gesprek met selectiecommissie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

gesprek met selectiecommissie

Bericht door Sarah11 »

Dag iedereen,
Even mijn verslag van het gesprek met de selectiecommissie. Het ging heel goed tot ik beticht werd tot iets wat ik nooit gedaan heb. Ik zou bij de selectieprocedure zes jaar geleden gezegd hebben dat ik al eens aan een joint getrokken had. Dit is niet zo, dat weet ik zeker want ik heb dit nog nooit gedaan.

Bij de persoonlijkheidstest enkele maanden geleden zat de psycholoog voor zich met een verkeerd dossier. Dezelfde naam en achternaam, iemand van een andere regio. Het kwam toen uit omdat er ook iets niet strookte.
Het kan dus niet anders dan dat hetzelfde foute dossier daar lag. Ik denk dat ze dit niet wilden toegeven. Ik had op het einde nog moeten vragen of ik het mocht inkijken. Want ik ben zeker van mijn stuk. Maar ik zei wel dat ik vermoede dat er weer een fout dossier lag zoals de vorige keer.

Ze zeiden dat ik niet eerlijk overkwam door deze kwestie. Ik ben kalm gebleven, ik denk dat het een vergissing was, of misschien zelf een test.
Bij een antwoord zei iemand “Dat heb je rechtstreeks van het forum geplukt” Dat was niet zo. Ik verdedigde me kalm. Ze wisten dat ik aangesloten was bij het forum omdat ik dit vermeld had.

Volgende vragen kwamen aan bod:
- Stel u eens voor.
- Wat in uw huidige job dat je doet trekt je aan?
- Waar heb je nog werk aan als je de basiscompetenties overloopt.
- Waarom heb je de scheepvaartpolitie bezocht?
- Waar bevindt de scheepvaart zich in het organogram?
- Je hebt aangegeven dat je streng bent, je zou dus iedereen beboeten…
- Waarom is de actualiteit volgen belangrijk?
- Heb je in je sector waar je werkt als eens contact gehad met lastige mensen? Verklaar
- Je conflicten breng je vaak in verband met je taken, je lijkt zeer taakgericht. Heb je ook een menselijke kant?
- Wat is er nieuw in de opleiding?
Ik had er veel antwoorden op omdat ik dat was nagegaan, de commissaris ging door tot ik het antwoord niet meer wist. Ze willen altijd op een punt komen dat je het antwoord niet meer weten en kijken hoe je daarop reageert denk ik.
- Welke diensten van de federale politie zijn er in uw buurt?
- Heb je nog vragen?
- Kom je niet terug op je verklaring (de verklaring dat ik nooit weed gerookt heb)? Het is je laatste kans…
Zo dat was het.
Het was frustrerend want ik ben echt wel eerlijk geweest over gebruik van softdrugs. Voor de rest ging het van een leien dakje…
Ik had écht moeten vragen of ik het dossier in mocht kijken want HET KLOPTE NIET.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: gesprek met selectiecommissie

Bericht door Sw@tLorD »

Eerder een lastig gesprek zou ik zeggen. Wat betreft het vraagstuk over je drugsgebruik: ze proberen je altijd van de wijs te brengen.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: gesprek met selectiecommissie

Bericht door VRS »

Bij mij vroeg de psychologe ook herhaaldelijk of ik "echt niet een keer een verkeersovertreding begaan" had, met de bedoeling om me misschien te doen twijfelen. Ik wist zelf dat ik geen enkele overtreding begaan heb tot nu toe en ik rij bovendien zelden met de auto (heb er zelf geen), dus ik heb dat ook zo uitgelegd.

Bij het voorbereiden heb ik van verschillende politiemensen die ik raadpleegde gehoord dat ze op de commissie altijd wel eens proberen je van de wijs te brengen, je op stang te jagen. Als ze merken dat het niet direct lukt laten ze je normaal snel met rust, maar anders kan het gebeuren dat ze 'verder gaan'.
BUTTON_POST_REPLY