Bevestiging politieschool

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
SofieG
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2012, 16:15

Bevestiging politieschool

Bericht door SofieG »

Hoi iedereen,

Ik heb vorige week op 13 september 2012 DE brief ontvangen dat ik geslaagd ben voor de volledige selectieprocedure voor inspecteur van de politie. Ik heb toen een aantal dagen euforisch op een wolkje geleefd. ;-) Daarna heb ik onmiddellijk via een online formulier de keuze van mijn school moeten opgeven. Dit diende namelijk ten laatste op 14 september ingevuld te worden. Ik heb voor het klassieke instaptraject gekozen en de opleiding in PIVO van 3 december '12 aangeduid. Ik wou graag starten in oktober in OPAC aangezien ik van Gent afkomstig ben maar ik heb momenteel een vaste job met een opzegtermijn van 1,5 maanden.

Mijn vraag is eigenlijk wanneer je bevestiging krijgt van uw schoolkeuze. Op het online formulier staat er dat de lijsten van de scholen pas twee maanden voor het starten van de opleiding definitief afgesloten worden. In mijn geval zou dit betekenen dat ik pas bevestiging krijg begin oktober. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent? Hoeveel weken vooraleer de opleiding startte kregen jullie bevestiging? De reden dat ik dit vraag is omdat ik eigenlijk volgende week (laatste week van september) mijn opzeg zou moeten geven om in december te kunnen starten. Maar als ik volgende week nog geen bevestiging gekregen heb, ga ik natuurlijk mijn werk nog niet opzeggen. Voor hetzelfde geld mag ik dit jaar nog niet starten en zit ik dan nog een jaar zonder werk. Maar als ik pas volgende maand mijn werk opzeg en ik mag wel starten in december moet ik een opzegvergoeding betalen van een halve maand (ong. 1.500 €). Mijn baas zal namelijk niet akkoord zijn met een minnelijke schikking. :-( Ik zit dus een beetje in een moeilijke situatie. Ik wil die opzegvergoeding wel betalen als dat de enige manier is om te starten in december maar liever toch niet...
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: Bevestiging politieschool

Bericht door BjornV »

Er begint normaal ook een opleiding aan de OPAC in december heb ik opgevangen!

Voor meer info bel je best eens naar Annelies Huyghens. Dat nummer vind je op je brief van slagen.
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
BUTTON_POST_REPLY