enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
liasse
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 19:34

enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door liasse »

Kan er mij eens iemand wat goede moed geven iv met volgende puntjes nadat ik de medische en sportproeven heb afgelegd?
Ik ben geslaagd in het functioneelparcours en medisch was alles ook perfect...of toch bijna. Ik heb namelijk enkele taoeages op m'n bovenarmen en men nam daar foto's van. Toen namen ze ook foto's met een t-shirt aan en dan waren ze niet te zien. één tatoeage staat namelijk op m'n voorarm...van toen ik bij de para's was. een parrachute met twee vleugels. De dokter schreef alles op erover en vroeg ook wat het was. Ik zei nog dak ze direct zou wegdoen als dat nodig was. Ik ben er niet gerust in,zouden ze mij daarvoor afkeuren? ben overal in geslaagd en heb een onberispelijke staat. en nog een bijkomend vraagje,nu wacht ik de selectiecomissie af. Men zei dat we zelf op zoek moeten gaan naar een zone alvorens we naar school kunnen. Wat als ik geen zone vind of hoe gaat dat in z'n werk? ik zou niet graag op een wervingsreserve-lijst komen,maar direct naar school kunnen. ook al begin ik in Brussel. wie kan me helpen?
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door kevinvda »

De criteria voor de selectie staan uitgebreid verduidelijkt op de site van jobpol.be .

Ik dacht dat tatoeages niet zichtbaar mochten zijn bij het dragen van het uniform (dus ook niet bij polo/t-shirt)
Er zijn er al geweest bij wie dit het geval was en na verwijdering ervan was er geen probleem meer. Hou welk rekening met een pak vertraging voor je selectie hierdoor.

Een zone moet je enkel zoeken voor de opleiding indien je voor AP ( agent politie) gaat. Aspirant inspecteurs hoeven dit niet te doen.
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Kevin Lievens »

Niet direct panikeren, je kan beter je oor te luister leggen bij de medische dienst te Brussel.

Mijn tattoo hebben ze toen ook nagemeten, tot zelfs nagetekend op mijn medisch dossier.
(zal geen digitale cam vrij geweest zijn :wink: )

Als ik een polo zou dragen komt die eronder uit, maar ik draag geen polo's... dus heb ik dat probleem niet.

Als agent dien je inderdaad voor je start met de opleiding inderdaad eerst een zone (als je kiest voor de lokale politie) of de luchthaven van Zaventem (federale politie - maar voorlopig géén plaatsen vacant) te hebben.
Wanneer je slaagt door je selectieprocedure ga je inderdaad naar een bepaalde 'werfreserve'.
Je krijgt 3 jaar om hier op te staan, en in dus 3 jaar tijd om een zone te vinden.
In de praktijk gaat het véél sneller aangezien er vrij veel agenten nodig zijn, en niet enkel in Brussel.
Wanneer je een bepaalde zone zou vinden waar je aan de slag kan, dien je eerst een 'kleine' selectieprocedure te doorlopen in die zone.
Meestal is dit een gesprek met de korpsleiding, een jury waarin men jou beter wil leren kennen.
Als je hierin zou slagen, zal deze zone jou aannemen, je naar een politieschool van HUN keuze sturen om de opleiding van agent aan te vatten.
Stage doe je in je toekomstige zone, en na je opleiding en examens ga je aan de slag bij je zone.

Waar woon je ergens?

Om je een idee te geven, voor de volgende provincies werden in het begin van dit jaar bij de 'mobiliteitsplaatsen' (let wel: dit is intern) volgende aantallen gevraagd :

Antwerpen : 33 agenten
Brussel : 45 agenten
Limburg : 0 agenten
Oost-Vlaanderen : 3 agenten
Vlaams-Brabant : 7 agenten
West-Vlaanderen : 0 agenten
"Sooner or later the things you own end up owning you"
liasse
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 19:34

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door liasse »

Beste Kevin,
eerst en vooral bedankt voor je reactie alsook die andere meneer. Ik woon in Harelbeke bij Kortrijk. Voor wat betreft die zone's waar er agenten nodig zijn,da wist ik niet en dat kun je ook niet zien op een of andere web-site. Er wordt gezegd in Brussel dat als je de selectiecomissie passeert en een gunstig resultaat hebt,dat er dan zelf zone's zullen zijn die jou zullen contacteren,is dat waar? In elk geval wil ik handelen alvorens het te laat is,want ikben super gemotiveerd mijn kinderdroom te verwezenlijken. Nog een iets; ik moest van de dokter in Brussel een attest opsturen waarin stond dat de gaatjes in m'n gebit volledig hersteld en behandeld zijn. Ik heb dat ondertussen gedaan,en dat attest is reeds een week geleden verstuurd. Hoe lang zou da nu nog kunnen duren eer ze mij iets laten weten? grtjs,Chris.
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Kevin Lievens »

Chris,

Op de selectiedienst zien ze dagelijks tientallen kandidaten, het is dus op zich niet zo erg dat het wat langer duurt voor je een reactie krijgt naar aanleiding van je attest.
Mocht je binnen de maand (of vroeger, na het afleggen van je laatste proef) nog niets gehoord hebben, zou ik eens contact opnemen met de selectiedienst te Brussel, dewelke je zal doorverwijzen naar de medische dienst.
Je kan altijd bellen onder het mom van "hebben jullie dat ontvangen... er geraakt wel eens iets kwijt...", snappie. :wink:

Inzake het wachten tot iemand jou zou contacteren... tja, dat is 1 optie, de andere is zélf het initiatief nemen, en bijvoorbeeld via de website http://www.lokalepolitie.be over gaan tot het opzoeken naar contact gegevens van elke politiezone in jouw buurt (of waar je ergens terecht wil komen) aan te schrijven (of te mailen) met de vraag of er openstaande vacatures zijn.
Je kan hier mee goeie punten scoren door er iets bij te zetten in het genre "geslaagd in de selectieprocedure, wil niet bij de pakken blijven zitten, koe bij de horens nemen, initiatief tonen" of iets dergelijks... :wink:

Ik lees dat je woont in Kortrijk, West-Vlaanderen dus.
In jouw provincie zoekt men momenteel enkel in PZ Brugge 2 agenten.

In Oost-Vlaanderen zijn er 2 politiezones dewelke agenten zoeken, met name :
PZ – 5416 : LOCHRISTI/MOERBEKE/WACHTEBEKE/ZELZATE (1 AGENT)
PZ – 5440 : AALST (1 AGENT)

Een totaal overzicht van de HUIDIGE openstaande plaatsen (vandaag dus), per provincie :

ANTWERPEN : 24
BRUSSEL : 27
OOST VLAANDEREN : 2
VLAAMS BRABANT : 14
WEST VLAANDEREN : 2
LIMBURG : 0

Succes!
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Kevin Lievens »

Liane schreefCOLON :lol: :lol: :lol: hij zei "meneer " tegen je! :roll: :evil: :lol: :lol:
kzal jouw antwoord terug gebruiken : "mij al ies goe bezien?" :P :lol: :lol:
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Kenny VDM »

liasse schreefCOLONEr wordt gezegd in Brussel dat als je de selectiecomissie passeert en een gunstig resultaat hebt,dat er dan zelf zone's zullen zijn die jou zullen contacteren,is dat waar?
Zone Mechelen heeft mij inderdaad zelf gecontacteerd, tussen proef 3 en 4, dit is schriftelijk verlopen na ik aanwezig was geweest op een info avond die uitging van de zone Mechelen ivm kandidaturen tot AP.

Ik ben er toen niet op ingegaan omdat ik nog bezig was aan de selectieprocedure tot INP ook.
In opleiding @ PIVO AINP28
liasse
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 19:34

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door liasse »

Heb nu zelf beslist om naar zone antwerpen en brussel te gaan,alsook naar brugge. daar zijn recruteringsdagen met een politie-stand. Is het vertandig dak die alle drie doe? of is eentje wel genoeg? Omdat een van mijn reacties zei dat ie zelf uitgenodigd was nadat hij naar zo'n jobbeurs was geweest. grtjs,Chris.
ps: sorry voor die dame he.
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Kevin Lievens »

Ik heb destijds, na het aankrijgen van mijn attest, alle politiezones in mijn provincie aangeschreven en ze stuurden allemaal (!) terug dat ze niemand nodig hadden. (ook PZ Antwerpen)
Kort nadien kreeg ik ettelijke telefoontjes van enkele zones... waarna het snel kan gaan.

Het is wel verstandig om je in te schrijven voor enkele zones, maar als men hierover je iets vraagt, zou ik zeker niet liegen, en melden dat je op zoek bent naar werkzekerheid. Graag in je eigen provincie, en anders ergens anders.
Let wel dat men in Brussel en Antwerpen je op de rooster zullen leggen inzake de af te leggen afstand hé...
Onderschat die trouwens zélf niet... na een lange shift moet je nog thuis geraken ook... Plus met het verkeer dezer dagen...

Nadenken voor je beslist is de boodschap. :wink:
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Kenny VDM »

Inderdaad ik zou ook gokken op meerdere paarden.
Beduidt je motivatie om echt aan de slag te gaan als AP ook. Wel moet je dan voor iedere zone waar je gaat solliciteren een goede uitleg kunnen geven waarom je juist bij hen solliciteert.
In opleiding @ PIVO AINP28
Cynthia
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010, 13:12

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Cynthia »

Hallo,

kan ik me hier op voorbereiden? Ben normaal gezien in een gezonde toestand.
Zou ik ook al iets moeten ondernemen voor mijn laatstse proef? Een gesprek ofzo ter voorbereiding bij de lokale politie?
AINP PLOT Genk 2011
Academ
__________________________
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 22:17

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Academ »

Cynthia schreefCOLONHallo,

kan ik me hier op voorbereiden? Ben normaal gezien in een gezonde toestand.
Zou ik ook al iets moeten ondernemen voor mijn laatstse proef? Een gesprek ofzo ter voorbereiding bij de lokale politie?
Mijn ervaring ... train je vooral op korte krachtige inspanningen waar ook coördinatie belangrijk is.( sprinten, bukken, springen, klauteren, kruipen) Alles krachtig en kort na mekaar. Maak sessies van een 5-tal minuten waar je je voor 80% geeft... Ik heb een goede basisconditie maar trainde vooral op lange afstand en dat is niet zo een goed idee. Probeer het parcours eens na te bootsen en uit te proberen. Succes in ieder geval. :whoeha:
Proef 1 INP : Geslaagd
Proef 2 INP : Geslaagd
Proef 3 INP : Medisch goedgekeurd / Fysiek geslaagd
Proef 4 INP : Geslaagd
Ingeschreven GIP juni 2011
Cynthia
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010, 13:12

Re: enkele vraagjes betreffende derde proeven ap.

Bericht door Cynthia »

Je hebt het hier dan echt over de fysieke proeven neem ik aan, maar die heb ik in mijn eerste proef al moeten afleggen. En daarop was ik geslaagd. Maar je hebt inderdaad gelijk dat je meer op korte krachtige inspanningen moet trainen. Had ik dat toen maar geweten, maar al bij al is het goed gekomen. :whoeha:
AINP PLOT Genk 2011
BUTTON_POST_REPLY