Waarom bij de politie ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
liama2530
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2016, 19:25

Waarom bij de politie ?

Bericht door liama2530 »

hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier dus hoop dat ik wat tips kan krijgen voor in de komende weken en/of maanden.
Het is nu z'n 4 maand gelden dat ik volop mij aan het voorbereiden ben voor de komende testen die mij te wachten staan.
En ja ik ben enorm enthousiast om de kans te grijpen (met beide handen) om bij te politie te gaan.
Maar wat betekend "politie" nu eigenlijk voor mij? Wat spreekt er mij aan wat zijn de verwachtingen die ze van mij verwachten?
Ik ben dus op zoek gegaan achter informatie wat de politie nu eigenlijk voor staat. Wat zijn de doelen van een politie ambt wat geloven ze in wat drijft hun kracht om iedere dag op de baan te gaan en in problemen van anders mensen te zitten. De slachtoffers die bellen zullen heus niet gebeld hebben omdat ze de lotto gewonnen hebben hé . Dus ben opzoek gegaan achter antwoorden dat mij nu eindelijk duidelijkheid geeft waarom "ik" politie agent wil worden. Heb een gesprek aan gegaan met een beroepsvoorlichter en met meerdere inspecteurs en ook met een gepensioneerde agent en binnenkort met een commissaris. Heb met hun gepraat over de zaken wat ze dagelijks tegen komen en welk invloeden dat dit teweeg brengt zowel moreel als rationeel. Hoe pak je dit soort zaken aan? Hoe ga je er mee om? Waarom heb je die job gekozen? Dat waren allemaal vragen waar ik geen duidelijk antwoord kon op geven tot begin van de week achter 4 maand zoeken! Heb mijn aanvraag ingediend dus hoop snel op en antwoord. Maar wat ik wil toe komen is dat ik een héél belangrijke les geleerd heb van die mensen. En dat ik nu een duidelijk en transparant antwoord kan geven op deze vraag. En ik denk als je dit antwoord kan geven aan je zelf en later op je testen dat je al een grote stap voorwaarts doet, is natuurlijk geen garantie dat je nu bij alles ga slagen zeker niet maar het geeft je meer motivatie om je moed niet te laten zakken als het eens tegen valt.

zijn er mensen die ook zo denken of andere meningen erover hebben? laat gerust maar weten we kunnen van elkaar leren hé ;)

groetjes
Mitch. M
BUTTON_POST_REPLY