alles correct vertellen en antwoorden alsook veel voorbeelden geven uit mijn leven en loopbaan adhv de STARR-methode. (als voorbereiding had ik voor elke competentie, 3 voorbeelden opgeschreven) + mijn motivaitie was uitgebreid en naar mijn gevoel zeer goed en zo kwam de psycholoog ook over dit te vinden.

Waar ik een minder goed gevoel over had was het volgende:
- De psychologe ging hard over mijn verkeersboetes. 6 in de afgelopen 2 jaar, ik weet dat dit er over is. Ik rijd 120km per dag (30.000km / jaar) en betrapte mezelf soms in andere gedachten dan bij de snelheid van de weg (traject waar 50, 70, 90 en 120 van toepassing is). Ze deed hier moelijk over en zei dat het 2 boetes waren zelfs tijdens mijn procedure en dat ik dus de regels gewoon aan mijn laars lap. Ik ben rustig gebleven en heb gezegd dat ik haar begrijp en weet dat ik hierin zeker fout ben en dat ik hieraan werk. (Limitor optie mezelf aan het aanleren zodat ik nooit over de snelheid kan gaan, doordat ik dit soms nog vergeet heb ik een post-it in mijn auto gehangen die steeds zichtbaar is met limitor op).

- casus over een collega die naar alcohol riekt, ga je met hem op dienst of niet en wat doe je? Hierbij zei ik dat het met deze collega hier over ga hebben en zeggen dat dit niet kan, zodat hij hier zelf aan kan werken en ik pas na meerdere keren hogerop zou gaan, direct naar de chef gaan is naar mijn mening niet collegiaal en integer naar de collega. Ik zou zelf ook vragen of deze persoon nog dronken is en hem de keuze laten of hij het verantwoord is voor mezelf en hemzelf om op dienst te vertrekken. Ik heb wel gezegd als ik merkte dat deze effectief dronken is, ik niet met hem op dienst ga omwille van veiligheid voor mezelf en de collega. De psychologe wou me van mening doen veranderen dat ik nooit met iemand op dienst mag gaan die naar alchohol ruikt en ik hier direct verdere stappen moest ondernemen. Ik ben van mening dat na een eerste keer je dit zelf met de collega moet regelen en over praten en hem de kans te geven hieraan te werken. De psychologe zei; ik heb de indruk dat iemand u gezegd heeft om bij u mening te blijven" (dit heb ik wel eerder in dit forum gezien dat dit gezegd werd). Maar ik stond achter mijn mening en zei dit ook dat ik hierbij bleef maar haar insteek ook snapte. Ik heb ook meegegeven dat ik ook wel iemand ben die in zijn mening kan groeien.
Achteraf bekeken was het idealiter om te zeggen tege deze collega dat hij ziek naar huis moest gaan.


Door deze 2 puntjes heb ik toch een iet wat onzeker gevoel overgehouden aan dit gesprek en weet ik niet wat ik moet verwachten.
* Heeft er iemand hier ervaring met snelhheidsboetes of ze hier over gaan vallen? Ik werk er wel degelijk aan en heb dit gezegd, ook dat dit niet kan, wat ik zelf ook vind.

* Iemand zijn ervaring met het blijven bij een mening ookal is deze niet helemaal juist?

Alvast bedankt
Verkeersboetes tijdens uw kandidatuur is inderdaad geen goede reclame. Daar tillen ze zwaar aan.

De deontologische code stelt ook dat je geen alcohol mag gebruiken tijdens de dienst en uiteraard ook niet onder invloed van alcohol mag komen werken. Je verliest aan geloofwaardigheid en brengt de politie in een slecht daglicht als je zelf stinkt naar de alcohol en bij de burger een alcoholcontrole gaat afnemen. Wat ik mis in uw betoog is dat je vraagt aan de collega waarom hij onder invloed van alcohol komt werken. Ik zou dat inderdaad niet "onder elkaar regelen" want zo creëer je een zwijgcultuur. Waar is de voorbeeldfunctie?
LTom
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 16:59

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door LTom »

jehowi schreefCOLON 29 Jun 2022, 12:53
LTom schreefCOLON 29 Jun 2022, 09:55 Hierbij mijn ervaring van de persoonlijkheidsproef (nieuwe procedure) van maandag 27/06/2022. Dit omvatte enkel het interview met de psychologe waarbij ze zeiden dat de weggevallen commissie, nu deels bij dit gesprek zit.

Het was een aangenaam gesprek, op structuur kon ik alles correct vertellen en antwoorden alsook veel voorbeelden geven uit mijn leven en loopbaan adhv de STARR-methode. (als voorbereiding had ik voor elke competentie, 3 voorbeelden opgeschreven) + mijn motivaitie was uitgebreid en naar mijn gevoel zeer goed en zo kwam de psycholoog ook over dit te vinden.

Waar ik een minder goed gevoel over had was het volgende:
- De psychologe ging hard over mijn verkeersboetes. 6 in de afgelopen 2 jaar, ik weet dat dit er over is. Ik rijd 120km per dag (30.000km / jaar) en betrapte mezelf soms in andere gedachten dan bij de snelheid van de weg (traject waar 50, 70, 90 en 120 van toepassing is). Ze deed hier moelijk over en zei dat het 2 boetes waren zelfs tijdens mijn procedure en dat ik dus de regels gewoon aan mijn laars lap. Ik ben rustig gebleven en heb gezegd dat ik haar begrijp en weet dat ik hierin zeker fout ben en dat ik hieraan werk. (Limitor optie mezelf aan het aanleren zodat ik nooit over de snelheid kan gaan, doordat ik dit soms nog vergeet heb ik een post-it in mijn auto gehangen die steeds zichtbaar is met limitor op).

- casus over een collega die naar alcohol riekt, ga je met hem op dienst of niet en wat doe je? Hierbij zei ik dat het met deze collega hier over ga hebben en zeggen dat dit niet kan, zodat hij hier zelf aan kan werken en ik pas na meerdere keren hogerop zou gaan, direct naar de chef gaan is naar mijn mening niet collegiaal en integer naar de collega. Ik zou zelf ook vragen of deze persoon nog dronken is en hem de keuze laten of hij het verantwoord is voor mezelf en hemzelf om op dienst te vertrekken. Ik heb wel gezegd als ik merkte dat deze effectief dronken is, ik niet met hem op dienst ga omwille van veiligheid voor mezelf en de collega. De psychologe wou me van mening doen veranderen dat ik nooit met iemand op dienst mag gaan die naar alchohol ruikt en ik hier direct verdere stappen moest ondernemen. Ik ben van mening dat na een eerste keer je dit zelf met de collega moet regelen en over praten en hem de kans te geven hieraan te werken. De psychologe zei; ik heb de indruk dat iemand u gezegd heeft om bij u mening te blijven" (dit heb ik wel eerder in dit forum gezien dat dit gezegd werd). Maar ik stond achter mijn mening en zei dit ook dat ik hierbij bleef maar haar insteek ook snapte. Ik heb ook meegegeven dat ik ook wel iemand ben die in zijn mening kan groeien.
Achteraf bekeken was het idealiter om te zeggen tege deze collega dat hij ziek naar huis moest gaan.


Door deze 2 puntjes heb ik toch een iet wat onzeker gevoel overgehouden aan dit gesprek en weet ik niet wat ik moet verwachten.
* Heeft er iemand hier ervaring met snelhheidsboetes of ze hier over gaan vallen? Ik werk er wel degelijk aan en heb dit gezegd, ook dat dit niet kan, wat ik zelf ook vind.

* Iemand zijn ervaring met het blijven bij een mening ookal is deze niet helemaal juist?

Alvast bedankt
Verkeersboetes tijdens uw kandidatuur is inderdaad geen goede reclame. Daar tillen ze zwaar aan.

De deontologische code stelt ook dat je geen alcohol mag gebruiken tijdens de dienst en uiteraard ook niet onder invloed van alcohol mag komen werken. Je verliest aan geloofwaardigheid en brengt de politie in een slecht daglicht als je zelf stinkt naar de alcohol en bij de burger een alcoholcontrole gaat afnemen. Wat ik mis in uw betoog is dat je vraagt aan de collega waarom hij onder invloed van alcohol komt werken. Ik zou dat inderdaad niet "onder elkaar regelen" want zo creëer je een zwijgcultuur. Waar is de voorbeeldfunctie?
Jehowi,

Dank voor snelle reactie.
Uiteraard is dit geen voorbeeldfunctie en dit heb ik ook gezegd dat dit niet kan bij controle burgers en geloofwaardigheid naar andere collega's. De vraag waarom een collega onder invloed komt werken, had ik zeker gesteld bij wat ik zei "het bespreken van" bij die collega.
- INP Inschrijving: 24/09/2021
- INP Sportproeven: 26/04/2022 GESLAAGD
- INP Persoonlijkheidsproef: 27/06/2022
- INP Medisch onderzoek: in afwachting
- INP Sollicitatiegesprek in PZ: in afwachting
BUTTON_POST_REPLY