CGSU - Flashbang Magazine

ModeratorCOLON Moderators

Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Black Dog »

CGSU zal in 1 van de komende edities staan van Flashbang Magazine. Voor de geïnteresseerden...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door vdv »

G3K blijft cool ... gebruiken ze die nog eigenlijk?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door 69_Shorty_69 »

vinnet vooral grappig hoe da die mannen diene frontgrip vasthouden, ik HAAT da broomgrippen gewoon ..., heb het ook moeten afleren ze :mrgreen:
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Dimitri »

69_Shorty_69 schreefCOLONvinnet vooral grappig hoe da die mannen diene frontgrip vasthouden, ik HAAT da broomgrippen gewoon ..., heb het ook moeten afleren ze :mrgreen:
Kan je dit eens verder verduidelijken? Ik begrijp niet wat je precies bedoelt.
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door 69_Shorty_69 »

door te broomsticken, danst uwe korrel over en weer

dit is de bewezen correcte en meest accurate manier note the broomstick, though smaller:

Afbeelding
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Black Dog »

Chris Costa FTW! :mrgreen:
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door SHERIFF »

iemand een idee welk merk en type schoen de collega op de voorgrond draagt ?
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Black Dog »

Als ik een gok mag wagen... Custom made Bates M9. Custom in die zin dat ze niet verkocht worden met Sage green als hoofdkleur.

Maar die mannen kennende, ik zou er niet van verschieten moest die zijn boots, het lederen gedeelte toch, gewoon heeft overgespoten met Sage green matt Krylon paint...wat hij trouwens ook gedaan heeft op een groot gedeelte van zijn (zwarte) molle vest, als je wat oog hebt voor detail. :mrgreen:


Maar Bates M9 zijn het zeker...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door vdv »

69_Shorty_69 schreefCOLONvinnet vooral grappig hoe da die mannen diene frontgrip vasthouden, ik HAAT da broomgrippen gewoon ..., heb het ook moeten afleren ze :mrgreen:
De frontgrip heeft zo een geïntegreerde bipod. Afgaande van foto's uit de media, gebruiken ze de G3 als ondersteunend wapen (dus op bipod) en dient de frontgrip -als grip- enkel 'just in case', of om cool te poseren :wink:
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Bart V »

Wat betreft die schoenen, zijn er veel collega's die zelf schoenen aankopen? Ik ben pas binnen en heb nog mijn federale schoenen van tijdens de opleiding (Haix), zijn intussen anderhalf jaar oud en dat laat zijn sporen na. In Gent zijn de voorziene schoenen van GK Pro, type 07FZC: http://www.gkpro.fr/catalogue/c/habille ... index.html

Ik heb nu zo'n paar maar deze zitten allesbehalve gemakkelijk en zien er eerlijk gezegd niet uit op de interventiebroek. Ik draag nu mijn gewone ABL combats maar denk eraan om eventueel een paar Bates te kopen. De webshop www.milcop.com (Falcon Raptor) biedt er enkele aan maar zijn die werkelijk zo goed?

Uiteindelijk zou ik er gerust het geld willen aan geven, een schoen is toch iets wat je dagelijks comfort serieus bepaald.
PZ Gent
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door 69_Shorty_69 »

Het nadeel van de HK G3 tegenover de AR15/M4 modellen met buffertube is de kolf, door het onrechtlijnige design ga je een meer opwaartse terugslag creeren terwijl het design van de AR15 de terugslag beter horizontaal gecentreerd wordt, mede door de buffer wordt deze terugslag deels geneutraliseerd, weet wel niet of de kolf van de G3 een buffersysteem uitgerust heeft.

qua betrouwbaarheid heeft H&K zonder aanpassingen dan wel weer een voorsprong...
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door vdv »

Ik draag nog liefst de HAIX Airpower P10 in de winter de P3 in de zomer. Die gaan toch al enkele jaren mee en zien er nog nieuw uit. Ik draag ze enkel voor interventie, als ik bureeldienst heb draag ik gewone schoenen.
Vroeger droeg ik het model GSG9 (zitten als gegoten), na 7-8 jaar was de zool spijtig genoeg 'op'. De rest is nog perfect in orde. Nu draag ik ze in de schietstand, daar is het toch niet glad :-D
De HAIX-en van de federale lijken mij goedkoper afgewerkt, nog geen ervaring mee.

buffer: yep : http://www.hkparts.net/shop/pc/HK-91-HK ... k-c114.htm
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Black Dog »

7-8jaar... Da's een eeuwigheid voor een paar botten...allez...bij mij toch :mrgreen:

De cover van de editie:

Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door VRS »

Ik zie dat men spreekt van de SIE op de cover... Is het nu eigenlijk zo dat de CGSU bestaat uit de geconcentreerde eenheid SIE en de gedeconcentreerde eenheden POSA, of hoe zit dat nu met die namen?
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: CGSU - Flashbang Magazine

Bericht door Black Dog »

Heb de editie liggen en ben er nu wel 100% zeker van over de boots... Bates M9 zelf gekleurd met foliage/sage green.

160pagina's vol met foto's van 3 verschillende eenheden wereldwijd... En de eerste foto die je tegenkomt van SIE als je de boek openslaat... triggerfinger discipline :mrgreen:

Afbeelding

Voor iemand die beeldmateriaal wil van de SIE de moeite want denk niet dat al zoveel foto's van de SIE in 1 keer gepubliceerd zijn als nu... in een deftige kwaliteit.
BUTTON_POST_REPLY