opleidingen 2012

Forumregels
Afbeelding
Juno
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012, 12:17

Re: opleidingen 2012

Bericht door Juno »

En hoe zit het met congé (Kerstmis, zomer)? Niet teveel op tellen?
Maurizio23
Aspirant
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011, 14:32

Re: opleidingen 2012

Bericht door Maurizio23 »

Depends van wanneer je start.
Nu willen ze ook de opleiding volledig hervormen. Een langere stage van 6 maand ofzo. Dat zou ingaan van de volgende promotie. Wij zijn 31 november gestart en hadden allé congés voorzien. Met de paasvakantie ofzo dacht ik en 3 weken in de zomer. Door bepaalde acties en werken op 21 juli hebben sommigen binnen de opleiding nog extra congédagen ontvangen die we mogen oppakken.
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: opleidingen 2012

Bericht door David_2 »

Maurizio23 schreefCOLONNu willen ze ook de opleiding volledig hervormen.
Ja inderdaad. Dat was even schrikken en slikken toen ik het hier op het forum zag.
( viewtopic.php?f=92&t=5564 )
Maar er is toch nog niets concreet hé, of zo leek het mij toch?!
Weet jij Maurizio meer vanuit het GIP? Je schrijft dat het zal ingaan vanaf de volgende promotie. Hiermee bedoel je niet die van dit najaar veronderstel ik? (just to be sure/safe 8) )
Soit, niet dat ik al bevestiging heb gehad om te kunnen starten in december.... (iemand wel al?)
AINP GIP/ERIP PROM 38
Maurizio23
Aspirant
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2011, 14:32

Re: opleidingen 2012

Bericht door Maurizio23 »

Wat ik heb opgevangen is dat ze deels met de promotie die nu 31nov 2012 zullen starten met die opleiding. Bij die nov/2012 promotie zou er gewoon 6 maanden stage zijn ipv wat we nu hebben en de andere vernieuwingen zouden vanaf de promotie er na komen. Wat er concreet verandert en dergelijke is nog steeds een raadsel. Maar als ik iets opvang zal ik het hier even posten
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: opleidingen 2012

Bericht door David_2 »

Maurizio23 schreefCOLONBij die nov/2012 promotie zou er gewoon 6 maanden stage zijn ipv wat we nu hebben
En nu hebben jullie in totaal 2 maand (2 + 6 weken) stage?
Dus dan kunnen we ons verwachten aan een opleiding die 4 maand langer duurt.
Goed ja, we wachten vol verwachting af op het volledige verhaal!
Jij alvast bedankt voor de info! :-D
AINP GIP/ERIP PROM 38
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: opleidingen 2012

Bericht door Neo »

Toen ik nog op school zat was er sprake van een volledige hervorming binnen een aantal jaren.
De opleiding zou dan 3 jaar duren met veel meer stage, veel meer theorie en praktijk. Je zal dan ook een officieel diploma krijgen dat nog bruikbaar is in andere veiligheidsdomeinen.

Alé, wanneer het zover is dat is nog af te wachten. Een beetje zoals in Nederland.
Inspecteur Interventie
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: opleidingen 2012

Bericht door David_2 »

Neo schreefCOLONToen ik nog op school zat was er sprake van een volledige hervorming binnen een aantal jaren.
De opleiding zou dan 3 jaar duren met veel meer stage, veel meer theorie en praktijk. Je zal dan ook een officieel diploma krijgen dat nog bruikbaar is in andere veiligheidsdomeinen.

Alé, wanneer het zover is dat is nog af te wachten. Een beetje zoals in Nederland.
Ja inderdaad, Neo. Dat verhaal gaat precies al even mee :-D
(of althans dik 2 jaar in mijn geval)

Terzijde/opvolging:
Maurizio23 schreefCOLONBij die nov/2012 promotie zou er gewoon 6 maanden stage zijn ipv wat we nu hebben
'k heb de voorbije week vernomen dat de opleiding die start in december in 't GIP nog op de "normale" manier zou verlopen, dus zonder extra stage. (oorspronkelijke bron: DSR)
AINP GIP/ERIP PROM 38
kenster
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2012, 19:54

Re: opleidingen 2012

Bericht door kenster »

Ik had vorige week een gesprek met een HINP en hij vertelde me dat we na de 12maanden nog eens extra 6maanden stage zouden moeten gaan lopen.
Federaal Inspecteur!
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: opleidingen 2012

Bericht door David_2 »

kenster schreefCOLONIk had vorige week een gesprek met een HINP en hij vertelde me dat we na de 12maanden nog eens extra 6maanden stage zouden moeten gaan lopen.

Hoi Kenster

Welkom op het forum.
Echter, eens enkele posts hoger lezen of verder zoeken op het forum zou je al goed helpen verder helpen :-)
Goed, dan toch nog even herposten / linken:

De volledige thread ivm de hervorming van de opleiding (onder "informatie over de selectie..." / "Algemene info") :
viewtopic.php?f=92&t=5564
En even in detail (en in volgorde zoals oorspronkelijk gepost) enkele bijzonder nuttige bijdragen:
viewtopic.php?f=92&t=5564&start=45#p131692
viewtopic.php?f=92&t=5564&start=75#p131976
viewtopic.php?f=92&t=5564&start=45#p131797
viewtopic.php?f=92&t=5564&start=60#p131846
viewtopic.php?f=92&t=5564&start=75#p131967
viewtopic.php?f=92&t=5564&start=75#p131976
Info Nieuws 2122, 30/07/2012:
http://polfed-fedpol.be/polplo/wp-conte ... 2122-N.pdf

groeten en tot 3/12!
AINP GIP/ERIP PROM 38
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: opleidingen 2012

Bericht door Pink_Floyd »

Hallo,

Ben nu zelf bezig aan mijn laatste stage en ik kan jullie vertellen dat het zeker de moeite is om naar het GIP te komen.

- Veel meer praktijklessen dan in andere scholen
- Meer uren HHOO ( openbare orde )
- Meer uren sport ( lopen, wapenstok, Grepen, zwemmen, parkour )
- Meer uren PITIP ( taktische interventietechnieken, arrestaties, fouilles,...)
- Meer schietlessen ( wij hadden 12 halve dagen )
- Flexibele uren in de positieve zin
- 8h20 appel
- Lessen eindigen wanneer de onderrichter dit beslist ( max 4h, als je geluk hebt wordt er zelfs eens een les geschrapt omdat we met veel externe leerkrachten werken )
- De externe leerkrachten hebben heel wat praktijkervaring en dus handige tips en tricks ( heb gehoord dat de OPAC bijvoorbeeld met interne leerkrachten zit die al jaren van de straat af zijn )
- Brussel... Je leert de stad beter kennen
- Amper ( geen ) huiswerk, behalve af en toe een toets waar je amper voor moet studeren

Negatieve eigenschappen:
- Alles wat betreft theorie: wij kunnen amper een verhoor afnemen of een deftig PV opstellen. Maar ik heb reeds vernomen dat dit soms ook het geval is in andere politiescholen!
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: opleidingen 2012

Bericht door David_2 »

Pink_Floyd schreefCOLON Ben nu zelf bezig aan mijn laatste stage en ik kan jullie vertellen dat het zeker de moeite is om naar het GIP te komen.
Wat hebben ze jou daarvoor toegestopt?? Zo positief... :-D :wink:
Geintje hé, bedankt voor die positieve bijdrage. Ik denk dat het alvast enkelen van ons zal bevestigen in onze (goede) keuze.

Dat van die theorie verbaast me wel enigszins, of toch alvast die voorbeelden die je noemt; amper een verhoor kunnen afnemen of een deftig PV opstellen. Speelt dat niet aardig in jouw nadeel (in de praktijk, bij de mobiliteit,...)?
AINP GIP/ERIP PROM 38
nicky01
__________________________
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2011, 21:05

Re: opleidingen 2012

Bericht door nicky01 »

ik kan het bovenstaande bevestigen ;)
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: opleidingen 2012

Bericht door Pink_Floyd »

David_2 schreefCOLON
Pink_Floyd schreefCOLON Ben nu zelf bezig aan mijn laatste stage en ik kan jullie vertellen dat het zeker de moeite is om naar het GIP te komen.
Wat hebben ze jou daarvoor toegestopt?? Zo positief... :-D :wink:
Geintje hé, bedankt voor die positieve bijdrage. Ik denk dat het alvast enkelen van ons zal bevestigen in onze (goede) keuze.

Dat van die theorie verbaast me wel enigszins, of toch alvast die voorbeelden die je noemt; amper een verhoor kunnen afnemen of een deftig PV opstellen. Speelt dat niet aardig in jouw nadeel (in de praktijk, bij de mobiliteit,...)?
Buiten de opleiders ( zal je nog veel mee lachen/afzien ) vond iedereen het er wel aangenaam. Theorie... thoja je leert het snel op de baan! Na een weekje stage lukken de elementaire PV's reeds goed. 't Is allemaal eenvoudiger op de baan dan daar in de school, zal je zelf wel merken!

Succes aan allen!
BUTTON_POST_REPLY