Leeftijd

BUTTON_POST_REPLY
michael
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2014, 16:47

Leeftijd

Bericht door michael »

Ik denk dat er wel enkele personen hun twijfels zullen hebben omtrent dit:

ik ben een 45-jarige man en ga me inschrijven om hopelijk INP te worden:

zijn er nog leeftijdsgenoten of zijn er personen die mensen kennen die op die leeftijd deelnemen aan de selectieproeven?

grtn,

Michael
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Leeftijd

Bericht door VRS »

Er zijn er misschien wat minder van rond die leeftijd, maar een van onze collega's in het peloton is bijvoorbeeld 46 jaar (en er zijn ook enkele dertigers). :wink: Ik kan me voorstellen dat het dan op bepaalde vlakken moeilijker is om de stap richting een nieuwe job te zetten, opnieuw in het schools regime terechtkomen (= terug 'student' zijn en moeten leren) en de opleiding te combineren met een eventueel gezinsleven. Anderzijds kan je wel rekenen op je collega's (delen van samenvattingen, uitleg krijgen, ...) en met een klein beetje geluk kom je ook terecht in een plezante groep aspiranten waarin het leeftijdsverschil weinig tot niets uitmaakt. Bij ons is er die variëteit qua leeftijd, persoonlijke en academische achtergrond, geslacht, en dat lukt goed!

Voordeel van wat oudere kandidaten is dat ze hun levens- en beroepservaring met zich meebrengen, die wellicht bruikbaar zijn in het politiewerk (en dus eventueel kunnen uitgespeeld worden bij de psychologen en de selectiecommissie).

Het is misschien raadzaam rekening te houden met het feit dat de opleiding en het werk hun weerslag hebben op het persoonlijk leven, waardoor je tijdens de opleiding veel vrije tijd zal moeten spenderen aan het bijhouden van de vakken (dus vaak minder tijd voor huishouden, kinderen en relaties). Onze opleider adviseerde sterk om thuis goede afspraken te maken.
Daarnaast kan de opleiding voor reeds werkende mensen misschien een stap(je) terug zijn op financieel vlak (wedde van een goeie € 1400).

Als dit je enigszins doenbaar lijkt en dit is je ambitie, ga er dan gerust voor.
michael
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2014, 16:47

Re: Leeftijd

Bericht door michael »

Ik heb geen kinderen, financieel is het een stapje terug in het begin maar dat deert me niet en op gebied van huishouden zijn er nu al duidelijke afspraken gemaakt :-) idd ervaring in diverse branches van sales tot merchandising en van jobstudent horeca tot staffmanager in Spanje ( al een tijdje geleden) , dank u voor de tips.
BUTTON_POST_REPLY