Opleiding AINP Oktober 2013

Forumregels
Afbeelding
TLF
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011, 20:45

Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door TLF »

Allen,

Ik heb deze week mijn brief gehad dat ik geslaagd ben voor de commissie en dus aan de opleiding mag beginnen. Spijtig genoeg komt de opleiding van 2mei te vroeg voor mij (eenerzijds mijn opzeg die nog moet gebeuren en niet meer wettelijk kan verlopen, anderzijds aan het verbouwen en wil toch graag een goede voorbereiding hebben voor ik aan de opleiding start). Dus ik heb mijn keuze doorgegeven om te starten op 1 Oktober. Zijn er nog die hun keuze hiervoor hebben doorgegeven?

Zit alleen verveeld met de situatie op mijn huidig werk, heb hier een goede verstandhouding en omdat men een vervanger aan het zoeken in voor mijn collega wegens zwangerschapsrust, zou het natuurlijk voor hun wel beter zijn dat ik het nu al laat weten dat ik zou vertrekken in Oktober zodat de vervanger kan rekenen op een vast contract in plaats van een voorlopig contract. Wegens de complexheid van de job is dit natuurlijk voor mijn werkgever een extra troef om iemand aan te trekken.... MAAR niets is zeker natuurlijk dat ik kan starten in Oktober... Luxeproblemen noemt zoiets :-D succes aan iedereen!
Depardieu
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013, 14:52

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Depardieu »

Ik start ook in oktober als AINP op Campus Vesta!
Ik wou eens horen of de opleiding nu nog steeds een jaar duurt?
Of is deze al verlengd naar 18 maanden?
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Robby »

Ben je nog niet ingelicht?
Typisch.
De opleiding blijft 12 maanden duren.
Na die 12 maanden word je als INP aangesteld.
Na 6 maanden word je geëvalueerd.
Bij positief resultaat blijft alles zoals het is.
Bij negatief resultaat, komt er 3 maanden bij.
Bij positief resultaat blijft alles zoals het is.
Bij negatief resultaat: ontslag mogelijk.

Dus: heel dat gedoe rond een langere opleiding is puur lucht: op papier is de opleiding langer. In praktijk krijg je een pak minder praktijkopleiding, plakken ze er 6 maanden 'stage' aan vast en zeggen ze dat de opleiding nu 18 maanden duurt.

En dan gaan ze ooit nog wel eens de opleiding effectief hervormen. Nu kan Milquet toch al zeggen dat ze de opleiding langer heeft gemaakt.

BTW: hoe die 6 maanden gaan ingevuld worden, waar ze worden gedaan en wie dat moet betalen ... dat weet niemand ...
Denk dus aan de tip in het bericht dat je hebt gekregen ...
Depardieu
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013, 14:52

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Depardieu »

TLF schreefCOLONAllen,

Ik heb deze week mijn brief gehad dat ik geslaagd ben voor de commissie en dus aan de opleiding mag beginnen. Spijtig genoeg komt de opleiding van 2mei te vroeg voor mij (eenerzijds mijn opzeg die nog moet gebeuren en niet meer wettelijk kan verlopen, anderzijds aan het verbouwen en wil toch graag een goede voorbereiding hebben voor ik aan de opleiding start). Dus ik heb mijn keuze doorgegeven om te starten op 1 Oktober. Zijn er nog die hun keuze hiervoor hebben doorgegeven?

Zit alleen verveeld met de situatie op mijn huidig werk, heb hier een goede verstandhouding en omdat men een vervanger aan het zoeken in voor mijn collega wegens zwangerschapsrust, zou het natuurlijk voor hun wel beter zijn dat ik het nu al laat weten dat ik zou vertrekken in Oktober zodat de vervanger kan rekenen op een vast contract in plaats van een voorlopig contract. Wegens de complexheid van de job is dit natuurlijk voor mijn werkgever een extra troef om iemand aan te trekken.... MAAR niets is zeker natuurlijk dat ik kan starten in Oktober... Luxeproblemen noemt zoiets :-D succes aan iedereen!
Van waar ben je afkomstig? :)
TLF
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011, 20:45

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door TLF »

Zoersel, Why?
Depardieu
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013, 14:52

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Depardieu »

TLF schreefCOLONZoersel, Why?
Gewoon uit interesse :)
Zijn er enkele zaken die we moeten voorbereiden?
Of weet jij iets meer over de opstart vd opleiding?
Laurie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2013, 16:07

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Laurie »

Hallo,

Ik heb me in april ingeschreven voor inspecteur van de politie. Nu op 22 mei mag ik mijn eerste proeven gaan afleggen, nml. de cognitieve vaardigheids- en de fysieke proeven.

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid dat ik in oktober de opleiding zou kunnen starten? Of moet iedereen effectief een jaar wachten vooraleer ze kunnen beginnen?
Ik heb al van verschillende mensen gelezen dat ze hun proeven op een periode van een jaar of zelf langer hebben afgelegd. Andere hebben dit op enkele maanden kunnen doen.

Als ik het bekijk is er van april tot oktober 6 maanden tussen, is het mogelijk dat ik tegen dan al mijn proeven heb afgelegd?

Dank u

Groeten Laurie
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door NickVE »

Alles is mogelijk, maar ik zou daar niet te veel aan denken.
INP PZ Antwerpen
Depardieu
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013, 14:52

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Depardieu »

Laurie schreefCOLONHallo,

Ik heb me in april ingeschreven voor inspecteur van de politie. Nu op 22 mei mag ik mijn eerste proeven gaan afleggen, nml. de cognitieve vaardigheids- en de fysieke proeven.

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid dat ik in oktober de opleiding zou kunnen starten? Of moet iedereen effectief een jaar wachten vooraleer ze kunnen beginnen?
Ik heb al van verschillende mensen gelezen dat ze hun proeven op een periode van een jaar of zelf langer hebben afgelegd. Andere hebben dit op enkele maanden kunnen doen.

Als ik het bekijk is er van april tot oktober 6 maanden tussen, is het mogelijk dat ik tegen dan al mijn proeven heb afgelegd?

Dank u

Groeten Laurie
Hey Laurie,

Bij mij heeft het in totaal toch zo'n 9 maanden geduurd... Zeker in de maanden juli & augustus loop je veel vertraging op omdat er dan veel van een vakantie genieten :)
Succes alvast!
TLF
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011, 20:45

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door TLF »

Depardieu schreefCOLON
TLF schreefCOLONZoersel, Why?
Gewoon uit interesse :)
Zijn er enkele zaken die we moeten voorbereiden?
Of weet jij iets meer over de opstart vd opleiding?
Men excuus voor het late antwoord.
Ik heb momenteel niets van extra info. Enkel mijn brief gisteren gekrechten dat men mij verwacht op 01/10/2013 om 08u00!
Robby schreefCOLONBen je nog niet ingelicht?
Typisch.
De opleiding blijft 12 maanden duren.
Na die 12 maanden word je als INP aangesteld.
Na 6 maanden word je geëvalueerd.
Bij positief resultaat blijft alles zoals het is.
Bij negatief resultaat, komt er 3 maanden bij.
Bij positief resultaat blijft alles zoals het is.
Bij negatief resultaat: ontslag mogelijk.

Dus: heel dat gedoe rond een langere opleiding is puur lucht: op papier is de opleiding langer. In praktijk krijg je een pak minder praktijkopleiding, plakken ze er 6 maanden 'stage' aan vast en zeggen ze dat de opleiding nu 18 maanden duurt.

En dan gaan ze ooit nog wel eens de opleiding effectief hervormen. Nu kan Milquet toch al zeggen dat ze de opleiding langer heeft gemaakt.

BTW: hoe die 6 maanden gaan ingevuld worden, waar ze worden gedaan en wie dat moet betalen ... dat weet niemand ...
Denk dus aan de tip in het bericht dat je hebt gekregen ...
Over welke tip ging het hier? altijd handing om ook te weten.

Al bevestiging gekregen?
Depardieu
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013, 14:52

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Depardieu »

Hey,

Gisteren ook mijn brief voor uitnodiging in de bus gekregen!
Nu is het wel degelijk officieel ;)

Weet er iemand wat meer over de eerste dagen? Moeten we voor 1 oktober al eens samenkomen of?
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door PieterGC »

Depardieu schreefCOLONHey,

Gisteren ook mijn brief voor uitnodiging in de bus gekregen!
Nu is het wel degelijk officieel ;)

Weet er iemand wat meer over de eerste dagen? Moeten we voor 1 oktober al eens samenkomen of?
Ik vermoed dat er voor 1 oktober reeds een infosessie gaat zijn waarbij je reeds een hoop informatie gaat krijgen, je overall, papieren en een fysiek testje. Dat is een initiatief van de school uit dat wij als eerste hebben ervaren en toch wel positief hebben ontvangen. Hierdoor gingen de eerste dagen iets vlotter omdat de informatie wat meer gespreid werd.

Verder zal zoals bij elke school de eerste dagen nog veel bezoekjes zijn van verschillende diensten, papieren invullen, uiteenzettingen,.. Je ziet het wel wanneer het zover is :) Cliché maar begin al aan je conditie te trainen, het zal nodig zijn!

En niet te vergeten, het cluedo spel :wink:
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Depardieu
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013, 14:52

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Depardieu »

Blijkbaar is er een aanvraag ingediend om de opleiding van oktober te verplaatsen naar december? Weet iemand hier iets meer over?
Tom8007
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2012, 20:59

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door Tom8007 »

Depardieu schreefCOLONBlijkbaar is er een aanvraag ingediend om de opleiding van oktober te verplaatsen naar december? Weet iemand hier iets meer over?
Ik heb dit bij ons op Vesta inderdaad ook opgevangen. Ik zal deze week eens rondhoren in hoeverre dit klopt en post hier het resultaat!
Lokale Politie Antwerpen
TLF
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011, 20:45

Re: Opleiding AINP Oktober 2013

Bericht door TLF »

Zou wel sneu zijn. Ontslag reeds gegeven, kan wel verlengd worden maar toch zou dat heel spijtig zijn! Hopelijk kom je iets te weten! Groeten
BUTTON_POST_REPLY