De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
ThomACE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2017, 13:32

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door ThomACE »

Beste Iedereen,

Ik heb afgelopen jaar deelgenomen aan de selectieprocedure voor HINP-BS-TWP. Op 1 december 2017 werd ik geschikt bevonden en dusdanig toegevoegd aan de werfreservelijst.
Nu vroeg ik me af wat dit nu in de praktijk betekent 'toegevoegd aan de werfreservelijst'. Is het zeker dat ik aan de volgende opleiding mag deelnemen? Hebben de kandidaten met de beste cijfers meer kans?
Weet iemand van jullie wanneer de opleiding zou kunnen starten?

Hieronder alvast mijn resultaat van het persoonlijkheidsonderzoek en het gesprek met de selectiecommissie:
Analyseren - 4
Oplossingsgericht werken - 5
Mensen aansturen - 5
Samenwerken (intern) - 5
Klantgericht optreden - 6
Inzet tonen - 5
Coping - 5
Betrokkenheid en motivatie - 6
Normbesef/Integriteit - 5
Afwezigheid van extremisme - 7
Afwezigheid van psychopathologie - 7


Cijfers hebben pas een meerwaarde als je weet hoe ze zijn in verhouding met de rest van de kandidaten. Lijken jullie dit aanvaardbare cijfers?
Ik vind wel dat ze erg streng zijn. Vooral een 4 op analyseren vind ik heel raar aangezien ik ingenieur ben van opleiding en analyseren van situaties/problemen net één van mijn sterke punten is.

Veel succes aan wie start met de selectie! Goed voorbereiden is de boodschap en probeer doorheen de ganse selectie een verhaal op te bouwen waarbij je vanuit jouw leven en ervaringen tot dit punt bent gekomen om te solliciteren bij de politie. Probeer het competentieprofiel toe te passen op uzelf in een zakelijke als persoonlijke context. Verkoop jezelf met valabele argumenten die je in je verhaal incorporeert en waarbij je aandacht schenkt aan de vereisten voor die specifieke functie. Blijf vooral rustig en zelfverzekerd maar besef ook dat niemand perfect is en fouten gemaakt heeft en nieuwe fouten zal maken. Dat is nu éénmaal eigen aan mens zijn. Maar duidt hen er op dat je aan deze fouten werkt en zal blijven werken.
Opleiding: HINP-BS-TWP

Cognitieve Proeven - Vrijstelling
Fysieke Proeven - 09-05-2017 - Geslaagd
Beroepsproeven - 15-05-2017 - Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek - 22-06-2017 - Geslaagd
Selectiecommissie - 22-08-2017 - Geslaagd
Medisch Onderzoek - 3/10/2017 - Geslaagd
Start: ?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door vdv »

Dat lijken mij wel goede punten hoor. Analyseren is inderdaad uw minste, maar zeker niet slecht. Eerder een werkpunt. Ik weet niet of je de betekenis van de scores kent?

Competenties worden beoordeeld op een 9-puntenschaal:
‐ Score 9: de competentie is sterk aanwezig en is een troef voor de kandidaat;
‐ Score 8: de competentie is bij de kandidaat sterk aanwezig en ontwikkeld;
‐ Score 7: de competentie is aanwezig bij de kandidaat;
‐ Score 6: de competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden, resultaten kunnen op korte termijn verwacht worden;
‐ Score 5: de competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden;
‐ Score 4: de competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden, maar wordt een aandachtspunt voor de kandidaat;
‐ Score 3: de competentie is niet verworven door de kandidaat en zal een belangrijke persoonlijke investering vereisen;
‐ Score 2: de competentie is niet verworven door de kandidaat en zal een belangrijke persoonlijke investering vereisen op lange termijn;
‐ Score 1: de competentie is niet verworven door de kandidaat.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Ovd486
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2017, 11:02

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ovd486 »

lienemien schreefCOLONBen nu een uurtje terug van mijn gsprek met de selectiecommisie... wat een hoofdpijn heb ik nu zeg :lol:

Heb er zoals velen onder jullie echt geen goed gevoel bij, maar wie weet ben ik toch geslaagd...

hieronder even het verloop van mijn test:

-ze waren een uur in retard
- ze waren met drie, er was er eignelijk maa eentje wat vriendelijk en ze probeerde me ook op weg te helpen, de anderen deden zoals verwacht redelijk neerbuigend , precies of het hun allemaal niet veel interesseerde wat ik vertelde, en ook dat het allemaal niet juist was wat ik zei....dus niet bad cop good cop, gewoon beiden 'bad' :shock:
-over de actuaiteit hebben ze niets gevraagd
- ze vroegen wel wie mijn wijkagent was en wat zijn taken waren (da wist ik), dan vroegen ze wie aan het hoofd stond van blankenberge -wist ik ook-, maar dan vroegen ze door aan wie hij dan verantwoording moest afleggen... da wist ik dus gelijk niet echt
- waarom is er sprake van degeïntegreerde politie (ik dacht het te weten maar wat ik zei was niet wat ze wilden horen.. na lang zoeken en tips gevn had ik het EINDELIJK (geloof me duurde heel lang ) door wat ze wilden horen
- ze wouden weten waarom ik bij de politie wou.. maar met mijn antwoorden waren ze niet content genoeg want ze vonden dat je dat bij andere beroepen ook kon vinden. dus bleef ik maar mezelf herhalen= niet goed dus! heb al verschillende jobs gehad en vroegen zich af waarom ht deze keer wel mijn droomjob zou zijn.
oOK Of ik al de vacature bekeken had en of ik vond dat ik paste in het profiel dat ze zoeken (vb) en aan wel competenties ik nog zou kunnen werken (ivm de vacature dan) ook wouden ze weten wat mijn ambitie was bij de politie (hebben ze twee keer anders gevraagd), daa ben ik dus wel bij mijn standpunt gebleven..!! en dan hebben ze dat laten varen (wel met opgetrokken wenkbrauwen)
ze gaven ook de indruk dat ik niet de juiste persoon ben om een voorbeeldfunctie te geven (door die boetes)
ook wilden ze weten wat ik zou doen als vrienden van mij dronken naar huis wilden rijden.. (was ook weer niet goed wat ik antwoordde)
- ok zeiden ze, van ja je zegt dat je principieel bent (ik weet zelfs niet meer of ik dat al dan niet gezegd heb, mss gaf ik gewoon die indruk), en dan vroegen ze bijvoorbeeld <at ik zou doen als ik na ht sporten met mijn medesporters in de cafetaria zit en iemand begint daar een joint te roken (goede kennis van mij) , wat doe je.. weeralom deden ze me twijfelen aan men antwoord (over dat ik zelf vroeger 1x een joint geprobeerd heb, hebben ze niets gezegd of gevraagd)
- ze vonden ht ook 'schijnheilig ' (hebben ze niet gezegd) dat ik zogezegd principieel was , maar dat ik in de 7 jaar dat ik mijn rijbewijs heb toch wel al een boete of vijf heb (60 waar je vijftig mag), zo'n dingen... (komaan, wie rijdt er oveal PERFECT hetgene wat je mag (kan je natuurlijk niet zeggen he)
- voorbeelden van handelen letter naar de wet en geest van de wet. ik dnek wel dat ze die o.k vonden, maar ze wilden wel graag weten wat IK daar pers. van vond
-ze kwamen ook telkens terug op dezelfde dingen, eventueel anders geformuleerd..
pff ze hebben me echt op de rooste gelegd en waren echt niet zo vriendelijk vond ik.
In het begin was ik supernerveus bij de voorstelling van mezelf, erna ben ik wat gekalmeerd.. ben altijd kalm gebleven, maar ik denk dat ik mezelf te veel in twijfel laten trekken heb
- ook moesten ze van alles voorbeelden weten over je persoonlijkheid

ik heb de indruk dat ze een totaal ander beeld hebben van mij dan dat ik daadwerkelijk ben spijtig wel....
heb wel zo'n beetje het gevoel nu (wss door die juryleden) da ik plots begin te twijfelen of ik dit wel wil.. gaan ze dan bij alle examens zo doen;.. etc... ook zag ik aspiranten de school verlaten en men eerste indruk van hun was gelijk weinig enthousiasme en niet echt kameraadschap (maar ja , je kent het verhaal daar natuurlijk niet achter he)

goh ja, ga er zeker niet wakker van liggen, ga wel ontgoocheld zijn indien ik er niet door ben, uiteindelijk blijft het een evaluatie van je karakter toch wel hé (inhoudelijk was ik echt goed voorbereid, theorie van de politie, introspectie. maar door zenuwen zag ik dikwijls niet waar ze naartoe wilden of haalde ik een paar dingen door elkaar.

ik hou jullie op de hoogte!
groetjes
Was je erdoor?
Rob VO
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2017, 19:28

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Rob VO »

Selectiegesprek 16/02/2018 in WPS.

Hierbij mijn ervaring:

Afspraak was om 13:30.
Ik was er al om 13:00u om zeker te zijn.
Uiteindelijk kon ik pas binnen 14:30.

Het begon met een voorstelling van de commissie.
Ze waren met 4.
1 AHINP (zei weinig, maar als hij sprak brak hij me compleet af)
1 Psychologe (zei geen woord het ganse gesprek)
1 CP die in middelenbeheer zit (de vriendelijkste van de hoop, maar ook degene met de meeste "trucjes")
1 INP Recherche uit Brussel (constant een denigrerende toon en ongeinteresseerde look)

Hierna begon ik met mijn persoonlijke voorstelling. (Leeftijd, gezinssituatie, opleiding, job.)
Daarna begonnen ze met het vragen van persoonlijke vragen.
Waarom ik mijn vorige job verliet en dergelijke.

Dit was allemaal nog oke tot ze vroegen of ik een plan B had. Mijn antwoord was neen.
"Ik heb geen plan B omdat ik dan minder focus zou leggen op wat ik echt wil bereiken in mijn plan A".
Waarop zij bijna in koor zegden: "Dat is niet slim hé, hoho wat dom zeg".
Waarop ik zei: "Als ik een job wil vind ik er onmiddellijk wel één".
"Ja dat zal wel."

Dan vroegen ze hoe ik me had voorbereid. (Beroepenvoorlichters, jobpol, forum, boekje,...)
Actualiteitsvragen.
Ze vroegen hoe de structuur van mijn PZ eruit zag; wie mijn burgemeester was, welke ministers voor ons belangrijk waren, en in welke partij ze zaten (plus de volledige naam van die partij).
Het complete competentie model opsommen.
Wat ik wilde doen na de opleiding, welke oproepen er allemala binnenkomen voor iemand van interventie.
De structuur van de GIP.
Welke federale politie diensten ik kon terug vinden in mijn stad brugge (spoorwegpolitie, fgp, csd, ...)
Dit was allemaal geen probleem.

Dan een casus: "Welke politiediensten komen er ter plaatse als een apartementsgebouw in jouw stad in puin valt?"
Hierop kon ik geen correct/compleet antwoord geven en ik voelde me wel nerveus worden. Maar bleef wel rustig zeggen dat ik het niet zeker wist en liever niet gis in plaats van verkeerde antwoorden te geven.

Toen begonnen ze erg lastig te doen over mijn boetes.
"Hoeveel flitsboetes heb je?"
ik denk een stuk of 8.
"Ik zie hier iets heel anders staan, hoeveel heb je er?"
Ik weet het niet zeker een stuk of 8
"Je hebt nogal gaten in je geheugen zeg, ofwel lieg je dat je zwart ziet. Hoeveel denk je dat je er hebt?"
Ik weet het niet zeker ik denk een stuk of 8

Ze gingen hier extreem hard over door maar ik bleef bij mn standpunt.

Over mijn middelengebruik hebben ze ook doorgegaan, dat ik toen ik 14j was eens heb gerookt, en me proberen te beschuldigen van anabolengebruik. (Omdat ik gymnastiek en olympisch gewichtheffen doe praktisch 7 dagen op 7)

"Naast de weed en de alcohol wat heb je nog gedaan van drugs?"
- "Niets"
"Ben je dat zeker? je weet dat we je volledig gescreend hebben hé"
-"Ja ik ben zeker"
"Ofwel stop je nu met liegen ofwel stopt het gesprek hier nu onmiddellijk, je hebt nog een kans, naast de weed en de alcohol wat nog van middelen?"
-"Echt niks."
"Ah dus *kijkt naar blad* Deca-Durabolin zegt je niks?"
-"Das een anabole steroide."
"Ah dus je kent dat wel, hoe komt dat?"
-"Van in de fitness."
"Ah dus in jouw fitness hebben ze dat?"
-"Van in de fitnessWERELD, als je op instagram zit of artikelen leest kom je dat wel af en toe tegen. Jullie weten ook wat heroine en cocaine is, dat wil ook niet zeggen dat jullie dat gebruiken?"
"Ah oke"

om dan vervolgens niet meer verder te gaan hierover...


Nog een voorbeeld:
Wat als je vrienden drugs gebruiken?
-"Ik zou zeggen dak er niets van wil weten, dat ik het niet wil zien of horen, en dat het al zeker niet in mijn gebuurte is"
Ah das proper! Dus als flik zou jij je vrienden een misdrijf laten plegen en er niks op zeggen? En in de gym als je virnedne anabolen gebruiken ga je er ook niks op zeggen. echt propere kerel gij!!

(Ik durf wedden dat als ik zei : ik ga ze aangeven, dat ze zouden zeggen dat ze me niet geloven en dat ik een klote vriend ben..)

Ik kan eindeloos verder gaan met hoe ze geprobeerd hebben om me te breken door me uit te lokken, op alles te zeggen dat ik verkeerd was en dergelijke... Maar ik ben steeds correct gebleven en rustig gebleven. Ookal was ik vanbinnen een zenuwachtig wrak.


Na het gesprek veranderden hun gezichten van "kwaad/serieus/ongeinteresseerd" naar open en vriendelijk en lachend; vragende of ik in april al zou kunnen beginnen met de opleiding.


Het enige wat ik jullie kan geven van advies is verwacht je aan allerhande trucs om je van slag te krijgen, je proberen op verkeerd pad te brengen en je kwaad te krijgen.
Ik had het ergens wel verwacht gezien andere leden hun ervaringen maar het was toch aanzienlijk harder dan wat ik had verwacht.

Nu afwachten op resultaat.
Rob VO
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2017, 19:28

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Rob VO »

Om bij te voegen: volgens mijn beroepenvoorlichter en vrienden bij politie is de reden waarom ze zo aggressief en hard zijn geweest omdat ze het stereotyp van "aggressieve bodybuilder/brede gast met een grote mond" wilden zien.
Misschien ook door mijn carriere verleden als manager met personeel onder me. ("Bazige type")
Dries De Graef
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2018, 19:33

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Dries De Graef »

Rob VO schreefCOLONSelectiegesprek 16/02/2018 in WPS.

Hierbij mijn ervaring:

Afspraak was om 13:30.
Ik was er al om 13:00u om zeker te zijn.
Uiteindelijk kon ik pas binnen 14:30.

Het begon met een voorstelling van de commissie.
Ze waren met 4.
1 AHINP (zei weinig, maar als hij sprak brak hij me compleet af)
1 Psychologe (zei geen woord het ganse gesprek)
1 CP die in middelenbeheer zit (de vriendelijkste van de hoop, maar ook degene met de meeste "trucjes")
1 INP Recherche uit Brussel (constant een denigrerende toon en ongeinteresseerde look)

Hierna begon ik met mijn persoonlijke voorstelling. (Leeftijd, gezinssituatie, opleiding, job.)
Daarna begonnen ze met het vragen van persoonlijke vragen.
Waarom ik mijn vorige job verliet en dergelijke.

Dit was allemaal nog oke tot ze vroegen of ik een plan B had. Mijn antwoord was neen.
"Ik heb geen plan B omdat ik dan minder focus zou leggen op wat ik echt wil bereiken in mijn plan A".
Waarop zij bijna in koor zegden: "Dat is niet slim hé, hoho wat dom zeg".
Waarop ik zei: "Als ik een job wil vind ik er onmiddellijk wel één".
"Ja dat zal wel."

Dan vroegen ze hoe ik me had voorbereid. (Beroepenvoorlichters, jobpol, forum, boekje,...)
Actualiteitsvragen.
Ze vroegen hoe de structuur van mijn PZ eruit zag; wie mijn burgemeester was, welke ministers voor ons belangrijk waren, en in welke partij ze zaten (plus de volledige naam van die partij).
Het complete competentie model opsommen.
Wat ik wilde doen na de opleiding, welke oproepen er allemala binnenkomen voor iemand van interventie.
De structuur van de GIP.
Welke federale politie diensten ik kon terug vinden in mijn stad brugge (spoorwegpolitie, fgp, csd, ...)
Dit was allemaal geen probleem.

Dan een casus: "Welke politiediensten komen er ter plaatse als een apartementsgebouw in jouw stad in puin valt?"
Hierop kon ik geen correct/compleet antwoord geven en ik voelde me wel nerveus worden. Maar bleef wel rustig zeggen dat ik het niet zeker wist en liever niet gis in plaats van verkeerde antwoorden te geven.

Toen begonnen ze erg lastig te doen over mijn boetes.
"Hoeveel flitsboetes heb je?"
ik denk een stuk of 8.
"Ik zie hier iets heel anders staan, hoeveel heb je er?"
Ik weet het niet zeker een stuk of 8
"Je hebt nogal gaten in je geheugen zeg, ofwel lieg je dat je zwart ziet. Hoeveel denk je dat je er hebt?"
Ik weet het niet zeker ik denk een stuk of 8

Ze gingen hier extreem hard over door maar ik bleef bij mn standpunt.

Over mijn middelengebruik hebben ze ook doorgegaan, dat ik toen ik 14j was eens heb gerookt, en me proberen te beschuldigen van anabolengebruik. (Omdat ik gymnastiek en olympisch gewichtheffen doe praktisch 7 dagen op 7)

"Naast de weed en de alcohol wat heb je nog gedaan van drugs?"
- "Niets"
"Ben je dat zeker? je weet dat we je volledig gescreend hebben hé"
-"Ja ik ben zeker"
"Ofwel stop je nu met liegen ofwel stopt het gesprek hier nu onmiddellijk, je hebt nog een kans, naast de weed en de alcohol wat nog van middelen?"
-"Echt niks."
"Ah dus *kijkt naar blad* Deca-Durabolin zegt je niks?"
-"Das een anabole steroide."
"Ah dus je kent dat wel, hoe komt dat?"
-"Van in de fitness."
"Ah dus in jouw fitness hebben ze dat?"
-"Van in de fitnessWERELD, als je op instagram zit of artikelen leest kom je dat wel af en toe tegen. Jullie weten ook wat heroine en cocaine is, dat wil ook niet zeggen dat jullie dat gebruiken?"
"Ah oke"

om dan vervolgens niet meer verder te gaan hierover...


Nog een voorbeeld:
Wat als je vrienden drugs gebruiken?
-"Ik zou zeggen dak er niets van wil weten, dat ik het niet wil zien of horen, en dat het al zeker niet in mijn gebuurte is"
Ah das proper! Dus als flik zou jij je vrienden een misdrijf laten plegen en er niks op zeggen? En in de gym als je virnedne anabolen gebruiken ga je er ook niks op zeggen. echt propere kerel gij!!

(Ik durf wedden dat als ik zei : ik ga ze aangeven, dat ze zouden zeggen dat ze me niet geloven en dat ik een klote vriend ben..)

Ik kan eindeloos verder gaan met hoe ze geprobeerd hebben om me te breken door me uit te lokken, op alles te zeggen dat ik verkeerd was en dergelijke... Maar ik ben steeds correct gebleven en rustig gebleven. Ookal was ik vanbinnen een zenuwachtig wrak.


Na het gesprek veranderden hun gezichten van "kwaad/serieus/ongeinteresseerd" naar open en vriendelijk en lachend; vragende of ik in april al zou kunnen beginnen met de opleiding.


Het enige wat ik jullie kan geven van advies is verwacht je aan allerhande trucs om je van slag te krijgen, je proberen op verkeerd pad te brengen en je kwaad te krijgen.
Ik had het ergens wel verwacht gezien andere leden hun ervaringen maar het was toch aanzienlijk harder dan wat ik had verwacht.

Nu afwachten op resultaat.

Hey,

Ben je nu uiteindelijk geslaagd?
Ovd486
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2017, 11:02

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ovd486 »

Mijn ervaring
Vragen:

Theorie
Zvp?
Dirco?
Welke Federale diensten zijn er in antwerpen?
De theorie heb ik goed beantwoord maar dit was het dan ook.

Dan vroegen ze me ken je het competentiemodel en wat zijn je slechtste?
Hoe heb je u voorbereid?
Wat weet je over de opleiding?
Wat is een transversale cluster?
Hoe heb je u ingezet voor andere?
Heb je al eens en conflict opgelost?
Voorbeeld integer.
Voorbeeld letter en geest van de wet.

Actualiteit
Ik kreeg een vraag erdogan president turkijke zijn beslissingen wat Effect heeft dat op ons land?

Ik kwam buiten met een heel heel slecht gevoel constant woorden in je mond leggen, je doen twijfelen, je uitlachen, ongeintreesserd doen ben altijd wel kalm gebleven en geen zenuwen getoond afentoe kon ik wel niet antwoorden maar dat is ook normaal ik heb 1 keer perongeluk 1 van de personen onderbroken heb me dan ook direct gexcuseerd.
Rob VO
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2017, 19:28

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Rob VO »

Dries De Graef schreefCOLON Hey,

Ben je nu uiteindelijk geslaagd?
Heb het gesprek vrijdagmiddag gehad.
We zijn nu woensdag, helaas nog iets te kortbij. Maar ik hou je op de hoogte.

Al bij al heb ik er een minder goed gevoel bij, zoals velen hier.
Ik heb steeds correct gebleven, niet kwaad geworden en bij mijn standpunten gebleven. Mezelf in toom gehouden. Maar vanbinnen was ik een nerveus wrak, wat hopelijk niet te veel opviel langs buiten.
Natuurlijk door de nervositeit zijn er dingen die ik niet meer kon op komen, of dingen die ik had willen zeggen niet heb gezegd.
Ze laten je echt naar buiten gaan met een compleet “wtf just happened?” gevoel.

Moet jij nog op commissie?
Dries De Graef
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2018, 19:33

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Dries De Graef »

Ja, volgende week...
Als ik alles hier lees slaan de zenuwen echt wel toe...
Rob VO
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2017, 19:28

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Rob VO »

Dries De Graef schreefCOLONJa, volgende week...
Als ik alles hier lees slaan de zenuwen echt wel toe...
Ga er gewoon van uit dat alles wat je zegt niet correct zal zijn, of ze alles in twijfel zullen trekken.
Laat je niet gek maken en blijf bij je standpunt als je weet dat die de juiste is.
Ik versta je zenuwen, ik had er ook veel last van! Wees blij dat je op de hoogte bent van hoe het er aan toe gaat, zo schrik je er minder van ;).
Onderzoekhva
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2018, 11:22

Onderzoek ziekte politie

Bericht door Onderzoekhva »

Hallo lezers,

Voor mijn afstudeerproject aan de Hogeschool van Amsterdam ben ik bezig een applicatie te ontwikkelen die helpt bij het ziekteproces onder politiemensen die ziek zijn.

Ik ben daarom op zoek naar politiemensen die op dit moment ziek zijn of in het verleden ziek zijn geweest. Aan deze mensen zou ik willen vragen of jullie mijn enquête willen invullen.

https://goo.gl/forms/mGZF4fGNzQph6pE92

Als jij meer wilt vertellen over het verloop van jou ziekte en de hulp die je daarbij hebt gekregen zou je kunnen mailen naar m_schoo@hotmail.com.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Maaike Schoo
emvdh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2018, 20:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door emvdh »

Mijn gesprek met de selectiecommissie,

Op 28 maart 2018 om 08u30 moest ik in het gebouw PAULO zijn voor het gesprek met de selectiecommissie. (11/12/2017 persoonlijkheidsproef gehad)

De commissie bestond uit een HINP van de dienst rekrutering, een psychologe van de dienst rekrutering, een INP van de PZ Antwerpen dienst interventie.
Ze stelden zichzelf kort even voor en daarna mocht ik mezelf voorstellen. Ze hebben mij laten uitspreken en erna kwamen de vragen.

Ze vroegen waarom ik bij de politie wou en wat ik zei was eerst niet goed genoeg dat vond je ook bij de brandweer dus nog meer dingen gezegd en dan gingen ze over tot andere vragen.

Ze vroegen bv. Wat wordt er opgesteld bij vaststelling van een misdrijf. Ik vertelde dan dat er een PV zal opgesteld worden. Dan vroegen ze naar wie dat gaat en wat er dan mee gebeurd.

Ik moest ook mijn Procureur des Konings zeggen, hoeveel arrondissementen er zijn, Minister van Binnenlandse Zaken, Minister van justitie, uit welke partijen onze regering bestaat, waarvoor staat NVA.

Wie is de baas over de korpschef? Wie is de baas van Catherine De Bolle? Wat is politieraad? Wat is politiecollege?

20 voorbeelden geven van interventies (was echt moeilijk op dat moment) ze bleven er vragen. Toen ik ze nog eens herhaalde luidop voor me eigen om er aan nog te denken gaf de psychologe steeds opmerking van heb je al gezegd, ja weten we al.

Of ik al met doden in contact was gekomen. Wanneer ik al eens iets uit me eigen opgelost heb voor een persoon. Ook hier waren ze nooit tevreden met me antwoord moest steeds betere antwoorden geven. Wanneer ik al eens een confrontatie ben aangegaan.

Of ik wist wat het kanaalplan was (wist ik niet) of ik wist wat het stroomplan was (elektriciën van opleiding en ik begon over het plan dat er eens stroom tekort was en dit moest verdeeld worden) daar hebben ze eens goed mee gelachen.

Wat voor diensten er zich allemaal bevinden in mijn arrondissement? Spoorwegpolitie Gent, scheepvaartpolitie kanaal Gent-Terneuzen, etc

Ging het over mijn boetes en de psychologe vroeg hoeveel snelheidsovertredingen ik had en ik had blijkbaar gezegd MAAR 2. Hier gingen ze fel op in.

HINP gaf ook tweemaal de opmerking dat ik niet zeker overkwam en dat ik de juiste antwoorden wist en ze niet durf zeggen.

Het ging ook lange tijd over mijn slechte punten, ik had 1 ding opgeschreven van slecht punt in mijn inschrijving en die wist ik niet meer (bijna 1 jaar geleden).

En er is nog zoveel gevraagd geweest maar ik ben al een groot deel vergeten.

Al bij al had ik er nog een goed gevoel bij, het gesprek duurde 1uur en 15 minuten. De HINP en psychologe wouden steeds meer en betere antwoorden. Psychologe gaf vaak opmerkingen en keek heel de tijd recht door mij en als ze wat zei was het alsof er een bandje werd afgespeeld. HINP hielp me regelmatig maar testte mij ook vaak. INP PZ Antwerpen zei niet heel veel maar was wel vriendelijk.

En natuurlijk als het erop zat begon ik alsmaar meer en meer te twijfelen en na een aantal dagen dacht ik al ik ga er nooit niet door zijn.

Maar op 09/04/2018 telefoon gekregen voor het medisch onderzoek af te leggen en voor de zekerheid gevraagd of dit wel zeggen dat ik door de selectiecommissie ben en ze bevestigde dit. :-D :-D :-D 18/04/2018 naar het medisch onderzoek.
Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 11/05/2017 GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: 11/12/2017 GESLAAGD
Selectiecommissie: 28/03/2018 GESLAAGD
Medisch geschiktheidsonderzoek: 18/04/2018 GESLAAGD

Start opleiding 01/10/2018 @ PAULO
Spindle
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013, 21:22

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Spindle »

emvdh schreefCOLONMijn gesprek met de selectiecommissie,

Maar op 09/04/2018 telefoon gekregen voor het medisch onderzoek af te leggen en voor de zekerheid gevraagd of dit wel zeggen dat ik door de selectiecommissie ben en ze bevestigde dit. :-D :-D :-D 18/04/2018 naar het medisch onderzoek.
Ben ook op 28 maart geweest. Onlangs hebben ze mij ook opgebeld voor de medische proef. Zij kon echter nog niet zeggen of dat ik geslaagd was voor de commissie. Ze zei steeds dat het onder voorbehoud van de medische proef was. Heb je soms al een brief van slagen mogen ontvangen?
emvdh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2018, 20:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door emvdh »

Spindle schreefCOLON
emvdh schreefCOLONMijn gesprek met de selectiecommissie,

Maar op 09/04/2018 telefoon gekregen voor het medisch onderzoek af te leggen en voor de zekerheid gevraagd of dit wel zeggen dat ik door de selectiecommissie ben en ze bevestigde dit. :-D :-D :-D 18/04/2018 naar het medisch onderzoek.
Ben ook op 28 maart geweest. Onlangs hebben ze mij ook opgebeld voor de medische proef. Zij kon echter nog niet zeggen of dat ik geslaagd was voor de commissie. Ze zei steeds dat het onder voorbehoud van de medische proef was. Heb je soms al een brief van slagen mogen ontvangen?

Enkel een brief ontvangen via mail voor uitnodiging van de medische proef. Er staat: In raam van uw voornoemde kandidaatstelling hebben wij het genoegen u te mogen uitnodigen voor het medisch geschiktheidsonderzoek. Er staat wel niet specifiek geslaagd voor selectiecommissie.

Maar ik had het voor de zekerheid nog eens gevraagd aan de telefoon en ze zei dat ik dus geslaagd was voor de selectiecommissie.

Op jobpol staat ook: Voor alle politiefuncties, dus ook voor een job als inspecteur van politie, organiseert de politie een objectieve en transparante selectieketting volgens een assessment-centermethode. Dit houdt in dat je als kandidaat een uitvoerige reeks proeven aflegt en dat je telkens voor een proef moet slagen om te kunnen doorstoten naar een volgend stadium.

Ik denk dat je er dus ook door bent voor de selectiecommissie anders zouden ze u niet uitnodigen voor het medische. Ik ga natuurlijk pas ook 100% gerust zijn als ik het zwart op wit heb.
Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 11/05/2017 GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: 11/12/2017 GESLAAGD
Selectiecommissie: 28/03/2018 GESLAAGD
Medisch geschiktheidsonderzoek: 18/04/2018 GESLAAGD

Start opleiding 01/10/2018 @ PAULO
Spindle
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2013, 21:22

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Spindle »

emvdh schreefCOLON
Spindle schreefCOLON
emvdh schreefCOLONMijn gesprek met de selectiecommissie,

Maar op 09/04/2018 telefoon gekregen voor het medisch onderzoek af te leggen en voor de zekerheid gevraagd of dit wel zeggen dat ik door de selectiecommissie ben en ze bevestigde dit. :-D :-D :-D 18/04/2018 naar het medisch onderzoek.
Ben ook op 28 maart geweest. Onlangs hebben ze mij ook opgebeld voor de medische proef. Zij kon echter nog niet zeggen of dat ik geslaagd was voor de commissie. Ze zei steeds dat het onder voorbehoud van de medische proef was. Heb je soms al een brief van slagen mogen ontvangen?

Enkel een brief ontvangen via mail voor uitnodiging van de medische proef. Er staat: In raam van uw voornoemde kandidaatstelling hebben wij het genoegen u te mogen uitnodigen voor het medisch geschiktheidsonderzoek. Er staat wel niet specifiek geslaagd voor selectiecommissie.

Maar ik had het voor de zekerheid nog eens gevraagd aan de telefoon en ze zei dat ik dus geslaagd was voor de selectiecommissie.

Op jobpol staat ook: Voor alle politiefuncties, dus ook voor een job als inspecteur van politie, organiseert de politie een objectieve en transparante selectieketting volgens een assessment-centermethode. Dit houdt in dat je als kandidaat een uitvoerige reeks proeven aflegt en dat je telkens voor een proef moet slagen om te kunnen doorstoten naar een volgend stadium.

Ik denk dat je er dus ook door bent voor de selectiecommissie anders zouden ze u niet uitnodigen voor het medische. Ik ga natuurlijk pas ook 100% gerust zijn als ik het zwart op wit heb.
Ik denk dat ik een van de dagen nog eens ga bellen. Wanneer moet je gaan voor de medische controle? Ik word de 23e verwacht.

Edit: juist je datum gelezen in een vorige post van jou :-D
BUTTON_POST_REPLY