Enkele vraagjes over brommers

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Sapperdeflap
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2019, 18:27

Enkele vraagjes over brommers

Bericht door Sapperdeflap »

Ik had enkele vraagje over brommers en wat mag en niet mag. Ik rij momenteel nu met een derbi type. (Ik ben 17)
Graag had ik geweten of het mag voor een onderliggende uitlaat te steken, of valt dit te hard op voor de politie?
Graag had ik ook geweten of het mag om je brommer te verhogen? En omdat hij verhoogd is heb ik mijn nummerplaat en mijn achterlicht in mijn spatbord gehangen dus kan je hem zo lezen. Juist weet ik niet of dit allemaal is toegestaan.Als het niet zo is zou ik het graag van jullie horen!

alvast bedank!
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door SHERIFF »

Is allemaal niet toegestaan. Het zijn verbouwingen. Uw bromfiets voldoet niet meer aan het goedgekeurde type, aangezien er afwijkingen zijn t.o.v. het gelijkvormigheidsattest.
Sapperdeflap
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2019, 18:27

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door Sapperdeflap »

SHERIFF schreefCOLON 30 Nov 2019, 20:35 Is allemaal niet toegestaan. Het zijn verbouwingen. Uw bromfiets voldoet niet meer aan het goedgekeurde type, aangezien er afwijkingen zijn t.o.v. het gelijkvormigheidsattest.
Dus andere uitlaat steken enz mag niet?
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door SHERIFF »

enkel dezelfde uitlaat als er origineel voorzien is
Sapperdeflap
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2019, 18:27

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door Sapperdeflap »

SHERIFF schreefCOLON 07 Dec 2019, 17:12 enkel dezelfde uitlaat als er origineel voorzien is
Hangt hier een boete aan vast als je bv een ander stuur of uitlaat steekt? Ja, ik ben volgends mij wel een van die jongeren waar politie van denkt dat ik op een racemoto zit maar ik ben in eerst plaats in mijn ogen een mechanieker. Zonder brommers te verbouwen zou ik niet weten hoe je versnellingsbakken en cilinders en carbuators afsteld. Daar staat de politie niet bij staan denk ik ;(
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door vdv »

Een uitlaat plaatsen zijn infeite drie moeren lossen en rerug vast zetten. Veel techniek ga je daaruit niet bijleren. Een technische opleiding lijkt mij effectiever.

De politie moet daar niet bij stil staan, enkel bij de wettelijkheid.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Sapperdeflap
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2019, 18:27

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door Sapperdeflap »

vdv schreefCOLON 25 Mrt 2020, 18:13 Een uitlaat plaatsen zijn infeite drie moeren lossen en rerug vast zetten. Veel techniek ga je daaruit niet bijleren. Een technische opleiding lijkt mij effectiever.

De politie moet daar niet bij stil staan, enkel bij de wettelijkheid.
Zo werkt dat niet, brommers zijn toch niet enkel een uitlaat? Maar vanaf word je beboet? Kan ik dit krijgen? Ik heb een ander stuur, handvaten, handkappen, andere cilinder, andere uitlaat, een crosskap, andere kappen enz. Is allemaal gedaan voor het uiterlijk maar ja rijd ook wat sneller dan toegestaan. Wat moet ik doen?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door vdv »

Een andere cilinder en uitlaat zijn niet voor het uiterlijk... Als uw brommer te snel rijdt krijg je een boete. Je cilinder en uitlaat worden in beslag genomen.
Ik kan u geen exact boetebedrag geven want alles hangt af van de meting. Maar het is een slecht plan om een soort van risicoanalyse te maken.
Weet ook dat je niet verzekerd bent bij een ongeval: alle schade bij een ongeval kan op u verhaald worden.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Sapperdeflap
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2019, 18:27

Re: Enkele vraagjes over brommers

Bericht door Sapperdeflap »

vdv schreefCOLON 25 Mrt 2020, 19:40 Een andere cilinder en uitlaat zijn niet voor het uiterlijk... Als uw brommer te snel rijdt krijg je een boete. Je cilinder en uitlaat worden in beslag genomen.
Ik kan u geen exact boetebedrag geven want alles hangt af van de meting. Maar het is een slecht plan om een soort van risicoanalyse te maken.
Weet ook dat je niet verzekerd bent bij een ongeval: alle schade bij een ongeval kan op u verhaald worden.
Ja begrijp ik volkomen. Regels zijn regels.
BUTTON_POST_REPLY