Selectiecommissie Calog personeel

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
xarentia
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2016, 15:34

Selectiecommissie Calog personeel

Bericht door xarentia »

Dag allemaal, daar ik op het forum zeer weinig kan terugvinden over het selectiegesprek voor een Calog functie, maak ik er een nieuw onderwerp van :wink:

Het is een administratieve functie bij de lokale politie. Ik weet al dat er een dilemma zal besproken worden a.d.h.v. de deontologische code, er is heel wat arbeidswetgeving (RPPOL) die ik dien te kennen. En ik ga er van uit best ook de waarden van de lokale politie, de structuur en korpschef en dergelijke te kennen. En de competenties voor de functie en de functie-inhoud.

Ik vraag me echter af in hoever ik ook op de hoogte moet zijn van:
- de structuur van de Federale politie
- de Verschillende diensten (bestuurlijk, gerechtelijk, lokaal, federaal niveau)
- actua
- waarden federale politie, excellente politiezorg
- rangen binnen de politie
*Eigenlijk hetgeen ik hier steeds lees op het forum voor de selectiecommissie voor politieambtenaren.*


En wil ook even afstemmen of ik een goed begrip heb van de mobiliteit binnen de politie voor Calog personeel (dit onderdeel is namelijk nog niet volledig aanwezig op de jobpol website).
Als ik het goed begrijp kan je na een bepaald aantal jaren anciënniteit en een positief evaluatiegesprek (meest recente) deelnemen aan de selectieprocedure voor een functie die één stap hoger ligt (bijv. van C naar B).
Dit alleen indien je daarvoor ook het juiste diploma hebt (anders dien je eerst een 'vergelijkend examen' af te leggen, dat indien geslaagd gelijk staat aan het diploma).
Er dient dus een vacature te zijn en je neemt samen met externe kandidaten deel aan de selectieprocedure. Klopt dat zo?

Alvast enorm bedankt!
BUTTON_POST_REPLY