Bewapening agent van politie

Forumregels
Afbeelding
Vigilance
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 23:26

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door Vigilance »

wederom bedankt voor de uitleg, ik blijf leren :-D
'vigilat ut quiescant'
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door FrédérickC »

Dus als ik het goed begrepen heb (twee posts terug), gebruikt de politie Gent de Glock 17 als wapen, maar zijn er nog politieambtenaars die de revolvers gebruiken?
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door SHERIFF »

er zijn idd nog zones die revolvers hebben, al zijn er dat nog maar heel weinig. Zoals VDV schreef: vanaf 2013 mogen het alleen nog maar pistolen zijn, helaas alleen in 9 mm :roll:
Gunther
Politie
BerichtenCOLON 2516
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 19:02

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door Gunther »

helaas alleen in 9 mm
Inderdaad... :snif:
!! Never forget 9/11 !!
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door FrédérickC »

Gunther schreefCOLON
helaas alleen in 9 mm
Inderdaad... :snif:
Waarom helaas?
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door SHERIFF »

dat is zowat de minst geschikte politiekogel. Nauwelijks stopkracht, "agressieve" terugslag, ...

Wel goedkoop
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door vdv »

De gewone 9mm FMJ heeft gewoon géén stopkracht, maar onze dienstmunitie?
Welke kaliber zou je kiezen?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door Boba »

vdv schreefCOLONDe gewone 9mm FMJ heeft gewoon géén stopkracht, maar onze dienstmunitie?
Welke kaliber zou je kiezen?
dienstmunitie is bij mijn weten toch altijd hollow point? (nooit iets anders gehad)
"If you run, you'll only go to jail tired."
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door SHERIFF »

hangt van de zone af. In veel zones hebben ze geen hollow points.

Ik zou gaan voor .45 acp of .40
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door Jens »

FrédérickC schreefCOLONDus als ik het goed begrepen heb (twee posts terug), gebruikt de politie Gent de Glock 17 als wapen, maar zijn er nog politieambtenaars die de revolvers gebruiken?
Inderdaad. Men is bezig met de omschakeling van de vuurwapens voor het gehele korps.
Inspecteur van politie
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door vdv »

Boba schreefCOLON dienstmunitie is bij mijn weten toch altijd hollow point? (nooit iets anders gehad)
Dat was mijn punt. De gewone FMJ's gaan door zonder veel energie af te geven en onze dienstmunitie Action... of QD-PEP (al naargelang de zone, te herkennen aan de kleur van de tip) geven al hun energie af bij impact, waardoor ze wel stopkracht hebben.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door Eric »

Waarom mogen er geen revolvers meer worden gebruikt? Ik ben geen expert maar ik dacht dat revolvers betrouwbaarder waren dan de gekende pistolen (blokkering etc)?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door vdv »

bij een revolver heb je inderdaad het voordeel dat je bij een patroon die niet afgaat gewoon opnieuw de trekker kan overhalen en bij een pistool kan je beginnen met bepaalde manipulaties, maar het nadeel is de capaciteit: 6 patronen tegenover 12 tot 17 bij een pistool. En het herladen bij een pistool is eenvoudiger, wat in stress-situaties een voordeel is.
Er zijn nog zaken in het voordeel van het pistool (als dienstwapen) zoals gewicht, grootte, geen 'vlam' langs de zijkanten enz.
Een revolver zelf is m.i. niet betrouwbaarder dan een modern pistool zoals Glock of HK.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
sarge
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011, 15:25

Re: Bewapening agent van politie

Bericht door sarge »

een hapering met een pistool is op te lossen binnen de 10 sec. (mits training uiteraard).
en het herladen gaat ook veel sneller. door de vorm hebben ga je met pistolen minder last hebben van terugslag.

FMJ lijkt me idd geen goeie "politiekogel", omwille van de stopkracht en de neiging tot "overpenetratie"
BUTTON_POST_REPLY