Kan ik nog iets ondernemen wanneer ik ongeschikt word verklaard?

BUTTON_POST_REPLY
Chiyo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 12:48

Kan ik nog iets ondernemen wanneer ik ongeschikt word verklaard?

Bericht door Chiyo »

Ik las op het forum dat mensen het medisch onderzoek omschrijven als wat je doorgaans van een medisch onderzoek kan verwachten. Ik heb een heel andere ervaring. Medisch ben ik perfect in orde. Doordat ik een slechte band heb met mijn moeder en deze laatste ook een klacht tegen mij indiende, is dat medisch onderzoek uitgemond in een psychisch kruisverhoor. (Nochtans ben ik geslaagd voor de psychologische testen.) De eerste keer werd ik 'tijdelijk ongeschikt' verklaard. Een jaar later en met het voorstel om therapie te volgen mocht ik opnieuw op gesprek.
Een eerlijke kans heb ik naar mijn gevoel niet gehad. Toen de dokteres me kwam ophalen gooide ze letterlijk de deur voor mijn neus dicht. Zonder overdrijven. Eens binnen ging het van kwaad naar erger. Ik kreeg voortdurend opmerkingen zoals: "Juffrouw, ik merk dat uw hand op uw buik ligt. U zat ooit in de buik van uw moeder, dat betekent iets." Dat ik twee verslagen bij me had waarin twee psychologen onafhankelijk van elkaar verklaren dat ik psychisch gezond ben alsook dat de situatie uit mijn jeugdjaren mij niet hindert in mijn functioneren betekent blijkbaar niets.

Voeg daar aan toe dat ik 'gelogen' heb over de ene joint die ik ooit rookte. Concreet: ik heb er ooit één aan mijn lippen gehad als tiener, die niet opgerookt. Enkel vastgehouden. Daarna er één gerookt uit nieuwsgierigheid. De niet opgerookte heb ik pas tijdens het tweede gesprek vermeld. En je kan het al raden, vorige week kreeg ik een brief in de bus waarin staat dat ik ongeschikt ben voor een functie bij de politie. Objectief kan je dit toch niet noemen? Kan ik hiertegen niets meer ondernemen? Advies zou heel erg welkom zijn. Alvast bedankt.
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: Kan ik nog iets ondernemen wanneer ik ongeschikt word verklaard?

Bericht door Ocelot »

Wat legde uw moeder u ten laste via de klacht? Misschien is dat relevant.
Laureaat selectieproeven
Chiyo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 12:48

Re: Kan ik nog iets ondernemen wanneer ik ongeschikt word verklaard?

Bericht door Chiyo »

De klacht gaat over geweldpleging. Op het moment van de feiten keken er wel twee inspecteurs toe. Er is verder niets met de klacht gebeurd. Er waren ook geen slachtoffers... Het gaat hier om een uit de hand gelopen ruzie waarbij een duw is gegeven. De gesprekken gingen niet zozeer over de klacht, veeleer over de relatie tussen mij en mijn moeder. Maar ik denk dat de klacht de aanleiding was.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Kan ik nog iets ondernemen wanneer ik ongeschikt word verklaard?

Bericht door nielsvl »

Chiyo schreefCOLON En je kan het al raden, vorige week kreeg ik een brief in de bus waarin staat dat ik ongeschikt ben voor een functie bij de politie. Objectief kan je dit toch niet noemen? Kan ik hiertegen niets meer ondernemen? Advies zou heel erg welkom zijn. Alvast bedankt.
Als je ongeschikt bevonden bent kan je daartegen beroep aantekenen bij de Raad van State.

Of dat echter een juiste manier is om binnen te geraken laat ik in het midden (los van het feit of de beslissing terecht is of niet)...

Stond er geen motivatie? Je bent medisch ongeschikt bevonden neem ik aan?
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Kan ik nog iets ondernemen wanneer ik ongeschikt word verklaard?

Bericht door Kevin_Fox »

nielsvl schreefCOLON
Chiyo schreefCOLON En je kan het al raden, vorige week kreeg ik een brief in de bus waarin staat dat ik ongeschikt ben voor een functie bij de politie. Objectief kan je dit toch niet noemen? Kan ik hiertegen niets meer ondernemen? Advies zou heel erg welkom zijn. Alvast bedankt.
Als je ongeschikt bevonden bent kan je daartegen beroep aantekenen bij de Raad van State.

Of dat echter een juiste manier is om binnen te geraken laat ik in het midden (los van het feit of de beslissing terecht is of niet)...

Stond er geen motivatie? Je bent medisch ongeschikt bevonden neem ik aan?
+ een procedure bij de RVS kost véél geld, tijd en de raad spreekt zich enkel uit over de procedure, dus als men u gelijk heeft zal je alsnog de medische test opnieuw moeten afleggen en slagen.
Je kan wel een verweerschrift opmaken dat gefundeerd is (verslagen van dokters, eventueel een begeleidende brief van uw advocaat).
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY