Motivatie

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
Crunchy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 10:37

Motivatie

Bericht door Crunchy »

Hallo,

Een vraagje aan de mensen die al bij de politie werken,maar ook aan de mensen die aan de opleiding bezig zijn.
Wat was jullie motivatie om bij de politie te werken?

Greetz
Crunchy
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Motivatie

Bericht door sassa »

Dat moet voor jezelf uitmaken hé, je motivatie!!!!!
Heeft niet veel zin dat aan anderen te vragen, das persoonlijk :-)
WPS klas 27
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Motivatie

Bericht door Iced_Max »

Wel goed geprobeerd ! :mrgreen: :mrgreen:

@ Crunchy,...

gelet op het feit dat je hier op het forum zit, ben je waarschijnlijk bezig aan de toelatingsproeven.

Gelet op het feit dat je die vraag stelt ......ga je ervan uit dat ze die vraag binnenkort aan u gaan stellen. :wink:

Je moet bij de politie gaan omdat je dat zelf wilt......anders ga je achteraf bedrogen uitkomen.
Er zijn er trouwens die tijdens de eerste maanden in de politieschool inzien,. ...mmm dat is toch niet wat ik wil.

Dus, .....ik vraag aan u ,.....wat is uw motivatie ?
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: Motivatie

Bericht door Dries »

Ik heb ook moeite om dat in woorden uit te drukken.
Ik voel wel dat ik 'er goesting in heb' en 'interesse heb' maar ...
Iemand anders het zien verwoorden kan helpen je eigen motivatie beter te verwoorden.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Motivatie

Bericht door Boba »

Motivatie is persoonlijk, daarom dat je deze vraag hier eigenlijk al helemaal niet zou mogen stellen, want dan vraag ik me af waarom je in eerste instantie al aan de toelatingsproeven begonnen bent?

Normaal gezien doe je zoiets pas vanuit een zekere motivatie ...
"If you run, you'll only go to jail tired."
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Motivatie

Bericht door BigV »

Dries schreefCOLONIk heb ook moeite om dat in woorden uit te drukken.
Ik voel wel dat ik 'er goesting in heb' en 'interesse heb' maar ...
Iemand anders het zien verwoorden kan helpen je eigen motivatie beter te verwoorden.
Toch is het van groot belang voor je proeven dat je jezelf leert verwoorden en jezelf leert presenteren. Er zijn ongetwijfeld verschillende redenen, schrijf ze neer denk erover na, combineer het met andere soorten van werk. Waarom politie en niet brandweer bijvoorbeeld. Wees origineel.
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Motivatie

Bericht door sledge »

bij mij startte het met een weddenschap met mijnen beste maat.....die beweerde dat ik nooit door de ingangsproeven zou raken, en ik ben een beetje blijven plakken
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Motivatie

Bericht door Robby »

Iets zegt me dat dat niet zo'n goeie motivatie is om voor de commissie te brengen :-)
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Motivatie

Bericht door sledge »

toen den oude Engelen mij vroeg op het mondelinge gedeelte naar de motivatie vertelde ik dat ik mensen wou helpen, en hij stelde voor om zijn huis te helpen schilderen........ik heb gelukkig gezwegen, want ik kwam uit den bouw en had een prijske kunnen maken :-)

ondertussen zit ik er bijna twintig jaar bij
Afbeelding
Patje
Politie
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2002, 21:10

Re: Motivatie

Bericht door Patje »

sledge schreefCOLONbij mij startte het met een weddenschap met mijnen beste maat.....die beweerde dat ik nooit door de ingangsproeven zou raken, en ik ben een beetje blijven plakken
Ik weet dat nog ... diene langharige met een oorbel in zijn oor ... op visite bij het mondeling bij de George Pyl ... waar is den tijd hé Eric.
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Motivatie

Bericht door Kenny VDM »

Patje schreefCOLON
sledge schreefCOLONbij mij startte het met een weddenschap met mijnen beste maat.....die beweerde dat ik nooit door de ingangsproeven zou raken, en ik ben een beetje blijven plakken
Ik weet dat nog ... diene langharige met een oorbel in zijn oor ... op visite bij het mondeling bij de George Pyl ... waar is den tijd hé Eric.
De vergrijzing slaat hier ook al toe :whoeha:
In opleiding @ PIVO AINP28
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Motivatie

Bericht door sledge »

Patje schreefCOLON
sledge schreefCOLONbij mij startte het met een weddenschap met mijnen beste maat.....die beweerde dat ik nooit door de ingangsproeven zou raken, en ik ben een beetje blijven plakken
Ik weet dat nog ... diene langharige met een oorbel in zijn oor ... op visite bij het mondeling bij de George Pyl ... waar is den tijd hé Eric.

inderdaad.....en ik hoor die mens het nog zeggen : als het aan mij ligt zal je nooit politieman worden

en ik draag mijn oorbel nog altijd 8)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DaikoG
Politie
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2010, 20:52

Re: Motivatie

Bericht door DaikoG »

Hallo Crunchy,

Tijdens de opleiding vragen ze je ook nog duizend keer naar je motivatie. Denk er dus maar eens goed over na...

Ik weet dat het niet eenvoudig is om een gevoel te beschrijven. Je kan gerust enkele voorbeelden of gebeurtenissen aanhalen om je gevoel kracht bij te zetten. Er moet toch een reden zijn waarom je wilt deelnemen? Hoe ben je op het idee gekomen om de selectie te doen? Wat wil je later bereiken? Voor welke diensten wil je werken en waarom?

Een handige tip: men gaat op zoek naar bepaalde persoonskenmerken die aanwezig (zouden) moeten zijn bij een "goede" inspecteur. Je kan deze vinden op www.jobpol.be bij uniformfuncties > competentiemodel. Vergelijk jezelf hiermee en vraag je af waarom jij een goede inspecteur zou zijn...

Veel succes met de selectie!

Groeten
Daiko
Promotie 102.1 - OPAC
PZ Brussel HOOFDSTAD Elsene - G/DCT1 (Wachtdienst)
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Motivatie

Bericht door Iced_Max »

sledge schreefCOLONtoen den oude Engelen mij vroeg op het mondelinge gedeelte naar de motivatie vertelde ik dat ik mensen wou helpen, en hij stelde voor om zijn huis te helpen schilderen........ik heb gelukkig gezwegen, want ik kwam uit den bouw en had een prijske kunnen maken :-)

ondertussen zit ik er bijna twintig jaar bij
LOL, u kennende,....... ik kan het me zo al voorstellen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Motivatie

Bericht door DerDritteMann »

sledge schreefCOLONtoen den oude Engelen mij vroeg op het mondelinge gedeelte naar de motivatie vertelde ik dat ik mensen wou helpen, en hij stelde voor om zijn huis te helpen schilderen........ik heb gelukkig gezwegen, want ik kwam uit den bouw en had een prijske kunnen maken :-)

ondertussen zit ik er bijna twintig jaar bij
Hahaha... den oude Engelen...

Waar is den tijd... :snif:
BUTTON_POST_REPLY