Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Domi
__________________________
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010, 21:24

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Domi »

Je krijgt je tijd bij iedere ronde te horen :-)
Ik snap je zenuwen wel hoor maar op adrenaline kan je zoveel, tis echt niet zo moeilijk om te halen hoor ..
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door .Jonas »

Ties schreefCOLONWeet er iemand of er in Genk een klok ofzo hangt?

Ik ben zaterdag in de sporthal van mijn gemeente gaan oefenen en ik had een parcours opgesteld zoals Kevin1 dat had gedaan. Ik was binnen de tijd (wel maar nipt), maar ik kon natuurlijk een paar dingen niet echt nabouwen.

Voor de trappen had ik gewoon een bankje gebruikt, maar volgens mij duurt het langer om 11 treden op te lopen + af te springen dan dat ik 5x op en af op een bankje spring.

Voor de evenwichtsbalk had ik 2 banken achter elkaar gelegd (wat dus uiteindelijk bijna 6 meter was terwijl de balk op het examen 'slechts' 4m lang is), maar bij mijn training lag ze wel gewoon op de grond, terwijl je bij het examen eerst nog op een plint moet.

Dat alles bij elkaar ben ik wel bang voor de dag van het examen. Mijn evenparcours deed ik nipt op tijd, maar ga ik het bij het examen halen?
Vandaar dat ik me afvroeg of er een klok is. Ik weet namelijk dat ik zal "doodgaan" op die 3'30 :whoeha: maar stel dat ik aan mijn laatste ronde bezig ben en ik ben doodop, maar ik weet dat ik het kan halen als ik nog een tandje bijsteek, dan vind ik die moed wel ;-)

Ik kan natuurlijk ook voor mezelf "doen alsof" ik het net ga halen als ik nog sneller ga, maar met echte adrenaline werkt het toch beter ;-)

Ik ben er echt al zo zenuwachtig voor hé! Niet te doen :-)
Weet er iemand hoe het voor XoO verlopen is? (Katie misschien?)
De verantwoordelijke geeft na elke ronde uw tussentijd (was toch zo bij mij), dus dat is beter dan een klok (die toch wel je concentratie wat wegneemt). Als uw tussentijd na ronde 2 onder 2min 20 seconden, dan moet je een tandje bijsteken als je het alsnog wilt halen.;-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

.Jonas schreefCOLON De verantwoordelijke geeft na elke ronde uw tussentijd (was toch zo bij mij), dus dat is beter dan een klok (die toch wel je concentratie wat wegneemt). Als uw tussentijd na ronde 2 onder 2min 20 seconden, dan moet je een tandje bijsteken als je het alsnog wilt halen.;-)
Wel bij mijn oefening had ik net 1 min voor mijn eerste rondje, na mijn 2de zat ik aan 2'10 en ik eindigde op 3'20 :-)

Dus al bij al had ik zowat dezelfde snelheid per ronde (op een paar seconden na).

Ik moet wel zeggen dat:
- ik al de hele dag thuis aan het poesten was geweest
- het half 3 was toen ik dat deed en ik sinds s ochtends niet meer gegeten had
- ik maar 1 rondje had gelopen als opwarming
- we het parcours een beetje groter hadden gemaakt dan het in het echt zal zijn
- ik bij het bankje deed: rechts op, links op, rechts af, links af. En dit 5 x. Dit zijn dus 20 'bewegingen' terwijl er 'slechts' 11 treden zijn

maar ook natuurlijk:
- geen 2de plint om op de evenwichtsbalk te geraken
- geen echte trappen (die zullen toch nét wat moeilijker zijn dan bankje op en af)
- geen 2m dieptesprongoefening

Er waren dus bij het oefenen een paar dingen waardoor ik meer tijd verloor dan bij het echte parcours, maar bij het echte zijn er ook een aantal extra dingen.
Ik hoop dat dat mekaar wat opheft bij het echte examen en dat mijn tijd dan op zijn minst even goed zal zijn als bij mijn oefening.

Mijn grootste 'probleem' is wat ik bij de oefening ook al ervaarde: "zwart zien". Want spierpijn ofzo had ik niet.
En ik vraag mij echt af of dat "zwart zien" nou te maken heeft met ofwel zuurstoftekort (omwille van de nog niet goed genoege conditie) of te lage suikerspiegel.

Maar gelukkig zal adrenaline - zoals domi al zei - veel doen :-)
Ik weet dat ik daar een hele portie van zal hebben de dag van het examen!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Niet pannikeren, zal je wel lukken en de dag zelf heb je voldoende adrenaline in je lichaam en da zal ook wa helpen hoor ... ik was één brok stress...wanneer je aan de beurt bent is het verstand op nul en alles geven wat je in je hebt :-)
En zoals .Jonas zegt, er is iemand die na elke ronde je tijd zegt ... wat ik zeer handig vond!! Wel een tip, geef niet meteen volle bak in de eerste ronde ... ikzelf heb dat wel gedaan, waardoor ik in de eerste ronde een snelle tijd had, maar bij de derde ronde had ik toch wel moeite ze, omdat ik in het begin teveel heb gegeven ... desondanks heb ik wel nog een supertijd neergezet van 3 min ... allez da vond ik toch van mezelf als 31jarige vrouw en ik was de oudste die dag :-) van de vrouwen hé! De mannen deden het natuurlijk wel veel beter, maar sommigen hadden hun toch wel mispakt hoor!!!!!
Daarna is het 5 dec bekomen en dan nog het laatste uit je halen voor de krachtproef maar deze gaat eigenlijk zeer vlot ze!

Succes, als je nog iets wil weten, let me know!!!
WPS klas 27
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Morgen is het dan zo ver! :-)
Deze nacht heb ik alvast niet veel geslapen :-(

Ik heb al verschillende keren gelezen en te horen gekregen dat ik de eerste ronde niet alles moet geven, wel in de 3de ronde alles geven, maar ik ken mezelf en ik weet dat dat niet lukt.
Ik ben veel te bang dat ik te veel tijd ga verspillen door de eerste ronde "op het gemak" te doen. Ik ga het sowieso moeilijk hebben in de derde ronde en dan heb ik dan liever wat meer tijd over dan dat ik dan echt moet zitten pushen... want als het dan niet gaat, dan heb ik pech en ben ik over de 3'30.
Ik weet sowieso dat ik het hele parcours niet op 2 min zal doen ofzo, het zal sowieso rond de 3' liggen. Ik hoef dat niet onder tafels en stoelen te steken, zo is het nu eenmaal.
Ik ben ook "maar" 2 maand geleden begonnen met trainen dus het is niet dat ik op die 2 maand ineens een topatleet ben ;-)

Het zijn eigenlijk "maar" 3'30 hé Maar ik zal toch blij zijn dat ik ervan af ben.

I'll keep you posted!
En duimen hé allemaal ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Denk aan wat ik zei en ga er volledig voor!

Succes en kzal in ieder geval duimen, laat es weten hoe het verlopen is hé!

Grtz
WPS klas 27
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Rolmops1 »

Niet te veel stressen :wink: Zal heus wel lukken! En of je nu het parcours in 2 minuten of 3 minuten aflegt dat maakt niet uit!

Succes!
Domi
__________________________
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010, 21:24

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Domi »

Ties schreefCOLONMorgen is het dan zo ver! :-)
Deze nacht heb ik alvast niet veel geslapen :-(

Ik heb al verschillende keren gelezen en te horen gekregen dat ik de eerste ronde niet alles moet geven, wel in de 3de ronde alles geven, maar ik ken mezelf en ik weet dat dat niet lukt.
Ik ben veel te bang dat ik te veel tijd ga verspillen door de eerste ronde "op het gemak" te doen. Ik ga het sowieso moeilijk hebben in de derde ronde en dan heb ik dan liever wat meer tijd over dan dat ik dan echt moet zitten pushen... want als het dan niet gaat, dan heb ik pech en ben ik over de 3'30.
Ik weet sowieso dat ik het hele parcours niet op 2 min zal doen ofzo, het zal sowieso rond de 3' liggen. Ik hoef dat niet onder tafels en stoelen te steken, zo is het nu eenmaal.
Ik ben ook "maar" 2 maand geleden begonnen met trainen dus het is niet dat ik op die 2 maand ineens een topatleet ben ;-)

Het zijn eigenlijk "maar" 3'30 hé Maar ik zal toch blij zijn dat ik ervan af ben.

I'll keep you posted!
En duimen hé allemaal ;-)
Ge moogt u echt nie opblazen in de eerste ronde, dan valt ge hoogstwaarschijnlijk stil wanneer ge in de derde rond zit. Ge krijgt uw tussentijd toch telkens, als ge daar rond de minuut blijft komt da zeker goed! No worries, is echt nergens voor nodig, toi toi toi toi morgen!
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ik was er niet door :-(

Ik was me zo aan het concentreren op de verschillende oefeningen zelf dat ik 2x vergeten ben om rond een paaltje te lopen (wat dus écht stom is, vooral als je weet dat ik bij het opstellen van een oefenparcours geen enkel paaltje vergeten was) en bovendien heb ik 2x het matje met mijn hiel geraakt. Ipv een beetje uit te rekenen waar ik ging uitkomen, sprong ik gewoon vanaf het moment dat ik wist dat ik geen volledige stap meer kon zetten voor de mat. En waarschijnlijk ben ik dan 2x begonnen met springen toen ik nog 10 cm voor de mat was.

En dat allemaal omdat ik zo zenuwachtig was, want ik kon het bij het oefenparcours wel allemaal goed.
Ik was in totaal 20 seconden te laat... als ik die 4 fouten niet gemaakt had was ik er wel (nipt) door geweest.

Grote teleurstelling dus, maar niets aan te doen.
Ik weet nu wel zeker dat ik er niet meer bij zal zijn voor de opleiding van dit jaar dus nu ga ik me ook niet meer 'haasten' om me opnieuw in te schrijven voor de proeven. Ik ga me pas terug inschrijven als mijn conditie een stuk hoger ligt zodat ik tijdens de proef mezelf enerzijds niet de hele tijd moet zitten oppeppen met "komaan, ik kan het, volhouden", en anderzijds zodat ik ook meer tijd heb om echt op te letten. Nu wist ik dat het nipt zou worden en ik was me veel te hard aan het concentreren op het volhouden.
Als mijn conditie hoger ligt dan hoef ik daar al niet meer aan te denken.

Ik ga zien wanneer ik me terug inschrijf, maar op zich maakt het nu niet meer uit of dat binnen 2, 3 of 4 maand is.
Liever me pas binnen 4 maand inschrijven als ik zeker weet dat ik het 'met gemak' aankan dan me weer haasten en me alweer binnen 2 maand inschrijven.

Ik zal moeten letten op mijn gewicht. Ik ben niet 'dik' maar ik heb toch wat kilo's teveel en als ik lichter zal zijn, zullen de proeven ook gemakkelijker zijn. Nu sleep ik immers die extra kilo's mee.

Ik had zo gehoopt om hier leuk en prettig nieuws te posten, maar het zal dus voor de volgende keer zijn!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Jens »

Ties schreefCOLONIk was er niet door :-(

Ik was me zo aan het concentreren op de verschillende oefeningen zelf dat ik 2x vergeten ben om rond een paaltje te lopen (wat dus écht stom is, vooral als je weet dat ik bij het opstellen van een oefenparcours geen enkel paaltje vergeten was) en bovendien heb ik 2x het matje met mijn hiel geraakt. Ipv een beetje uit te rekenen waar ik ging uitkomen, sprong ik gewoon vanaf het moment dat ik wist dat ik geen volledige stap meer kon zetten voor de mat. En waarschijnlijk ben ik dan 2x begonnen met springen toen ik nog 10 cm voor de mat was.

En dat allemaal omdat ik zo zenuwachtig was, want ik kon het bij het oefenparcours wel allemaal goed.
Ik was in totaal 20 seconden te laat... als ik die 4 fouten niet gemaakt had was ik er wel (nipt) door geweest.

Grote teleurstelling dus, maar niets aan te doen.
Ik weet nu wel zeker dat ik er niet meer bij zal zijn voor de opleiding van dit jaar dus nu ga ik me ook niet meer 'haasten' om me opnieuw in te schrijven voor de proeven. Ik ga me pas terug inschrijven als mijn conditie een stuk hoger ligt zodat ik tijdens de proef mezelf enerzijds niet de hele tijd moet zitten oppeppen met "komaan, ik kan het, volhouden", en anderzijds zodat ik ook meer tijd heb om echt op te letten. Nu wist ik dat het nipt zou worden en ik was me veel te hard aan het concentreren op het volhouden.
Als mijn conditie hoger ligt dan hoef ik daar al niet meer aan te denken.

Ik ga zien wanneer ik me terug inschrijf, maar op zich maakt het nu niet meer uit of dat binnen 2, 3 of 4 maand is.
Liever me pas binnen 4 maand inschrijven als ik zeker weet dat ik het 'met gemak' aankan dan me weer haasten en me alweer binnen 2 maand inschrijven.

Ik zal moeten letten op mijn gewicht. Ik ben niet 'dik' maar ik heb toch wat kilo's teveel en als ik lichter zal zijn, zullen de proeven ook gemakkelijker zijn. Nu sleep ik immers die extra kilo's mee.

Ik had zo gehoopt om hier leuk en prettig nieuws te posten, maar het zal dus voor de volgende keer zijn!
Ik vind het zeer jammer voor u. Je had je nochtans zeer goed voorbereid.
Blijven oefenen en trainen zo ik zeggen... En vooral de moed niet in de schoenen laten zakken! Volgende maal beter!
Veel succes!!!
Inspecteur van politie
cero
Politie
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door cero »

Je zal langer dan 4 maanden moeten wachten.
Wanneer je niet slaagt voor een proef dien je 1 jaar te wachten alvorens je je terug kan opgeven voor de selectieprocedure.
Worden niet toegelaten tot de selectieproeven, de kandidaten die:
(7) minder dan één jaar geleden in kennis werden gebracht van hun mislukking voor een eerder
afgelegde selectieproef van hetzelfde kader.
Dit is te vinden in het selectiereglement op jobpol.be
Linkje


Dit tenzij je een herkansing hebt, dan moet het na twee maanden en binnen het jaar.
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

feoner schreefCOLONJe zal langer dan 4 maanden moeten wachten.
Wanneer je niet slaagt voor een proef dien je 1 jaar te wachten alvorens je je terug kan opgeven voor de selectieprocedure.
Worden niet toegelaten tot de selectieproeven, de kandidaten die:
(7) minder dan één jaar geleden in kennis werden gebracht van hun mislukking voor een eerder
afgelegde selectieproef van hetzelfde kader.
Dit is te vinden in het selectiereglement op jobpol.be
Linkje


Dit tenzij je een herkansing hebt, dan moet het na twee maanden en binnen het jaar.
Ja maar die herkansing krijg ik toch:
d. Wat gebeurt er bij een mislukking?
Om te slagen voor deze proef, beschikt de kandidaat over een eerste deelname gevolgd
door, indien nodig, een herkansing.
Bij een herkansing moeten steeds de twee delen van het functioneel parcours worden
afgelegd, zelfs indien men maar voor één onderdeel mislukte bij de eerste deelname.
De herkansing mag niet plaatsvinden in een termijn van minder dan twee maanden en
meer dan één jaar.

Waarom zou ik die niet krijgen? Dit is toch pas de eerste keer dat ik ga.

Dan lees ik wat verder en dan stel ik mij toch een paar vragen:
De kandidaat die bij de herkansing de vereiste minima opnieuw niet behaalt wordt
beschouwd als mislukt en verliest één van de drie kansen van deelname aan de
selectieproeven van het desbetreffende kader
. Dit geldt eveneens voor de kandidaat
waarvoor de maximumtermijn van één jaar, vanaf de datum van de mislukking, is
verstreken zonder zich opnieuw te hebben aangeboden voor het functioneel parcours. De
kennisgeving van deze mislukking zal schriftelijk worden bevestigd door de directie van
de rekrutering en van de selectie. De brief zal eveneens de modaliteiten om opnieuw in te
schrijven vermelden. De kandidaat die zich in een dergelijke situatie bevindt zal één jaar
moeten wachten vooraleer zich opnieuw in te schrijven
De herkansing betekent dat je al voor de 2de maal deelneemt aan de proef, en toch verlies je slechts je 1ste kans? Ik dacht dat - moest ik de 2de maal niet slagen - ik dan al 2 kansen verloren had... (niet dat ik plan om weer niet door te geraken hoor, maar gewoon even terzijde ;-))

En heb je slechts 3 kansen voor héél het selectieparcours?! Want zo staat het er wel. Ik dacht dat men 3 kansen per proef had...
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Indien je niet slaagt voor het functioneel parcours, dien je geen jaar te wachten op je je opnieuw in te schrijven hoor, je mag zelf na minstens 2 maand een herkansing wagen :whoeha:
WPS klas 27
cero
Politie
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door cero »

Ties schreefCOLON
feoner schreefCOLONJe zal langer dan 4 maanden moeten wachten.
Wanneer je niet slaagt voor een proef dien je 1 jaar te wachten alvorens je je terug kan opgeven voor de selectieprocedure.
Worden niet toegelaten tot de selectieproeven, de kandidaten die:
(7) minder dan één jaar geleden in kennis werden gebracht van hun mislukking voor een eerder
afgelegde selectieproef van hetzelfde kader.
Dit is te vinden in het selectiereglement op jobpol.be
Linkje


Dit tenzij je een herkansing hebt, dan moet het na twee maanden en binnen het jaar.
Ja maar die herkansing krijg ik toch:
d. Wat gebeurt er bij een mislukking?
Om te slagen voor deze proef, beschikt de kandidaat over een eerste deelname gevolgd
door, indien nodig, een herkansing.
Bij een herkansing moeten steeds de twee delen van het functioneel parcours worden
afgelegd, zelfs indien men maar voor één onderdeel mislukte bij de eerste deelname.
De herkansing mag niet plaatsvinden in een termijn van minder dan twee maanden en
meer dan één jaar.

Waarom zou ik die niet krijgen? Dit is toch pas de eerste keer dat ik ga.

Dan lees ik wat verder en dan stel ik mij toch een paar vragen:
De kandidaat die bij de herkansing de vereiste minima opnieuw niet behaalt wordt
beschouwd als mislukt en verliest één van de drie kansen van deelname aan de
selectieproeven van het desbetreffende kader
. Dit geldt eveneens voor de kandidaat
waarvoor de maximumtermijn van één jaar, vanaf de datum van de mislukking, is
verstreken zonder zich opnieuw te hebben aangeboden voor het functioneel parcours. De
kennisgeving van deze mislukking zal schriftelijk worden bevestigd door de directie van
de rekrutering en van de selectie. De brief zal eveneens de modaliteiten om opnieuw in te
schrijven vermelden. De kandidaat die zich in een dergelijke situatie bevindt zal één jaar
moeten wachten vooraleer zich opnieuw in te schrijven
De herkansing betekent dat je al voor de 2de maal deelneemt aan de proef, en toch verlies je slechts je 1ste kans? Ik dacht dat - moest ik de 2de maal niet slagen - ik dan al 2 kansen verloren had... (niet dat ik plan om weer niet door te geraken hoor, maar gewoon even terzijde ;-))

En heb je slechts 3 kansen voor héél het selectieparcours?! Want zo staat het er wel. Ik dacht dat men 3 kansen per proef had...

Je hebt inderdaad een herkansing, dit na twee maanden maar binnen een jaar en ook enkel voor het functioneel parcour.

Ik hoor ook vaak mensen zeggen dat je 3 kansen hebt per proef, maar als ik het niet mis heb klopt dit niet.
Je hebt 3 kansen voor de ganse procedure.
Laatst gewijzigd door 1 op cero, in totaal 21 keer gewijzigd.
cero
Politie
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door cero »

En volgens dit heb je maar 3 kansen voor de hele selectieprocedure.
Worden niet toegelaten tot de selectieproeven, de kandidaten die:

(5) reeds driemaal niet slaagden in de selectieprocedure voor de toelating tot de beoogde
basisopleiding;
BUTTON_POST_REPLY