Onberispelijk gedrag - Moraliteitsonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Ismail1183
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2016, 20:16

Onberispelijk gedrag - Moraliteitsonderzoek

Bericht door Ismail1183 »

Geachte leden,

Ik zou graag wat meer duidelijkheid willen hebben met betrekking tot het antecedentenonderzoek. Men geeft het volgende aan :

"Iemand die bij de politie wil werken, moet van onbesproken ofwel onberispelijk gedrag zijn. Kleinere overtredingen zoals een boete voor fout parkeren vormen doorgaans geen obstakel in de aannameprocedure."

Wat mag ik hieruit concluderen? In mijn situatie is het zo dat ik een aantal keren ben aangehouden door de politie.
Echter ging het dan altijd om een routine controle en werd er vervolgens geen proces verbaal of dergelijke opgesteld.
Daarnaast heb ik al 5 jaar mijn rijbewijs en in totaal heb ik 1 boete gehad voor een snelheidsovertreding.

Ten slotte zou ik graag willen weten of het ook een probleem zou kunnen vormen als een familielid zoals onkel, neef,...wel zaken op hun kerfstok hebben staan? Mijn mening is namelijk dat iedereen verantwoordelijk is voor hun eigen daden en dat ik hier niet onder mag lijden voor wat iemand anders gedaan heeft, maar ik ben hier dus niet zeker van. Daarom zou ik graag duidelijkheid willen hebben.


Alvast bedankt voor de reactie!



Groetjes,


Ismail
Kandidatuur ingediend op 15-10-2020
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Ga naar
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Onberispelijk gedrag - Moraliteitsonderzoek

Bericht door karim_2140 »

Beste Ismail1183,

Dit zal geen probleem vormen voor u. Zolang dat u zelf niets op u kerfstok hebt hoeft u zich geen zorgen te maken. Ze kunnen u wel vragen daarover stellen. En dan is het aan u om een eerlijk antwoord te geven. Verder zullen ze ook een onderzoek doen naar je omgeving: ouders, zussen of broers. vrienden en sociale media.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Ismail1183
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2016, 20:16

Re: Onberispelijk gedrag - Moraliteitsonderzoek

Bericht door Ismail1183 »

Beste Karim,

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!
Ik ben nog ver weg van het antecedentenonderzoek, maar ik wilde dit voor de zekerheid vragen zodat ik niet alles voor niets heb gedaan :-D

Ook voor jou heel veel succes gewenst met de selectieproeven!
Kandidatuur ingediend op 15-10-2020
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Ga naar
sndrnld
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2020, 19:42

Re: Onberispelijk gedrag - Moraliteitsonderzoek

Bericht door sndrnld »

Het zou eventueel wel kunnen dat je dan in die PZ waar ze wonen niet zou mogen werken. Verder denk ik niet dat ze jou daar iets over kwalijk zullen nemen, als je zelf geen zware feiten gepleegd hebt.
BUTTON_POST_REPLY