Ongeschikt wegens migraine

BUTTON_POST_REPLY
CynthiaW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2014, 20:51

Ongeschikt wegens migraine

Bericht door CynthiaW »

Dag allemaal
Op 28 augustus had ik de medische proef afgelegd, toen had ik al een attest bij van mijn neuroloog om te verklaren dat ik medicatie neem tegen migraine en dat ik in staat ben om het beroep uit te voeren. Op dat moment zei de dokter dat alles in orde was en we enkel het urineonderzoek moesten afwachten. Vreemd genoeg kreeg ik dan 3 weken later een brief dat ze nog een verslag nodig hadden van een recent onderzoek. 14 oktober ben ik dan terug naar de neuroloog geweest (hij dacht dat dat nodig was omdat de medicatie, depakine, ook gebruikt wordt bij epilepsie maar dan in een hogere dosis) en dat verslag heb ik dan ook opgestuurd. Nu krijg ik vandaag antwoord dat ik medisch ongeschikt ben. Ik snap er eerlijk gezegd niks van, mijn neuroloog weet toch wel beter of ik in staat ben of niet?!
Nu ga ik dus een tegenexpertise van 2 neurologen en mijn huisdokter opsturen. Zouden ze mij dan nog kunnen afkeuren?
Is er nog iemand die zoiets heeft meegemaakt? Hebt ik ook een advocaat nodig om in beroep te kunnen gaan?

Groetjes Cynthia

kleine aanpassing: ik ben afgekeurd wegens de medicatie, niet migraine op zich. En plus, die medicatie moet ik maar nemen tot januari dus als de opleiding zou beginnen neem ik die niet meer.. Wat het allemaal maar verwarrender maakt.
Fysieke en cognitieve proef 24-01-2014 geslaagd
Persoonlijkheidsproef 21-02-2014 geslaagd
Selectiecommissie 29-07-2014 geslaagd
Medische proef 28-08-2014 geslaagd sinds 4/09/2015

Start opleiding 2 mei 2016 PLOT
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Ongeschikt wegens migraine

Bericht door Bert »

Ik ben geen dokter en kan dus op het geneeskundig vlak geen enkele uitspraak doen. Het enige wat ik terugvind die ietwat relevant is:

---------------------------------------

Neurologische aandoeningen
-
Een aandoening van het centraal of het perifeer
zenuwstelsel waardoor een acute stoornis in
de hersenfuncties veroorzaakt kan worden met een plotseling bewustzijnsverlies of een
plotseling onvermogen tot gevolg, leidt tot ongeschiktheid.

-
De kandidaat kan geschikt worden verklaard wanneer hij minstens een jaar vrij is van
belangrijke neurologische afwijkingen.

----------------------------------------

Al weet ik natuurlijk niet of migraine hieronder valt..
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
CynthiaW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2014, 20:51

Re: Ongeschikt wegens migraine

Bericht door CynthiaW »

Mjah naar wat ik zelf ervaar niet, ik had die medische lijst ook 5 keer doorgelezen voor ik me kandidaat stelde. Dus als het er in had gestaan had ik me nooit aangemeld.
Het enige dat ik nu kan doen is in beroep gaan en afwachten zeker..
Fysieke en cognitieve proef 24-01-2014 geslaagd
Persoonlijkheidsproef 21-02-2014 geslaagd
Selectiecommissie 29-07-2014 geslaagd
Medische proef 28-08-2014 geslaagd sinds 4/09/2015

Start opleiding 2 mei 2016 PLOT
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Ongeschikt wegens migraine

Bericht door Bert »

Veel succes in elk geval!
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
CynthiaW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2014, 20:51

Re: Ongeschikt wegens migraine

Bericht door CynthiaW »

Even een update, ik ben in beroep gegaan en na een tergend lange procedure heeft de dokter dan de omstreden beslissing terug ingetrokken. Deze is dan verandert naar 'tijdelijk ongeschikt' in juli en 'geschikt' begin september na een nieuw attest van mijn neuroloog.
Het duurt allemaal verschrikkelijk lang maar niet opgeven is de boodschap :)
Fysieke en cognitieve proef 24-01-2014 geslaagd
Persoonlijkheidsproef 21-02-2014 geslaagd
Selectiecommissie 29-07-2014 geslaagd
Medische proef 28-08-2014 geslaagd sinds 4/09/2015

Start opleiding 2 mei 2016 PLOT
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Ongeschikt wegens migraine

Bericht door VRS »

CynthiaW schreefCOLONEven een update, ik ben in beroep gegaan en na een tergend lange procedure heeft de dokter dan de omstreden beslissing terug ingetrokken. Deze is dan verandert naar 'tijdelijk ongeschikt' in juli en 'geschikt' begin september na een nieuw attest van mijn neuroloog.
Het duurt allemaal verschrikkelijk lang maar niet opgeven is de boodschap :)
De medische geschiktheidsproef is inderdaad zowat de tergendste om bij te blijven hangen, het gaat zeer traag vooruit daar... Goed dat je volgehouden hebt.
Gebruikers-avatar
JV91
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2015, 06:52

Re: Ongeschikt wegens migraine

Bericht door JV91 »

VRS schreefCOLON
CynthiaW schreefCOLONEven een update, ik ben in beroep gegaan en na een tergend lange procedure heeft de dokter dan de omstreden beslissing terug ingetrokken. Deze is dan verandert naar 'tijdelijk ongeschikt' in juli en 'geschikt' begin september na een nieuw attest van mijn neuroloog.
Het duurt allemaal verschrikkelijk lang maar niet opgeven is de boodschap :)
De medische geschiktheidsproef is inderdaad zowat de tergendste om bij te blijven hangen, het gaat zeer traag vooruit daar... Goed dat je volgehouden hebt.
Inderdaad, met de resultaten zelf geen probleem gehad (na 2 weken feedback), maar de organisatie van die dag was op zijn minst 'chaotisch' te noemen :lol:
AIP: Inschrijving selectieproeven 09/14
AIP: Attest van slagen 07/15
AIP: Begin opleiding 12/2015 VESTA
BUTTON_POST_REPLY