Selectieproeven

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
CédricL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2020, 13:33

Selectieproeven

Bericht door CédricL »

Hallo iedereen,

Ik heb 3 jaar geleden meegedaan aan de selectieproeven om inspecteur te kunnen worden. Bij de eerste proeven was ik enkel niet geslaagd voor het verslag bij de video. Als ik nu opnieuw deelneem aan deze proeven krijg ik dan een vrijstelling voor de proeven waar ik al op geslaagd was of moet ik deze dan ook opnieuw meedoen aangezien deze bij dezelfde 'fase' behoren?

Nu ik hier toch ben: iemand nog tips voor het verslag te schrijven?

Alvast bedankt
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Selectieproeven

Bericht door Jens »

U dient de volledige cognitieve test opnieuw af te leggen.
Inspecteur van politie
mikes
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2020, 14:07

Re: Selectieproeven

Bericht door mikes »

CédricL schreefCOLON 26 Jul 2020, 13:37 Hallo iedereen,

Ik heb 3 jaar geleden meegedaan aan de selectieproeven om inspecteur te kunnen worden. Bij de eerste proeven was ik enkel niet geslaagd voor het verslag bij de video. Als ik nu opnieuw deelneem aan deze proeven krijg ik dan een vrijstelling voor de proeven waar ik al op geslaagd was of moet ik deze dan ook opnieuw meedoen aangezien deze bij dezelfde 'fase' behoren?

Nu ik hier toch ben: iemand nog tips voor het verslag te schrijven?

Alvast bedankt
mag je een klad gebruiken om dingen op te schrijven bij het videoverslag?
bij cognitieve proeven mag je een klad gebruiken om berekeningen te maken?

gr
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Selectieproeven

Bericht door Jens »

mikes schreefCOLON 24 Aug 2020, 11:53
CédricL schreefCOLON 26 Jul 2020, 13:37 Hallo iedereen,

Ik heb 3 jaar geleden meegedaan aan de selectieproeven om inspecteur te kunnen worden. Bij de eerste proeven was ik enkel niet geslaagd voor het verslag bij de video. Als ik nu opnieuw deelneem aan deze proeven krijg ik dan een vrijstelling voor de proeven waar ik al op geslaagd was of moet ik deze dan ook opnieuw meedoen aangezien deze bij dezelfde 'fase' behoren?

Nu ik hier toch ben: iemand nog tips voor het verslag te schrijven?

Alvast bedankt
mag je een klad gebruiken om dingen op te schrijven bij het videoverslag?
bij cognitieve proeven mag je een klad gebruiken om berekeningen te maken?

gr
In zoverre ik mij goed kan herinneren mag je tijdens het bekijken van het videofragment geen notities maken. De testen bij de persoonlijkheidsproef zijn computergestuurd en ook daar heb je geen kladblad ter beschikking.
Inspecteur van politie
sndrnld
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2020, 19:42

Re: Selectieproeven

Bericht door sndrnld »

Neem eens een kijkje op www.politiepagina.be , gloednieuwe website waar elk aspect in geur en kleur uitgelegd wordt. Ik ben zelf ook bezig met me voor te bereiden en deze site helpt me daar super bij. Succes alvast.
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Selectieproeven

Bericht door jehowi »

Jens schreefCOLON 31 Jul 2020, 10:26 U dient de volledige cognitieve test opnieuw af te leggen.
Klopt dat, Jens? Als je op de proeven betreffende redeneervermogen geslaagd bent, hoef je deze toch niet opnieuw te doen?
Het videoverslag moet je wel opnieuw doen, lijkt me.
mikes
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2020, 14:07

Re: Selectieproeven

Bericht door mikes »

sndrnld schreefCOLON 25 Aug 2020, 08:52 Neem eens een kijkje op www.politiepagina.be , gloednieuwe website waar elk aspect in geur en kleur uitgelegd wordt. Ik ben zelf ook bezig met me voor te bereiden en deze site helpt me daar super bij. Succes alvast.
super bedankt
mooie uitleg die goed doorleest
CédricL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2020, 13:33

Re: Selectieproeven

Bericht door CédricL »

sndrnld schreefCOLON 25 Aug 2020, 08:52 Neem eens een kijkje op www.politiepagina.be , gloednieuwe website waar elk aspect in geur en kleur uitgelegd wordt. Ik ben zelf ook bezig met me voor te bereiden en deze site helpt me daar super bij. Succes alvast.
Bedankt voor je reactie maar werkt deze site nog steeds?
Krijg hem namelijk niet open :uhoh:
StefG_98
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2020, 07:28

Re: Selectieproeven

Bericht door StefG_98 »

CédricL schreefCOLON 15 Nov 2020, 20:46
sndrnld schreefCOLON 25 Aug 2020, 08:52 Neem eens een kijkje op www.politiepagina.be , gloednieuwe website waar elk aspect in geur en kleur uitgelegd wordt. Ik ben zelf ook bezig met me voor te bereiden en deze site helpt me daar super bij. Succes alvast.
Bedankt voor je reactie maar werkt deze site nog steeds?
Krijg hem namelijk niet open :uhoh:
De site is al een tijdje niet meer online helaas. Ik heb zelf ook regelmatig nog eens gecheckt maar zonder succes. De reden waarom deze niet meer online staat weet ik niet.
Kandidaatstelling INP: 15/10/'20
Bevestiging kandidatuur INP: 25/11/'20

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Fysieke proef: 04/02/'21: Geslaagd!
Persoonlijkheidsproef: 27/04/'21: Geslaagd!
Selectiecommissie: 06/05/'21: Niet geslaagd
Medisch onderzoek: ?
sndrnld
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2020, 19:42

Re: Selectieproeven

Bericht door sndrnld »

StefG_98 schreefCOLON 16 Nov 2020, 09:08
CédricL schreefCOLON 15 Nov 2020, 20:46
sndrnld schreefCOLON 25 Aug 2020, 08:52 Neem eens een kijkje op www.politiepagina.be , gloednieuwe website waar elk aspect in geur en kleur uitgelegd wordt. Ik ben zelf ook bezig met me voor te bereiden en deze site helpt me daar super bij. Succes alvast.
Bedankt voor je reactie maar werkt deze site nog steeds?
Krijg hem namelijk niet open :uhoh:
De site is al een tijdje niet meer online helaas. Ik heb zelf ook regelmatig nog eens gecheckt maar zonder succes. De reden waarom deze niet meer online staat weet ik niet.
Klopt, helaas is deze site offline. Ik denk dat misschien alles een beetje té goed uitgelegd was :-D Maar het boek ; ik word politie inspecteur. Zou ook wel de moeite zijn deze kan je bij de bib huren.
StevenB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2020, 10:16

Re: Selectieproeven

Bericht door StevenB »

Ik ben geslaagd voor de selectieproeven en heb het boek "Ik word inspecteur" nog liggen.
Iemand die interesse heeft mag het gratis komen afhalen in Antwerpen (vlakbij centraal station).

Grts & succes!
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Selectieproeven

Bericht door karim_2140 »

Amai! ik zou het graag willen. Ik stuur u een privébericht.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
BUTTON_POST_REPLY