Psychologische begeleiding vermelden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
enthousiasteaspirant
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2019, 15:28

Psychologische begeleiding vermelden

Bericht door enthousiasteaspirant »

Beste,

ik ben geslaagd voor mijn fysieke proeven (hoera hoera), maar als volgende komt dus de persoonlijkheidsproef. Nu is het zo dat ik voornamelijk vroeger om persoonlijke redenen en nu nog steeds, maar minder frequent, naar een psycholoog ga. Het helpt me vooral om over zaken te kunnen praten met iemand die volledig neutraal is. Het is verder zo dat ik perfect normaal functioneer, geen specifieke medicijnen (antidepressiva bijvoorbeeld) neem of met bepaalde zaken zit die mijn functioneren als agent zouden kunnen verstoren, volgens mij.

Nu is het wel zo dat over psychologen heel wat stereotypen de ronde gaan en mijn vrees is dat na het woord "psycholoog" niet meer geluisterd gaat worden en ik daardoor geweigerd zou worden.

Is het beter om dit te verzwijgen als er specifiek naar gevraagd wordt? Heeft iemand op dit forum zelf gelijkaardige ervaringen?
Niet meer actief op Forum
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Psychologische begeleiding vermelden

Bericht door vdv »

Het zijn psychologen die de testen afnemen... die zullen het wel in de juiste context kunnen plaatsen denk ik.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: Psychologische begeleiding vermelden

Bericht door krisi2309 »

Een vriend van mij ging ook een tijdje vaak naar de psycholoog. Dat is helemaal geen schande, zij zijn er juist om te helpen. Hij heeft direct open kaart gespeeld tijdens de proeven, en dat is naar mijn mening ook altijd het beste dat je kan doen! Voor de medische testen moest hij wel een attest hebben van de psycholoog dat hij mentaal gezond is maar dit is slechts een formaliteit, ze hebben er dus zeker geen probleem van gemaakt!
Hij is nu ook inspecteur :)
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Psychologische begeleiding vermelden

Bericht door jehowi »

enthousiasteaspirant schreefCOLON 16 Aug 2019, 15:50 Beste,

ik ben geslaagd voor mijn fysieke proeven (hoera hoera), maar als volgende komt dus de persoonlijkheidsproef. Nu is het zo dat ik voornamelijk vroeger om persoonlijke redenen en nu nog steeds, maar minder frequent, naar een psycholoog ga. Het helpt me vooral om over zaken te kunnen praten met iemand die volledig neutraal is. Het is verder zo dat ik perfect normaal functioneer, geen specifieke medicijnen (antidepressiva bijvoorbeeld) neem of met bepaalde zaken zit die mijn functioneren als agent zouden kunnen verstoren, volgens mij.

Nu is het wel zo dat over psychologen heel wat stereotypen de ronde gaan en mijn vrees is dat na het woord "psycholoog" niet meer geluisterd gaat worden en ik daardoor geweigerd zou worden.

Is het beter om dit te verzwijgen als er specifiek naar gevraagd wordt? Heeft iemand op dit forum zelf gelijkaardige ervaringen?
Je moet dat zelfs vermelden. Je krijgt op je biografische vragenlijst bij de persoonlijkheidsproef een lijst van meerdere pagina's die je waarheidsgetrouw moet invullen betreffende je psychologische achtergrond. Deze lijst dien je ook te ondertekenen met kennisname dat wanneer blijkt dat je gelogen hebt of zaken verzwegen hebt, dit onmiddellijk kan leiden tot uitsluiting van de proeven of zelfs ontheffing uit de functie als het later uitkomt.
enthousiasteaspirant
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2019, 15:28

Re: Psychologische begeleiding vermelden

Bericht door enthousiasteaspirant »

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Het is zo dat op psychologische begeleiding soms een stigma rust. Blij dat dit bij de politie minder geldt.
Niet meer actief op Forum
BUTTON_POST_REPLY