Verlof zomer

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Verlof zomer

Bericht door BjornV »

Hallo iedereen,

Weet misschien iemand die in de WPS de basisopleiding volgt of er een vakantie/verlof voorzien is ergens in de zomer?

Alvast bedankt
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Verlof zomer

Bericht door Dimitri »

dat zou de eerste keer zijn dan.
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: Verlof zomer

Bericht door BjornV »

Was maar een vraag omdat ik in volgende topics gelezen had over een week of meer verlof in de zomer:

viewtopic.php?f=45&t=5173&p=125584&hili ... ie#p125588
viewtopic.php?f=44&t=5007&p=122516&hili ... ie#p122524
viewtopic.php?f=49&t=4592&hilit=vakantie#p116890
viewtopic.php?f=55&t=3750&start=0#p101980

Zal niet gelden voor WPS dan?
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
Gebruikers-avatar
kungfuchicken
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2011, 20:16

Re: Verlof zomer

Bericht door kungfuchicken »

In PIVO hebben ze verlof van 23 juli tem 03 augustus. Misschien dat je best eens naar WPS belt.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Verlof zomer

Bericht door Dimitri »

Hoe het er in andere scholen aan toe gaat, weet ik niet precies. Zo zou OPAC ook een zomerverlof hebben. In de WPS allesinds niet tot nu toe. Wel moet je de vakantiedagen die tijdens het jaar niet ingepland geraakt zijn, opnemen tijdens je stage. Die stage valt tijdens de zomer. Maar hoeveel dagen dit precies zijn hangt af van jaar tot jaar. Dit jaar hebben we 5 dagen. Door de drukke examenperiode en portfolioperiode die tijdens de stage dient gemaakt te worden, heb ik, en met mij vele andere aspiranten, deze 5 dagen op het einde geplaatst. Veel verlof zal dit dus niet zijn ;-)

Als je begint aan de opleiding, kan ik je maar 1 raad geven: Zet je sociaal leven een jaartje op het laagste pitje als je eraan begint. Dat zal je veel frustraties besparen. Of zoals een docent zei: "pakt u een schoendoze, steekt daar je sociaal leven in en zet ze een jaartje in uwen kelder" :-D
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verlof zomer

Bericht door sassa »

Ik sluit me aan bij Dimitri :-)
Van verlof is er zeker geen sprake hoor, wel kan je es een dag verlof hebben, omdat ze dat verplicht zijn van te geven, maar je moet zeker niet rekenen op 2 weken vakantie in de zomer hoor, zoals dat Dimitri zei, wij hebben slechts 5 dagen verlof en ik neem die ook op, naar het einde van de lange stageperiode, ideaal om dan alle vakken nogmaals te bekijken, portfolio af te werken en je mentaal voor te bereiden!

Het is echt een jaar, sociaal leven, nul komma nul, :-)
WPS klas 27
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: Verlof zomer

Bericht door BjornV »

Bedankt voor de verduidelijking :)
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
Stijn1989
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012, 14:32

Re: Verlof zomer

Bericht door Stijn1989 »

Dat weten dan ook weer :-D in mijn andere post ging ik ook verder op wat iemand me had verteld. Maar wist niet dat het van school tot school verschilde
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Verlof zomer

Bericht door Dimitri »

Er is zelfs geen uniformiteit naar wat er precies in de opleiding moet gegeven worden.
Maxiflo
Politie
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:53

Re: Verlof zomer

Bericht door Maxiflo »

Toen ik in de WPS de basisopleiding heb gevolgd ben ik eveneens gestart in juni.

In juli hadden wij 1 of 2 weken verlof (was dacht ik rond de 21 ste juli)

Op het einde van het jaar (december) hadden wij dan een week een half verlof.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Verlof zomer

Bericht door Dimitri »

Ik weet niet hoe lang dat geleden is maar WPS wordt steeds meer gepusht om zijn opleiding in een jaar af te werken terwijl er jaar na jaar meer leerstof te verwerken valt. Zo was de vorige opleiding ongeveer 1 week "in retard" en dat wil men nu koste wat kost vermijden. Ik acht de kans dus toch wel zeer klein dat er toch nog vakantie zal worden gegeven. Maar het kan natuurlijk want ik zie ze op de WPS ook wel goed in staat om collectief vakantie te nemen voor 2 weken waardoor er wel vakantie zal zijn.
BUTTON_POST_REPLY