Beveiligingsagent Federale Politie

BUTTON_POST_REPLY
DylanVDV
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2018, 19:34

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door DylanVDV »

Hoi

Net terug van de selectiecommissie, vreemd genoeg heb ik er een neutraal tot goed gevoel aan overgehouden. Ik heb een redelijk aantal theoretische vragen gekregen waar ik op de meeste wel kon antwoorden. Als ik iets niet kon beantwoorden werd ik geholpen en gaven ze tips zodat ik op het juiste antwoord kon komen. Ze hebben mij niet proberen uit mijn kot te lokken, wel hebben ze ambetante vragen gesteld maar dat viel best goed mee.

Wat ik zeer vreemd vond is het feit dat ze zeiden dat ik de eerste was dat genoeg wist over de politie, ze zeiden dat ze al heel wat kandidaten hebben zien passeren die er eigenlijk weinig van af wisten. Meerdere malen kreeg ik het compliment dat ik het goed deed en dat ik goed voorbereid was. Ze hebben wel degelijk afgetast tot hoever mijn kennis reikte over de politie (DIRCO, DIRJUD, veiligheidsplan...).

Ik hoop dat de tips en complimenten niet enkel was om mij te testen :p tijd zal uitwijzen denk ik. Over het algemeen was het nog een redelijk plezante babbel, maar zoals ik zeg voor het zelfde geld is het gewoon lachen dat ze met mij deden. Wie weet :D

Ik wens jullie veel succes bij de commissie en ik zou zeggen heb vooral geen schrik (als je goed voorbereid bent ten minste).
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd

Start opleiding: 1 maart
Kloefkapper
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2017, 18:12

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Kloefkapper »

@ DylanVDV: Kan je een klein verslagje geven over wat ze juist vroegen? Het zou mij en anderen nog meer helpen denk ik :) Alvast bedankt!
DylanVDV
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2018, 19:34

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door DylanVDV »

Hier kort wat er min of meer gevraagd werd van de commissie.

Theorie:
-DIRCO
-DIRJUD
-Info over eigen politiezone
-Directies federale politie kennen/kunnen toepassen
-Eégemeentezone/meergemeentezone
-Korpschef
-Burgemeester
-Eigen wijkagenten
-Structuur van federale politie
-Opleiding DAB
-Plaats tewerkstelling van DAB
-Types opdrachten
-ZVP

Nog een heleboel vragen waar ik momenteel niet meer op kan komen maar dit zijn er een paar van, ik stel voor zeker goed voorbereid te zijn en alle zaken te kennen. Ik heb een heleboel zaken vermeldt op een andere topic die te vinden is op het forum. “Voorbereiding beveiligingsagent”.

Persoonlijk:
-Hoe heb je uw zelf voorbereid?
-Ben je ooit in conflicten terechtgekomen?
-Negatieve en positieve punten?
-Aanraking met politie?
-Zeer veel voorbeelden moeten geven van allerlei persoonlijke zaken
-Waarom wil je weg van je huidig werk
-Voorbeelden van negatieve punten van beveiligingsagent

Zoals jullie zien draaide het bij mij meer om de theorie. Ik laat verder nog mijn resultaten weten zodra ik ze ken. Succes aan iedereen!
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd

Start opleiding: 1 maart
mickymike
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2018, 22:43

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door mickymike »

Beste,

Ik heb de 29/01 mijn gesprek met de selectie commissie voor de functie van BAGP.
Voor de mensen die dit al gedaan hebben kunnen jullie wat meer uitleg hierover geven?
Theorie vragen?
Persoonlijke vragen?
Etc Etc

Thanks.
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

mickymike schreefCOLONBeste,

Ik heb de 29/01 mijn gesprek met de selectie commissie voor de functie van BAGP.
Voor de mensen die dit al gedaan hebben kunnen jullie wat meer uitleg hierover geven?
Theorie vragen?
Persoonlijke vragen?
Etc Etc

Thanks.
Leer vooral alles wat je kan vinden over de federale politie, BAGP, structuur & organogram, onder welke directie de nieuwe functie valt, waar men tewerkgesteld zal zijn, plaatsen van kerncentrales werd bij mij gevraagd, wat we mogen doen qua bevoegdheden en wat niet, wat is een beveiligingsagent precies, je motivatie is héél belangrijk, je moet immers goed weten waaraan je begint! Op de website ikbeveilig.be is een PDF te vinden waarin heel wat informatie staat omtrent de opleiding en dergelijke. Verder zul je veel voorbeelden moeten geven. Bij mij bv. voorbeeld van assertief zijn. Het is is allemaal te zien wat je antwoord, wat je gezegd hebt op de persoonlijkheidsproef. Zaken waar je minder hebt gescoord zullen ze bij de commissie nog eens aftoetsen. Coping, klantgerichtheid.. Zeker eens opzoeken waarop men beoordeelt bij de commissie. Sta sterk in je schoenen, wees zeker van je stuk en als je iets niet weet ga zeker niet gokken maar wees eerlijk. Veel succes! :wink:
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
Fus
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2015, 18:52

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Fus »

Hey,

Ik heb binnenkort de persoonlijkheidstesten van DAB. Fijn om jullie bevindingen hier te lezen, ze zijn hulpvol. Proficiat aan de reeds geslaagden en succes aan de andere kandidaten.

Iemand hier een gestructureerd antwoord op mijn vraag? Wat zijn juist de bevoegheden van een beveiligingsagent en waar verschillen die met de bevoegdheden van een inspecteur? Wat mag en wat mag niet?

Dank u
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

Fus schreefCOLONHey,

Ik heb binnenkort de persoonlijkheidstesten van DAB. Fijn om jullie bevindingen hier te lezen, ze zijn hulpvol. Proficiat aan de reeds geslaagden en succes aan de andere kandidaten.

Iemand hier een gestructureerd antwoord op mijn vraag? Wat zijn juist de bevoegheden van een beveiligingsagent en waar verschillen die met de bevoegdheden van een inspecteur? Wat mag en wat mag niet?

Dank u
U kunt een PDF-bestand downloaden op de website ikbeveilig.be. Daar kunt u een aantal bevoegdheden en opdrachten terugvinden. Wat ik weet: personen controleren (identiteit van de persoon controleren), fouilles uitvoeren, bestuurlijk aanhouden, verkeer zit er ook in, dwang uitoefenen, ..

Zeer goed de website ikbeveilig lezen en begrijpen, dit zal het belangrijkst zijn op het gesprek met de psychologe (n). Veel succes! :wink:
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
joske1950
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2018, 17:24

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door joske1950 »

hoi,

Ik zit nog met enkele vragen over deze functie waar ik nergens een antwoord op kan terugvinden, namelijk:

- Eens je geslaagd bent, moet je dan ook (zoals een agent) gaan solliciteren bij korpsen, en nadien opleiding?
- Je tewerkstellingsplaats/opdracht: hoe zal er bepaald worden waar je welke opdracht gaat doen en hoelang (bv. 1maand gevangentransport, ander maand beveiligen van koninklijk paleis)?
- Is deze functie gewapend (zoals agent nu met vuurwapen), zo ja met welk wapen(s)?
- Wat zijn juist de bevoegdheden van een beveiligingsagent en waar verschillen die met de bevoegdheden van een inspecteur?

dank u.

grtz
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Mitchell1 »

joske1950 schreefCOLONhoi,

Ik zit nog met enkele vragen over deze functie waar ik nergens een antwoord op kan terugvinden, namelijk:

- Eens je geslaagd bent, moet je dan ook (zoals een agent) gaan solliciteren bij korpsen, en nadien opleiding?
- Je tewerkstellingsplaats/opdracht: hoe zal er bepaald worden waar je welke opdracht gaat doen en hoelang (bv. 1maand gevangentransport, ander maand beveiligen van koninklijk paleis)?
- Is deze functie gewapend (zoals agent nu met vuurwapen), zo ja met welk wapen(s)?
- Wat zijn juist de bevoegdheden van een beveiligingsagent en waar verschillen die met de bevoegdheden van een inspecteur?

dank u.

grtz

Beste,


Al uw vragen vindt u op ikbeveilig.be

Deze website moet je helemaal kennen uiteraard

Voor de plaats van tewerkstelling ligt de prioriteit bij het beveiligen van de kerncentrales.
Daar blijf je werken tot er ergens anders een plaats vrijkomt. ( vb bij een rechtbank )
In eerste instantie werk je dus bij de kerncentrales.
Dus als je in West-Vlaanderen woont is dit niet zo interessant.
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

joske1950 schreefCOLONhoi,

Ik zit nog met enkele vragen over deze functie waar ik nergens een antwoord op kan terugvinden, namelijk:

- Eens je geslaagd bent, moet je dan ook (zoals een agent) gaan solliciteren bij korpsen, en nadien opleiding?
- Je tewerkstellingsplaats/opdracht: hoe zal er bepaald worden waar je welke opdracht gaat doen en hoelang (bv. 1maand gevangentransport, ander maand beveiligen van koninklijk paleis)?
- Is deze functie gewapend (zoals agent nu met vuurwapen), zo ja met welk wapen(s)?
- Wat zijn juist de bevoegdheden van een beveiligingsagent en waar verschillen die met de bevoegdheden van een inspecteur?

dank u.

grtz
Beste

Functie is gewapend, kan je terugvinden op meerdere sites waaronder ikbeveilig.be. Plaatsen van tewerkstelling is nog niet helemaal zeker aangezien dit een volledig nieuwe dienst is bij de Politie. De geslaagden zullen dit zeker weten te zeggen hoe dit in elkaar zit. Bevoegdheden verschillen inderdaad met die van inspecteur. Een beveiligingsagent heeft beperkt aantal bevoegdheden (terug te vinden op het PDF-bestand ikbeveilig.be). Je kunt heeeel wat zaken terugvinden op internet, gewoon de moeite doen om te zoeken, heb ik ook gedaan. Veel succes! :wink:
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
Fus
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2015, 18:52

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Fus »

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag LumenSF. Nu heb ik wel nog een vraagje.
Als men vraagt achter de structuur van de federale politie, verwachten ze dan dat je tot in de puntjes weet welke diensten zich waar bevinden? Dat ik bijvoorbeeld vlekkeloos uit het hoofd alle diensten van het comissariaat-generaal kan opsommen?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door VRS »

Neen. Weten dat het bestaat uit het commissariaat-generaal (CG) en drie algemene directies (DG), alsook weten welke directie ( = een eenheid) onder welke algemene directie valt (bv. Directie wegpolitie valt onder DGA, Directie technische en wetenschappelijke politie valt onder DGJ, Interventiekorpsen vallen via-via onder 't CG) zal volstaan. Natuurlijk moet je ook wel weten waarmee het CG, de DG's en de eenheden die eronder vallen zich mee bezighouden (algemeen).
mickymike
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2018, 22:43

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door mickymike »

Hallo,

Zijn er hier mensen die hun commissie voor BAGP op 29/01/18 hebben gedaan? Reeds resultaat gehad??

Mvg,

Michel.
Nickske98
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2018, 14:54

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Nickske98 »

beste mensen,

27/3 heb ik de persoonlijkheidsproef voor BAGP, weet er iemand of je hier al enige kennis van de politie structuur moet kennen?

grtz
Nick
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door VRS »

Nickske98 schreefCOLONbeste mensen,

27/3 heb ik de persoonlijkheidsproef voor BAGP, weet er iemand of je hier al enige kennis van de politie structuur moet kennen?

grtz
Nick
Als het wat in dezelfde lijn van de persoonlijkheidsproef voor INP ligt: JA. Hier vraagt men al voor 't eerst naar wat basiskennis over de structuur, hoogste leidinggevenden en dergelijke. Weten dat de federale politie uit 1 commissariaat-generaal (CG) en 3 algemene directies (DG) bestaat; (!) weten dat de eenheid waar je als BAGP zal terechtkomen DAB is, dewelke valt onder de Algemene directie bestuurlijke politie (DGA); weten dat de commissaris-generaal tot voor kort HCP DE BOLLE was die nu topvrouw van Europol wordt en een van de komende maanden een opvolger moet krijgen; weten wie de 3 directeurs-generaal binnen de fedpol zijn (gemakkelijk te vinden als je eens zoekt); weten wie de korpschef van je thuiszone is en hoe het zit met politieraad en -college;... is al een goed begin. Gewoon zorgen dat je zulke basiskennis onder de knie hebt (ze zullen dus niet meteen verwachten dat je een afdeling van een dienst van een eenheid van een bepaalde directie zal kunnen situeren in die ganse structuur).

Het beste is om nu al zo goed mogelijk dergelijke kennis op te doen, alsof het nu al je selectiecommissie zou zijn. Zo ben je meer op het gemak tegen dat je (in 't beste geval) die proef mag afleggen én weet je het nodige voor de persoonlijkheidsproef.
BUTTON_POST_REPLY