De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
defere
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2014, 18:04

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door defere »

Seb schreefCOLONDit is duidelijk een minder populair forum dan het gesprek met de selectiecommissie, maar voor wie het interesseert, hier is mijn ervaring met de persoonlijkheidstest van afgelopen woensdag 6/8 te Etterbeek...

Voormiddag
- computertest: selecteer welke eigenschap het meest/minst bij jou past, in welke mate ben je het eens met volgende stellingen, enz. Kan je weinig aan voorbereiden, gewoon eerlijk antwoorden. Gemiddeld duurt deze test 45 minuten. Zoals de dame in kwestie zelf zei: "als je langer dan pakweg een uur erover doet, twijfelen we je aan je eerlijkheid."

- groepsproef 1: in een groep van 5 of 6 trekt elke persoon een willekeurig artikel. Onderwerpen zijn o.a. legalisering van cannabis, rijbewijs met punten invoeren, assisenproces afschaffen al dan niet, langdurig werklozen verplicht een dag in de week/maand klusjes laten uitvoeren, enz. Eerst 10 minuten in stilte lezen en notities nemen, vervolgens drietal minuten uitleggen aan de andere groepsleden waarover het gaat + eigen mening, en dan vijftal minuten discussiëren/meningen uitwisselen. Je moet niet tot een consensus komen, maar gewoon deftig discussiëren. Er is geen juiste opinie of zo. Zorg ervoor dat je überhaupt over elk onderwerp een mening kan vormen.

- groepsproef 2: een nieuw politiekantoor moet worden ingericht. Elke groepslid staat aan het hoofd van en bepaalde afdeling van de PZ (verkeer, interventie, slachtofferbejegening,...) en heeft bepaalde eisen waar hun lokaal moet komen (dicht bij de inkom, dicht bij de garage,...). Je leest eerst in stilte over jouw afdeling en mag notities nemen (denk 15-tal minuten). Vervolgens argumenteer je weer in groep en leg je uit welke afdeling jij hebt en wat prioritaire vereisten zijn. UITERAARD is het onmogelijk om de 'perfecte' indeling te hebben en zijn de vereisten zodanig opgesteld voor elke afdeling dat je keuzes gaat moeten maken. Je hebt een half uur om deze opdracht uit te voeren (in stilte lezen + nota's nemen niet inbegrepen). Wederom: zorg dat je op 't einde kan argumenteren waarom een specifieke afdeling in lokaal A of B komt. En ook waarom je met bepaalde vereisten geen rekening hebt gehouden (bv. elke afdeling wil dicht bij de cafetaria zitten, maar dat gaat nu eenmaal niet). Ze gaan op 't einde waarschijnlijk uw indeling afbreken of kritiek geven, maar dat is minder belangrijk dan het discussiëren in groep en laten zien dat er interactie is.

Namiddag
- papieren invullen: medische gegevens, ervaringen met drugs, ervaringen met politie,... Ook hier kan je niets voorbereiden, gewoon eerlijk invullen.

- computerproef (postvakoefening): in groepjes ga je naar een computerlokaal (de anderen blijven ondertussen de papieren invullen) waar je de postvakoefening doet. Scenario: je werkt als interim in een bedrijf en er staan een 20-tal e-mails in de inbox. Er worden 15 vragen gesteld in willekeurige volgorde over de inhoud van alle e-mails. Bij elke vraag staan er 3 stellingen en je moet ingeven in welke mate de stellingen belangrijk of juist zijn. Het wijst zichzelf uit. Rechtsboven in het scherm zie je tijd aftellen.

- gesprek met psychologe: er zijn 3 à 4 psychologen (dezelfde van de voormiddag) en tijdens het invullen van de papieren word je één voor één bij een van de psychologen geroepen voor een individueel gesprek. Dit is vooral zelf vertellen, af en toe stellen ze een vraag. Sommige vragen herken je van de computerproef van 's morgens (of toch hetzelfde genre), of van de papieren die je aan het invullen was (bv. druggebruik enz.). Duurde bij mij ongeveer half uurtje. Er wordt weinig gevraagd over de theorie maar zorg dat je toch basiskennis hebt (verschil lokale/federale, uitleg GGPZ, taken van interventiepolitie,...). Scenario-vragen (genre: je collega zegt dat hij tijdens het weekend af en toe wiet rookt, wat doe je?) worden hier normaalgezien nog niet gesteld.

Heb mijn resultaten nog niet (is nog maar enkele dagen geleden) dus ik hoop van harte dat het OK was. Succes aan wie nog moet en hopelijk heb je wat aan deze uitleg!
Super, bedankt Seb!

Het is nu reeds de derde keer dat ik de selectieproeven ga doen. Vorige keren gebuisd op de persoonlijkheidsproef.
De eerste keer dat ik deelnam was het ook met de proef waarbij je een commissariaat moest indelen maar de tweede keer was deze vervangen door een andere proef.
Is die proef nu dan terug permanent verandert in de proef van het commissariaat?
JustineH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2014, 20:45

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door JustineH »

Hallo

ik deed mijn proef op woensdag 17 september en bij ons was het ook met de indeling van het commissariaat.
Volgens mij wisselen ze om de zoveel tijd af tussen die twee standaardproeven.

@ defere: Succes alvast!
Proef 1 INP: Vrijgesteld/geslaagd
Proef 2 INP: Geslaagd
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Bert »

Hieronder mijn relaas van mijn persoonlijkheidsonderzoek. Het is al van 17/07/2014 geleden, maar beter laat dan nooit?

Voormiddag:

Bij het toekomen wordt je verdeeld in taalgroepen (Nederlands en Frans). Wat mij onmiddellijk opviel is dat bij de Franstaligen iedereen in pak/kostuum was, terwijl dit bij de Nederlandstaligen eerder een uitzondering was. Of er hier rekening mee gehouden wordt (al dan niet indirect), weet ik niet. Ik wou het maar even meegeven.

1e Deel: Computerproef

Dit deel bestaat uit 3 verschillende vragenlijsten, waarmee ze een beeld van je persoonlijkheid proberen te vormen.
De eerste soort vragenlijst is er 1 van het volgende type: Je krijgt 5 termen en je moet de term die het méést en het minst bij je past er uit kiezen (bv: gevoelig, sociaal, leergierig, agressief, hulpvaardig -> waarbij je dan bv zegt Sociaal het meest en Agressief het minst.)
De tweede soort is de alom gekende je krijgt een term en je moet aanduiden of deze veel of weinig bij de past. (Volledig oneens, oneens, geen mening, eens, volledig eens).
De derde was er een dat ik nog nooit ergens tegengekomen ben. Je krijgt een stelling en je moet je zelf dan indelen ten opzichte van het gemiddelde (of hoe je je zelf ziet ten opzichte van het gemiddelde). Dit is heel uiteenlopend. Vb. Ik ben goed in Grammatica. En je moet dan een keuze maken uit onderstaande mogelijkheden hoe jij denkt ten opzichte van het gemiddelde te staan.
Zwak (Helemaal zwak, iets minder zwak, zwak) / Gemiddeld (Minder dan gemiddeld, gemiddeld, iets meer dan gemiddeld) / Goed (iets minder goed, goed, heel goed)

2e Deel: Groepsproef

Na de computertest volgen de groepsproeven. Je wordt onderverdeeld in groepjes van 6.

Bij de eerste groepsproef kreeg iedereen een artikel (Hoofddoeken, gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen, legaliseren cannabis, ...) waarvoor je eerst 10 minuutjes de tijd kreeg om te lezen, begrijpen en samen te vatten. Elk om beurt had je dan een 3 tal minuutjes om je artikel voor te stellen (waarover gaat het, wat is het probleem, is er een oplossing geformuleerd, ...) en je eigen menig hierover te vertellen. Hierna komt er een kleine discussie tussen de groepsleden. Het gaat niet zozeer over het resultaat van de discussie als eerder hoe je je tijdens de discussie gedraagt. (Luister je naar de rest, laat je je doen, blijf je bij je mening?) Durf ook eens advocaat van de duivel spelen. Een discussie waar iedereen het eens is met elkaar, kan bezwaarlijk een discussie genoemd worden.

De tweede groepsproef is het indelen van een commissariaat. Elk groepslid kreeg een eigen dienst met eisen en wensen (Interventie, recherche, slachtofferhulp, verkeer, ...) waaraan hij/zij zoveel mogelijk moest voldoen. Daarnaast krijgt iedereen ook een mapje met de overige diensten. (er zijn 17 diensten in totaal). Eerst krijgt iedereen de tijd om zelf een ruimte te zoeken en te argumenteren waarom hij daar precies wil. Er zullen natuurlijk overlappingen zijn, probeer deze rustig en kalm uit te werken om tot een besluit te komen. Na de discussie moet dit ook voorgesteld worden aan de psychologen. Hiervoor heb je 5 minuten, voorbereiding en presentatie. Wat op het moment zelf echt wel kort is.


Namiddag:

3e Deel: Papierwerk

Eerst moeten er een heleboel papieren ingevuld worden. Dit is zeer uiteenlopend en gaat van eventueel druggebruik, over psychologische stoornissen, naar de welwillendheid een wapen te gebruiken, tot je familiale status. Veel schrijfwerk, maar gewoon open en eerlijk zijn is hier de ultieme tip.

Tijdens het invullen hiervan wordt je elk om beurt bij een psychologe geroepen voor een gesprek.

4e Deel: Gesprek

Dit gesprek gaat voornamelijk over jezelf en slechts in mindere mate over de kennis van de politie. Je begint met jezelf voor te stellen, school -en werkervaring, waarom wil je bij de politie, wat zijn je positieve kanten, heb je werkpunten, welk soort student was je, ooit drugs gebruikt, drink je alcohol, al eens met de politie in aanraking gekomen (wees hier heel eerlijk in: ben je al 5 keer geflitst in de bebouwde kom, zeg dit ook. Het geflitst zijn op zich is geen ramp, het eventueel verzwijgen wel. Deontologie en integriteit, weet je wel. Ook andere zaken bv. Slachtoffer van vandalisme, eens de 101 gebeld naar aanleiding van nachtlawaai van de buren, vermeld dit ook. Beter volledig dan iets te kort.)
heb je al retributieticketen (parkeerbonnen van privéfirma's). Ik heb dit ervaren als eerder een gezellige babbel dan een 'overvraging'.

5e Deel: Computertest (Postbakoefening)

Dit vond ik persoonlijk het moeilijkste deel van heel de dag.

Je krijgt een hele simpele e-mail omgeving met een 20-tal emails in. Door elkaar, niet gesorteerd. Deze gaan allemaal over de organisatie van een event, gaande van het aantal vrijwilligers, naar parkingproblemen, naar bewaking voor het parcours, ...
Onder deze mails krijg je een aantal vragen. De vragen en de mails staan los van elkaar. Ik bedoel hiermee, dat het niet is omdat een vraag onder een bepaalde mail staat, je ook het antwoord in die mail zal vinden. Elke vraag bestaat uit een vraag met 3 mogelijke antwoorden. Jij moet de 3 antwoorden sorteren volgens 'waarheid'.

Bv: Jef heeft nog 3 vrijwilligers over, hij zet deze best in bij:

1: de parking; 2: de Bar, 3: De ingang.

Hier moet jij dan uit je mails afleiding waar het meest volk te kort is en deze antwoorden dan zo sorteren.

Voor deze test heb je 30 minuten en de klok telt af. Zijn de 30 minuten om, sluit de toepassing af en stopt dus ook de oefening. Snel en efficiënt werken is dus de boodschap.


Hopelijk is dit een beetje duidelijk en veel succes aan iedereen!
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
Jeb
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2014, 21:24

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Jeb »

Nog iemand die zijn persoonlijkheidsproef op 2 oktober had en nog geen resultaat heeft ontvangen?
INP - LPA
Inschrijving : 24/02/2016
Cognitieve proeven : Vrijstelling
Fysieke proeven : Vrijstelling
Persoonlijkheidsproef : 21/03/2016 Geslaagd
Commissie : 30/05/2016 Geslaagd

Start opleiding Campus Vesta // 01-09-2016 //
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kevin_Fox »

Jeb schreefCOLONNog iemand die zijn persoonlijkheidsproef op 2 oktober had en nog geen resultaat heeft ontvangen?
Dat kan wel effe duren, reken een maand ongeveer... (soms langer)
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
toest
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2014, 10:25

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door toest »

Donderdag 27/10 de persoonlijkheidsproef afgelegd en gisteren zat er al brief in de bus dat ik geslaagd ben :) laat het volgende deel maar komen. Al zal dat wsl. wel nog een poos op zich laten wachten zeker?
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kevin_Fox »

En ook mijn persoonlijkheidsproef zit erop!
Eerste proef ging goed, vlot meegediscussieerd, niet te dominerend in groepsgesprekken, een kandidaat die wat stil was meegetrokken in het gesprek.
2de proef vond ik écht moeilijk, -commissariaat dat we moesten indelen- ik denk dat dit gewoon niet op te lossen valt? Heel strenge kritiek gekregen dat we niet kritisch genoeg waren en we waarschijnlijk telepathie gebruikten, want de psychologe had niks kritisch gehoord.
Ik heb gewoon gezegd dat we als groep toch een goede oplossing hadden gevonden.
Postbakoefening ging redelijk.
gesprek met de psychologe was diepgaand.
Al bij al viel alles mee, maar toch met wat gemengde gevoelens buiten gestapt....
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door otisdc »

Kevin_Fox schreefCOLONEn ook mijn persoonlijkheidsproef zit erop!
Eerste proef ging goed, vlot meegediscussieerd, niet te dominerend in groepsgesprekken, een kandidaat die wat stil was meegetrokken in het gesprek.
2de proef vond ik écht moeilijk, -commissariaat dat we moesten indelen- ik denk dat dit gewoon niet op te lossen valt? Heel strenge kritiek gekregen dat we niet kritisch genoeg waren en we waarschijnlijk telepathie gebruikten, want de psychologe had niks kritisch gehoord.
Ik heb gewoon gezegd dat we als groep toch een goede oplossing hadden gevonden.
Postbakoefening ging redelijk.
gesprek met de psychologe was diepgaand.
Al bij al viel alles mee, maar toch met wat gemengde gevoelens buiten gestapt....
Ik kwam met hetzelfde gevoel buiten en uit uw uitleg kan ik afleiden dat het min of meer hetzelfde is verlopen zoals bij mij, dus volgens mij zit dat goed!

Let wel, het antecedentenonderzoek neemt vrij veel tijd in beslag dus het kan wel even duren voor je er iets van hoort...
Ik kreeg telefoon na ongeveer 2 maanden.
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kevin_Fox »

otisdc schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONEn ook mijn persoonlijkheidsproef zit erop!
Eerste proef ging goed, vlot meegediscussieerd, niet te dominerend in groepsgesprekken, een kandidaat die wat stil was meegetrokken in het gesprek.
2de proef vond ik écht moeilijk, -commissariaat dat we moesten indelen- ik denk dat dit gewoon niet op te lossen valt? Heel strenge kritiek gekregen dat we niet kritisch genoeg waren en we waarschijnlijk telepathie gebruikten, want de psychologe had niks kritisch gehoord.
Ik heb gewoon gezegd dat we als groep toch een goede oplossing hadden gevonden.
Postbakoefening ging redelijk.
gesprek met de psychologe was diepgaand.
Al bij al viel alles mee, maar toch met wat gemengde gevoelens buiten gestapt....
Ik kwam met hetzelfde gevoel buiten en uit uw uitleg kan ik afleiden dat het min of meer hetzelfde is verlopen zoals bij mij, dus volgens mij zit dat goed!

Let wel, het antecedentenonderzoek neemt vrij veel tijd in beslag dus het kan wel even duren voor je er iets van hoort...
Ik kreeg telefoon na ongeveer 2 maanden.
Maar nen brief van slagen voor de persoonlijkheidsproef volgt wel snel denk ik? Allez, met de feestdagen zal het wat langer duren denk ik.
En ja, ik denk niet dat ik grote steken heb laten vallen :-D maja, tblijft echt afwachten.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door otisdc »

Kevin_Fox schreefCOLON
otisdc schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONEn ook mijn persoonlijkheidsproef zit erop!
Eerste proef ging goed, vlot meegediscussieerd, niet te dominerend in groepsgesprekken, een kandidaat die wat stil was meegetrokken in het gesprek.
2de proef vond ik écht moeilijk, -commissariaat dat we moesten indelen- ik denk dat dit gewoon niet op te lossen valt? Heel strenge kritiek gekregen dat we niet kritisch genoeg waren en we waarschijnlijk telepathie gebruikten, want de psychologe had niks kritisch gehoord.
Ik heb gewoon gezegd dat we als groep toch een goede oplossing hadden gevonden.
Postbakoefening ging redelijk.
gesprek met de psychologe was diepgaand.
Al bij al viel alles mee, maar toch met wat gemengde gevoelens buiten gestapt....
Ik kwam met hetzelfde gevoel buiten en uit uw uitleg kan ik afleiden dat het min of meer hetzelfde is verlopen zoals bij mij, dus volgens mij zit dat goed!

Let wel, het antecedentenonderzoek neemt vrij veel tijd in beslag dus het kan wel even duren voor je er iets van hoort...
Ik kreeg telefoon na ongeveer 2 maanden.
Maar nen brief van slagen voor de persoonlijkheidsproef volgt wel snel denk ik? Allez, met de feestdagen zal het wat langer duren denk ik.
En ja, ik denk niet dat ik grote steken heb laten vallen :-D maja, tblijft echt afwachten.
Ja de brief van met de uitslag komt na max 3 weken ofzo...
Ik heb ook steken laten vallen hoor, zo vroegen ze plots, in een conversatie over m'n werk, naar mijn motivatie en ik klapte dicht... Maar alsnog geslaagd!
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kevin_Fox »

.[/quote]

Ja de brief van met de uitslag komt na max 3 weken ofzo...
Ik heb ook steken laten vallen hoor, zo vroegen ze plots, in een conversatie over m'n werk, naar mijn motivatie en ik klapte dicht... Maar alsnog geslaagd![/quote][/quote]

Geslaagd! Merci voor alle tips!!!
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door otisdc »

Kevin_Fox schreefCOLON
Geslaagd! Merci voor alle tips!!!
Geen probleem, nu blokken voor de commissie :)...

Ik heb gehoord van iemand die de dsr heeft gebeld dat er pas in februari uitnodigingen komen voor de commissie, dus we hebben nog even tijd voor te studeren. :)
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kevin_Fox »

otisdc schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLON
Geslaagd! Merci voor alle tips!!!
Geen probleem, nu blokken voor de commissie :)...

Ik heb gehoord van iemand die de dsr heeft gebeld dat er pas in februari uitnodigingen komen voor de commissie, dus we hebben nog even tijd voor te studeren. :)
Ohh, maar bij mij zit er nog een antecedentenonderzoek bij :P
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Kathleen200691 »

otisdc schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONEn ook mijn persoonlijkheidsproef zit erop!
Eerste proef ging goed, vlot meegediscussieerd, niet te dominerend in groepsgesprekken, een kandidaat die wat stil was meegetrokken in het gesprek.
2de proef vond ik écht moeilijk, -commissariaat dat we moesten indelen- ik denk dat dit gewoon niet op te lossen valt? Heel strenge kritiek gekregen dat we niet kritisch genoeg waren en we waarschijnlijk telepathie gebruikten, want de psychologe had niks kritisch gehoord.
Ik heb gewoon gezegd dat we als groep toch een goede oplossing hadden gevonden.
Postbakoefening ging redelijk.
gesprek met de psychologe was diepgaand.
Al bij al viel alles mee, maar toch met wat gemengde gevoelens buiten gestapt....
Ik kwam met hetzelfde gevoel buiten en uit uw uitleg kan ik afleiden dat het min of meer hetzelfde is verlopen zoals bij mij, dus volgens mij zit dat goed!

Let wel, het antecedentenonderzoek neemt vrij veel tijd in beslag dus het kan wel even duren voor je er iets van hoort...
Ik kreeg telefoon na ongeveer 2 maanden.

Ik heb 17 december 2014 mijn persoonlijkheidsonderzoek gaan doen en ik ben ook zoals de rest met zeer gemengde gevoelens buiten gestapt.
Over de postbak oefening heb ik toch mijn bedenkingen en onze groepsproef liep zeer chaotisch. Tijdens het gesprek met de psychologe vroeg ze of ik tevreden was met het resultaat en heb eerlijk gezegd dat het chaotisch was en er niet al teveel structuur in zat. Of dat nu een goede zet was of niet, dat valt af te wachten als ik het resultaat in mijn brievenbus zal krijgen zeker! Maar het gesprek op zich met de psychologe liep wel soepel terwijl andere echt verward buitenkwamen na hun gesprek. Het zal dus inderdaad afhangen welke psychologe je hebt zeker.
Iedereen nog veel succes gewenst! :D
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Seb »

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om eerlijk te zeggen dat je het chaotisch vond, dat toont aan dat je realistisch bent en de situatie goed hebt ingeschat. Uiteindelijk gaat het hem om jouw interactie tijdens de groepsproeven, jij bent natuurlijk niet verantwoordelijk voor de houding van de andere groepsleden. Ik heb zelfs tegen de psychologe gezegd dat ik heus wel wist dat de uitkomst van de groepsproef minder belangrijk is voor hen dan je houding en ze knikte instemmend (en ik was uiteindelijk geslaagd :)) dus ik zou er niet mee inzitten.

Succes nog met de andere proeven!
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
BUTTON_POST_REPLY