Rechtstreekse selectie AP Zones Brussel + opleiding

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Rechtstreekse selectie AP Zones Brussel + opleiding

Bericht door Black Dog »

Ik zie op Jobpol dat er rechtstreekse selecties voor AP's zijn (inschrijving tot eind deze maand) voor bepaalde Brusselse zones. Nu zou ik me graag inschrijven voor de Zone Brussel hoofdstad/Elsene.

Ik heb altijd al in Brussel willen werken en gezien het commisariaat nog geen 5minuten stappen is van Brussel Centraal...kan ik binnen een uurke er geraken...wat redelijk aangenaam is gezien er +40minuten gewoon op de trein zitten is.

Maar mijn vraag is nu...

Neem je neemt nu deel aan die selectieprocedure en je bent geslaagd... wanneer zouden de opleidingen daarvoor dan starten in het GIP. Ik heb namelijk een project op het werk die ik zelf wil afwerken (ik laat niet graag iets onafgewerkt achter) en dat kan tot mei/juni 2011 duren.
Ik hou er rekening mee gezien ik vrijstelling heb voor de eerste proef het wel eens redelijk snel kan gaan.

Als je geslaagd bent, MOET je dan direct de eerste de beste opleiding meestarten? En weet er al iemand de opleiding datums voor 2011 op GIP? Om eerlijk te zijn zou het me uitkomen dat ik pas september/october 2011 aan de opleiding zou starten.

Ik vraag het hier eens en anders bel ik S&R in Brussel wel eens... :mrgreen:
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Rechtstreekse selectie AP Zones Brussel + opleiding

Bericht door Iced_Max »

Een volledige selectie en het doorlopen van de proeven duurt ongeveer een jaar.

Nadat je geslaagd bent in alle proeven krijg je een attest waarmee je aan de eerst volgende opleiding mag starten.

Uitstellen kan, ... maar daar moet je een goede reden voor hebben.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Rechtstreekse selectie AP Zones Brussel + opleiding

Bericht door Black Dog »

Iced_Max schreefCOLONEen volledige selectie en het doorlopen van de proeven duurt ongeveer een jaar.

Nadat je geslaagd bent in alle proeven krijg je een attest waarmee je aan de eerst volgende opleiding mag starten.

Uitstellen kan, ... maar daar moet je een goede reden voor hebben.
Weet 'k...daarom dat ik graag zou weten wanneer de opleidingen zijn in GIP tot eind 2011. Als het waar is dat er slechts 1x per jaar nog eens een opleiding start zo rond september/october...dan komt me dat meer dan goed uit. :mrgreen:
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Rechtstreekse selectie AP Zones Brussel + opleiding

Bericht door Neo »

Dat is allemaal moeilijk te zeggen en er moeten centjes zijn hé.
Voor een AP ligt dat anders, want daar betaalt de zone de lonen van de aspiranten.
In het GIP zal het dit jaar wellicht niet meer zijn.
Inspecteur Interventie
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Rechtstreekse selectie AP Zones Brussel + opleiding

Bericht door Black Dog »

Neo schreefCOLONDat is allemaal moeilijk te zeggen en er moeten centjes zijn hé.
Voor een AP ligt dat anders, want daar betaalt de zone de lonen van de aspiranten.
In het GIP zal het dit jaar wellicht niet meer zijn.
Inderdaad, er moeten vooral centjes zijn. Maar ik ga er toch van uit dat als er nu pas zo'n selectieprocedure wordt geplaatst dat er dan ook budgetair rekening mee is gehouden om 1. ze aan te werven en 2. een opleiding te voorzien.

Wat ik vooral raar vind is dat de vorige 2 selectieprocedures die werden opgestart voor AP's (begin dit jaar en daarvoor al een goed jaar geleden), is dat dit telkens procedures zijn om de "reserve" aan kandidaat AP's wat aan te dikken is voor bepaalde regio's, en dat het Brussels gewest toch ook telkens in aanmerking kwam bij de vorige procedures...en dat er nu toch nog toch rechtstreeks een selectieprocedure is voor bepaalde Brusselse politiezones omdat er blijkbaar toch niet genoeg gegadigden zijn die er willen op ingaan. De limiet per zone staat op 450 inschrijvingen... het zou me zéér verwonderen moest dit aantal behaald worden. Bij die directie selectieprocedure van INP (wijkagent) in Gent 2 jaar geleden haalden ze net 400 inschrijvingen...over 2 selectieprocedures...en er waren er denk 'k nog net 10 geslaagd. :roll: Denk dat het geld ineens op was... :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY