Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Forumregels
Afbeelding
MarieGMB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2013, 10:25

Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door MarieGMB »

Hoi !

Heeft er iemand tips voor de voorbereiding voor de cognitieve testen voor het vergelijkend examen vr commissaris?
Iemand die dit jaar ook meedingt?

Marie
JorenV
Politie
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010, 21:50

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door JorenV »

Ik doe mee! ;)
Heb op de site van Jobpol die oefeningen gemaakt, en volgens die stond ik er toch vrij goed op :p

Wanneer moet jij voor de 1ste proef gaan?
2013-2014: AINP @ PLOT
2014-2019: INP - PZ Kanton Borgloon // Interventie
2019-... : ACP @ ANPA
MarieGMB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2013, 10:25

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door MarieGMB »

Ik moet woensdag de 30e januari! En jij? Succes !! :)
whiplash1990
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2012, 20:21

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door whiplash1990 »

Ik word dinsdag de 12de verwacht :). Hoe is het meegevallen? Hoelang duren de testen trouwens?

gr Yves
MarieGMB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2013, 10:25

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door MarieGMB »

De sportproef is goed te doen ! Het is wel heel zwaar, maar als je een beetje doorzet red je het wel. Er was maar 1 iemand in onze groep die het niet gehaald had (zij kreeg een flauwte).. De cognitieve proeven slaan echt nergens op ! Je krijgt veel te weinig tijd. Bij ons deden de computers het ook nog eens niet en moesten we het schriftelijk doen. Vooral spelling is absurd. Woorden die je noch in je persoonlijke, noch in je professionele leven gebruikt..

Ongeveer 2 uur per test denk ik..

Succes !
JorenV
Politie
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010, 21:50

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door JorenV »

Ik ben de 8ste moeten gaan.
De cognitieve gingen nog wel cva, alleen idem voor die spelling .. pff :p had beter het groene boekje nog eens open gedaan.

Sportproeven waren vrij gemakkelijk, ook bij ons slechts 1tje die niet geslaagd was (van de 20). Zelf heb ik niet zo een super conditie, maar had nog 50seconden over. (was wel morsdood achteraf, maarja even doorbijten!)
2013-2014: AINP @ PLOT
2014-2019: INP - PZ Kanton Borgloon // Interventie
2019-... : ACP @ ANPA
whiplash1990
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2012, 20:21

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door whiplash1990 »

Haha ok dat deel van de spelling kan ik inderdaad bevestigen :snif: Wat was me dat allemaal ==> niet echt meer van deze tijd denk ik maar ok. De sportproeven had ik in oktober al voor INP.
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door Tarrie »

Kunnen jullie eens wat voorbeelden geven van die vreemde woorden in de spellingtest?
OPAC Promotie 112 - peloton 1
JorenV
Politie
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010, 21:50

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door JorenV »

Goh, om nu preciese voorbeelden te geven ... het waren er vrij veel (Telkens reeksen van 6 als ik mij niet vergis waar je het juiste gespelde woord moest uithalen, of het foutief gespelde woord.)

En woorden die je in de dagdagelijkse context niet hoort. Bovendien (ik toch) begin bij zo een testen aan elk woord te twijfelen :s
2013-2014: AINP @ PLOT
2014-2019: INP - PZ Kanton Borgloon // Interventie
2019-... : ACP @ ANPA
peterlievens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2010, 15:37

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door peterlievens »

Iemand die al zijn of haar resultaten heeft ontvangen? Geslaagd of niet geslaagd?
whiplash1990
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2012, 20:21

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door whiplash1990 »

Bij mij zeiden ze dat het 2 tot 3 weken kon duren eer de resultaten binnen waren.
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door PJG »

Even 2 sec off topic,

Ik heb een master geschiedenis en heb mijn anderhalf jaar AINP erop zitten en ben nu reeds 3 maanden aan het werk als inspecteur.

Kan dit mijn 23,5 maand verkorten om Commissaris van de Politie te worden (externe kandidatuur)

Dit aangezien ge een dikke 4 maand dezelfde skills leert als een inspecteur heb ik ergens gelezen in de opleidingsfiche tot CP , of moet ge de volle bijna 2 jaar uitzitten (wat redelijk onzinnig zou zijn als ge reeds 2 jaar bij de politie zyt.)
whiplash1990
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2012, 20:21

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door whiplash1990 »

Ik dacht dat ge dit mocht kiezen.. dus ofwel verder in de opleiding instromen ofwel het gedeelte van Agent en Inspecteur opnieuw doen.
PJG schreefCOLONEven 2 sec off topic,

Ik heb een master geschiedenis en heb mijn anderhalf jaar AINP erop zitten en ben nu reeds 3 maanden aan het werk als inspecteur.

Kan dit mijn 23,5 maand verkorten om Commissaris van de Politie te worden (externe kandidatuur)

Dit aangezien ge een dikke 4 maand dezelfde skills leert als een inspecteur heb ik ergens gelezen in de opleidingsfiche tot CP , of moet ge de volle bijna 2 jaar uitzitten (wat redelijk onzinnig zou zijn als ge reeds 2 jaar bij de politie zyt.)
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door PJG »

whiplash1990 schreefCOLONIk dacht dat ge dit mocht kiezen.. dus ofwel verder in de opleiding instromen ofwel het gedeelte van Agent en Inspecteur opnieuw doen.
PJG schreefCOLONEven 2 sec off topic,

Ik heb een master geschiedenis en heb mijn anderhalf jaar AINP erop zitten en ben nu reeds 3 maanden aan het werk als inspecteur.

Kan dit mijn 23,5 maand verkorten om Commissaris van de Politie te worden (externe kandidatuur)

Dit aangezien ge een dikke 4 maand dezelfde skills leert als een inspecteur heb ik ergens gelezen in de opleidingsfiche tot CP , of moet ge de volle bijna 2 jaar uitzitten (wat redelijk onzinnig zou zijn als ge reeds 2 jaar bij de politie zyt.)
Bedankt maar hoeveel maand klopt dit dan van de 23,5 maand af, dat was feitelijk mijn echte vraag?
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: Voorbereiding Cognitieve Proeven CP

Bericht door PJG »

whiplash1990 schreefCOLONIk dacht dat ge dit mocht kiezen.. dus ofwel verder in de opleiding instromen ofwel het gedeelte van Agent en Inspecteur opnieuw doen.
PJG schreefCOLONEven 2 sec off topic,

Ik heb een master geschiedenis en heb mijn anderhalf jaar AINP erop zitten en ben nu reeds 3 maanden aan het werk als inspecteur.

Kan dit mijn 23,5 maand verkorten om Commissaris van de Politie te worden (externe kandidatuur)

Dit aangezien ge een dikke 4 maand dezelfde skills leert als een inspecteur heb ik ergens gelezen in de opleidingsfiche tot CP , of moet ge de volle bijna 2 jaar uitzitten (wat redelijk onzinnig zou zijn als ge reeds 2 jaar bij de politie zyt.)
KIEZEN, ge gaat toch nooit kiezen om iets opnieuw te doen, waar ge 2 jaar ervoor al voor bent geslaagd?
Volgens mij(verbeter mij indien ik fout zit) , moet ge de opleiding van 10.5 maand nimeer doen en moogt ge in mijn geval direct aan u 12.5 maand aan de Officierenschool in Brussel beginnen, correct?
BUTTON_POST_REPLY