Pompen

Forumregels
Afbeelding
Domi
__________________________
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010, 21:24

Pompen

Bericht door Domi »

Vraagje aan de aspiranten

Hoeveel keer moet een vrouw (van 24) kunnen pompen voor de helft van de punten?
Ik heb hier al opt forum gezocht maar vind precies tegenstrijdige antwoorden.

Merci!
Groetjes,
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Pompen

Bericht door kevinvda »

11-12 keer is de helft van de punten bij vrouwen. ( binnen de minuut)
Meer dan 20 is een 10 bij de vrouwen...
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Pompen

Bericht door Black Dog »

Dus alle 3 seconden 1 uitvoeren is een 10 bij vrouwen...moet toch lukken als je daar een beetje op oefent.
Domi
__________________________
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010, 21:24

Re: Pompen

Bericht door Domi »

@ kevinvda: merci
@ blackdog: ik hoop het maar, een ramp bij mij, ik geraak amper ene keer terug omhoog, niet te doen :oops:
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Pompen

Bericht door Math »

En nu komt de vraag. HOeveel is dat bij mannen?
Start opleiding Agent 2012
Gebruikers-avatar
Arclaud
__________________________
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010, 19:37

Re: Pompen

Bericht door Arclaud »

Math schreefCOLONEn nu komt de vraag. HOeveel is dat bij mannen?

21 maal voor de helft van de punten als ik me niet vergis... Wil je het maximum halen, dan moet je 41 keer opdrukken.
Promotie 28 - Campus Vesta
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Pompen

Bericht door VRS »

Serieus verschil :eek: Ik kan verstaan dat de dames niet dezelfde spierkracht hebben, maar is de helft van de mannen niet heel weinig?
Gebruikers-avatar
Arclaud
__________________________
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010, 19:37

Re: Pompen

Bericht door Arclaud »

Hielcom schreefCOLONSerieus verschil :eek: Ik kan verstaan dat de dames niet dezelfde spierkracht hebben, maar is de helft van de mannen niet heel weinig?
Het is voor discussie vatbaar, ik heb er ook zo mijn idee over... :-)
Promotie 28 - Campus Vesta
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Pompen

Bericht door Black Dog »

@Domi: Ik zou me daar niet teveel in stresseren. Je zal er niet meer of mindere politieambtenaar mee zijn of je nu wel al dan niet goed kunt pompen. Eerlijk gezegd denk ik dat de sportproeven "hun" maar weinig kunnen schelen. Ik heb nog nooit gehoord iemand niet geslaagd te zijn omdat hij/zij "gebuisd" was op een onderdeel van z'n sportproeven. Bij God...ik ken zelfs iemand die door stress bij de zwemproeven naar de bodem van het zwembad was gezonken en ze letterlijk van de bodem hebben mogen halen en ze was op het einde van de rit nog geslaagd. Denk dat je al niet veel lager kunt zinken (nogal een woordspeling hé) dan dit om uiteindelijk gebuisd te geraken.

Zo zie je maar hoe sportproeven doorwegen....héél weinig dus.

No worries!
Domi
__________________________
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010, 21:24

Re: Pompen

Bericht door Domi »

Black Dog schreefCOLON@Domi: Ik zou me daar niet teveel in stresseren. Je zal er niet meer of mindere politieambtenaar mee zijn of je nu wel al dan niet goed kunt pompen. Eerlijk gezegd denk ik dat de sportproeven "hun" maar weinig kunnen schelen. Ik heb nog nooit gehoord iemand niet geslaagd te zijn omdat hij/zij "gebuisd" was op een onderdeel van z'n sportproeven. Bij God...ik ken zelfs iemand die door stress bij de zwemproeven naar de bodem van het zwembad was gezonken en ze letterlijk van de bodem hebben mogen halen en ze was op het einde van de rit nog geslaagd. Denk dat je al niet veel lager kunt zinken (nogal een woordspeling hé) dan dit om uiteindelijk gebuisd te geraken.

Zo zie je maar hoe sportproeven doorwegen....héél weinig dus.

No worries!
Hoi Blackdog,

Merci voor de aanmoediging! :-) Ge zijt er idd geen betere of slechtere PA door maar wil het gewoon graag kunnen omdat ik mij nie grandioos belachelijk wil maken ... Sport is echt een probleem voor mij. Zo moet er ook 5km gelopen kunnen worden op 28.5min en kzit nu nog maar aan 4km op die tijd (om dan nog maar de helft van de punten te halen!) Aargh frustratie alom :-) Theorie zal dan wel weer geen probleem vormen omdat ik crimi heb gedaan en vrij goed kan leren, en dankzij mijn opleiding toch al een goeie basis heb. Ochja we shall see zeker. Kan nie meer doen dan mijn best e :-) Maar eerst nog slagen voor mijn vierde proef vooraleer ik helemaal doordraaf

Groetjes,
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Pompen

Bericht door sassa »

@ Domi

Zoals Black Dog zegt, niet teveel stressen! Je moet niet alles van de sport superperfect kunnen hoor, heb gehoord van mijn vriend die de opleiding al een paar jaar achter de rug heeft en nu zelf instructeur is op een van de politiescholen, dat ze een evolutie in je sport willen zien!! Daarmee bedoel ik dat je ze in een stijgende lijn willen zien gaan betreffen de verschillende sportgedeelten, zoals zwemmen, lopen, pompen, sit - ups :-) als je bv. in het begin maar met moeite 3x kon/kan pompen en naar het einde lukt het je al om 10x te pompen zullen ze zien dat je eraan gewerkt hebt dus ze zien een positieve evolutie :-) :-) en dat is belangrijk voor hen en zoals Black Dog op het einde zegt, de sportproeven wegen niet zoveel door hoor!

Was daarvoor ook aan het panikeren, maar ondertussen heb ik in de fitness waar ik 4x in de week ga trainen een personal trainer aangesproken en die heeft me oefeningen gegeven om spieren in mijn bovenarmen en schouders, die belangrijk zijn bij het pompen, want dat is ook iets wat ik niet zo supergoed kan, maar ondertussen kan er nu ook al 14x pompen zonder probleem dus ....

grtz
WPS klas 27
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Pompen

Bericht door Dimitri »

Zoals een kennis van mij zei toen hij geslaagd was bij de opleiding: Van de sport moet je je in principe niet veel aantrekken. Als het enkel maar dat is waar je niet zo goed op presteert, zal je wel slagen echter kan je wel serieus je puntentotaal optrekken dus kan je het wel bekijken als een leuk extraatje. (en eigenlijk is het jammer dat het zo is he)
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Pompen

Bericht door Robby »

Dat is altijd zo geweest.
Persoonlijk vind ik dat oneerlijk.
't Is zowat gelijk op de Amerikaanse scholen: als je goed kunt sporten, dan moet je gewoon slagen, de punten gaan dan wel omhoog met je sportresultaten.
Zo krijg je het perverse resultaat dat iemand zwakker is op de theorie/praktijk dan iemand anders, maar toch een beter eindresultaat behaalt.
En dan verschilt het nog van school tot school. (Net zoals je niet in elke school een portfolio moet maken ... qua eenheid kan dat tellen ... )
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Pompen

Bericht door VRS »

Persoonlijk ben ik niet die durfal die graag hoge muren en sportramen opklautert, deathrides en andere bootcampstunts doet; maar ik vind het toch spijtig dat sport en fysieke conditie blijbkaar niet zwaar doorwegen bij de eindbeslissing. Dan doel ik vooral op het lopen en sprinten, dat functioneel parcours, behendigheid en verdedigingssporten. Dat lijkt me toch elementair en ook qua professionaliteit en uitstraling niet te onderschatten. De conditie verdwijnt sowieso al vlug genoeg door ganse dag in een combi te zitten vermoedelijk, dus ook onderhoud na afstuderen mag wel.
Maar het functioneel parcours is toch nog steeds een heel belangrijk element in de evaluatie, want dat had ik zo toch begrepen van wat er allemaal over verteld is geweest?

Allemaal gemakkelijk gezegd natuurlijk, want hoe vaak ik al sportieve voornemens had en die niet lang volgehouden heb... maar het element "druk" is een belangrijke factor. En tijd.

Robby: dan moet men zich gewoon aan bepaalde quota houden, zonder mogelijkheid om het een met het ander op te halen. Ik zeg niet dat men niet wat mild mag zijn hier en daar, maar misschien iets strikter dan nu paal en perk stellen.
En inderdaad, elke school legt andere accenten: de OPAC en GIP zouden meer de nadruk op sport en discipline leggen, terwijl er in de WPS geen sprake is van ochtendappels, er niet meer geleerd wordt te marcheren en alles draait om de sociaal-werker-aanpak :roll:
Met wat geluk brengt de opleidingshervorming soelaas te komende jaren.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Pompen

Bericht door Dimitri »

Ik begin pas in oktober aan mijn opleiding maar heb een kennis en een vader (wel recent gepensioneerd) die bij de politie werken zodat ik toch wat indrukken heb.

Wat me een beetje stoort is dat de lat tijdens de selectie hoog gelegd wordt (terecht) en dat je sportproeven moet doen en een medische keuring. Erg jammer vind ik het dan dat eenmaal je de opleiding volbracht hebt, je als het ware een vrijgeleide krijgt op gebied van sportieve prestaties. Althans is dat de indruk die ik krijg. Hoe anders kan ik dit interpreteren als ik wijkagenten zie waarvan hun hemdknopjes nauwelijks toekunnen en op openbarsten staan. En dit komt niet omdat ze een maatje te klein aanhebben. Je krijgt om de zoveel tijd een medische keuring maar verder dan wat standaard testen (gehoor, pancarte lezen ed.) gaat dit niet en ik vraag me ook af wat er effectief zou gebeuren als je hier slecht op presteert. Zo heeft mijn vader al sinds halverwege zijn twintiger jaren een bril en is dit met de loop der jaren er zeker niet op verbeterd. Hij draagt nu zelfs multifocale glazen. De laatste jaren moet hij niet proberen op de medische keuring om oogtest en dieptetest te doen zonder bril, het gaat gewoon niet.

Als ik dan de verhalen hoor van mensen die met mij de medische keuring moeten doorstaan en al wat problemen krijgen vanaf een afwijking groter dan enkele punten, dan vraag ik me af waarom er zo moeilijk over gedaan wordt bij (meestal) jonge gasten tijdens de selectie maar eens na slagen van deze test, er niet meer echt naar gekeken wordt.

@Hielcom
Hoe het er precies aan toegaat op de verschillende scholen, is me een beetje vreemd. Wel weet ik dat WPS de school zal zijn waar ik me zal aanmelden in oktober. Dit werd me door jonge collega's van mijn vader een beetje afgeraden omdat ze vonden dat je daar buiten komt als sociaal werker ipv. "flik". Daar heb ik toch even over nagedacht en uiteindelijk ben ik wel vrij pro-sociaal-werker aanpak tijdens de opleiding. Het lijkt me immers makkelijker de harde aanpak in de praktijk te leren dan goed om te gaan met mensen vooraleer er naar de harde aanpak moet worden omgeschakeld. Toevallig heb ik gisteren net een artikel gelezen over Zone Vlas en hoe ze de voetbalwedstrijden voor KV Kortrijk de laatste 2 seizoenen aanpakten. 2 seizoenen geleden stonden ze daar met liefst 128 politie agenten op de match. De Korpschef heeft een nieuw plan uitgewerkt en naar een "softere" aanpak gegaan die onder andere inhoud dat de aanwezige politieagenten zowel in burger als uniform op goed zichtbare plaatsen staan en de mensen verwelkomen en de overtreders apart nemen en een waarschuwing geven en zeggen welke wet ze overtreden hebben voor er daadwerkelijjk PV's opgesteld worden of een stadionverbod.

Ook moeten de bezoekende supporters niet meer via bussen en combiregeling tot aan het stadion geleid worden. De balans na 2 seizoenen? Slechts een 15-tal aanwezige politie agenten en zo goed als geen overtredingen meer.

Maar ik besef ook dat ik geen persoonlijke ervaringen heb in het ganse gebeuren en misschien zie ik het ook allemaal wat te idealistisch ook. Jullie praten ook veel meer uit ervaring en ik zal misschien in een jaar of 2 wel een gans andere mening posten ;-)
BUTTON_POST_REPLY