Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Ik zat in de eerste promotie van de Federale school.

Gisteren werd er beslist dat er op 1 oktober 2014 aldaar een 2de promotie start.
Een klas met 25 aspiranten.

Zij die nog een keuze van school moeten maken, het is een aanrader en vlot bereikbaar.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Waarom een aanrader?
Kan je eventueel de voordelen en nadelen opsommen en vergelijken met andere politiescholen?
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Tarrie »

Op het keuzeformulier staat voorlopig nog steeds enkel OPAC vermeld. Wat is het verschil tussen de Federale School en OPAC?
OPAC Promotie 112 - peloton 1
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

De Federale School is 1 van de 3 scholen van de federale politie (was vroeger dacht ik de Koninklijke Rijkswachtschool) die normaal enkel voorgezette en functionele opleidingen organiseert voor (hoofdzakelijk) de federale politie. De opleidingen tot INP, HINP, CP zijn basisopleidingen. Die voor INP en HINP worden georganiseerd door de politiescholen in de provincies, dewelke autonoom en door de minister erkend zijn (OPAC is daar eentje van). Die scholen zijn dus noch deel van de lokale, noch deel van de federale politie. De basisopleiding CP wordt gegeven aan de Federale Officierenschool, wat de tweede van de 3 federale politiescholen is (en dan heb je nog de Nationale Rechercheschool).
Dus OPAC is een autonome politieschool die erkend is om een aantal opleidingen te organiseren voor de politie, terwijl DSEF een school is van de politie zelf.

Nu men (vorig jaar) beslist heeft om extra (federale) aspiranten aan te werven, heeft men blijkbaar de Federale School ingeschakeld om de basisopleiding te organiseren voor de aspiranten die sowieso al toegewezen zijn aan/gekozen hebben voor de federale politie (verbeter me als ik het mis heb). DSEF heeft een aantal campussen in het land, waarvan die in het complex Groendreef er één van is. CX Groendreef is inderdaad veel vlotter bereikbaar dan de OPAC, ligt dan ook nog dicht bij het Gentse centrum.
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Ik heb in Groendreef basisopleiding gevolgd en werk bij lokale.
Federale keuze maken is dus niet verplicht, maar je hebt de mogelijkheid omdat wel te doen zoals bij WPR.
En zo heb je meteen ook een voordeel van de federale school, je tekent voor WPR en wordt daar vastbenoemd. CIK, SPN, SPC,.... Zijn daar voorbeelden van.

Vergelijken kan ik niet, heb nooit op opac gezeten, ik ga enkel af op mijn gevoel. Wij hadden een perfecte en persoonlijke begeleiding en kregen les van politieambtenaren die op straat werken en dus weten waarover ze praten.

Mij hoor je enkel lof vertellen!!.!
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Bij deze de link naar het instapformulier voor 2014.
Het is officieel dat er op 01.10.2014 een promotie start op de campus Gent Groendreef.
Mag ik dan ook vragen aan de moderator van dit forum om DSEF Campus Gent toe te voegen bij de opleidingscentra?

Ik zou zeggen, wil je Federaal of Lokaal gaan? niet twijfelen en inschrijven in de Groendreef is de boodschap. Zeker als je Federaal wil gaan....

Ze staan nog niet in de pick list bij 4.a (2) maar men kan wel al telefonisch voor een plek campus Gent intekenen via het tel. nummer tel + 32 2 644 83 43 (A. Huygens)

https://adobeformscentral.com/?f=xX1RUz ... cYpwfw8iQ#
JensDC
Politie
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 11:52

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door JensDC »

Ik heb mijn opleiding enkele jaren geleden op de OPAC gevolgd. Wij kregen enkele lessen op de Groendreef en kan alleen maar zeggen dat het een vrij vervallen bedoening is. Er is dringend eens een opfrisbeurt nodig.

De OPAC is ondertussen al erg vertrouwd en voorzien met/op het geven van de basisopleiding. Ik vermoed dat dit bij de Groendreef niet het geval is/zal zijn en er veel "euh, wat moeten we nu doen" momenten zullen ontstaan.

Bij de OPAC kwamen die momenten zelfs al vaak voor.

Nuja, ieder zijn eigen keuze uiteindelijk ben je toch allemaal hetzelfde na de opleiding. Ik zie niet in waarom iemand van de Federale school gemakkelijker zou kunnen intekenen bij de WPR of dergelijke. Op't einde van de opleiding op een gewone politieschool (VZW) ben je ook allemaal Federaal (tenzij je reeds intekende voor een zone).
01/12/10 - 01/05/11 DSP GRG (Afdeling PZ Maldegem - INT)
01/05/11 - 01/01/15 PZ VLAS - INT
01/01/15 - ........ PZ Gent - INT
MichielDV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2013, 13:00

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door MichielDV »

Ik was ook lid van Promotie 1 in de groendreef en kan alleen maar bevestigen wat Dieter zegt.
Ik werk nu bij de WPR in Antwerpen en zelfs tijdens onze stage al was er alleen maar positieve commentaar op onze kennis van verkeer e.d.
De vervallen bedoening waarover je hebt vind ik ook niet terecht. OK, het is niet de modernste school maar alles wat nodig is voor een opleiding is aanwezig. Refter, propere lokalen en kleedkamers, sportzaal, functioneel parcours,...

EN misschien wel het belangrijkste, wij waren een naam en geen nummer,...

Dus ik vind de school een echte aanrader, maar ik kan dus ook niet vergelijken met andere scholen.
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Zoals Michiel zegt, wij hadden een naam en geen nummer.
De sfeer was er optimaal.
Wat de euh momenten betreft, bij ons waren ze heel goed voorbereid en vielen deze momenten heel zelden voor.
Wij kregen zelfs de kans om een dag mee te gaan met SPN, met zodiacs op water ed.

Wat betreft de accomodatie, idd verfraaiening kan gebeuren, doch was alles verzorgd en net. Alles wat we nodig hadden was zelfs ter beschikking.
Zelfs een refter met keuken, waar je 's morgens kan ontbijten, verzorgd met eitjes en spek ed.
Ook op de middag, lekkere dagschotels, vervangingsmenu en zelfs vegetarische lasagne.........

Wat intekenen bij federale betreft, op de federale school campus Gent kan je voor de opleiding al intekenen in een federale dienst zoals Wpr, SPN, SPC,.... Wat inhoud dat je daar vast kan gaan werken na de opleiding, dus niet afgedeeld, maar direct vast in dienst en dan doe je je stages ook in deze dienst meteen.
Ik denk niet dat in andere provinciale scholen het geval is......

Maar nog eens, belangrijkste van al: je bent geen nummer en er is een collegiale sfeer tussen opleiders, docenten en aspiranten!

1 of 2 sterren, kroontjes? Maakt niet uit, collega's dat zijn we en dit is voor mij het belangrijkste punt dat van goud waarde is.

Maar iedereen zij keuze hè, ik kan enkel mijn, en blijkbaar ook die van klasgenoten, ervaring delen.....
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Lessenrooster voor de promotie die start op 1 oktober 2014 is te vinden op:http://www.police.ac.be/menu_dsef_ainp_nl.htm
Gewoon doorklikken naar oktober en dan maand per maand verder kijken
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Kevin_Fox »

Dus als ik het goed begrijp:
Je kan naast OPAC ook opteren voor de Federale campus?
Of is dit enkel voor officieren?
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Kevin_Fox schreefCOLONDus als ik het goed begrijp:
Je kan naast OPAC ook opteren voor de Federale campus?
Of is dit enkel voor officieren?
De campus in Gent van de Federale School biedt net als de OPAC de basisopleiding tot INP aan.
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Hielcom schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONDus als ik het goed begrijp:
Je kan naast OPAC ook opteren voor de Federale campus?
Of is dit enkel voor officieren?
De campus in Gent van de Federale School biedt net als de OPAC de basisopleiding tot INP aan.

helemaal correct, promotie start op 01 oktober 2014
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

ik heb zonet gebeld naar A. Huygens en die vertelde me dat de federale school van de groendreef nog niet openstaat, men wacht blijkbaar eerst tot al de rest vol is om daarna eventueel de groendreef open te stellen, je kan er zelfs nog niet voor intekenen.
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Vanaf vandaag kan je Federale Politieschool Campus Gent - Groendreef ook selecteren uit de lijst !!!
BUTTON_POST_REPLY